אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חיים רומנו: "אם קו מפסיד, אני מבטל אותו" צילום: צביקה טישלר

חיים רומנו: "אם קו מפסיד, אני מבטל אותו"

מנכ"ל אל על, חיים רומנו, סקר את פעולותיו בחברה בשנים האחרונות, שבועיים לפני סיום תפקידו: ""ענף התעופה כמו גם אל על עדיין בעיצומו של המשבר, ולחלק מהאנליסטים בתחום אין מושג מתי המשבר יסתיים ובאיזה אופן"

13.12.2009, 14:50 | גילעד נס

"במקביל למיקוד המאמצים במגזר העסקי ושיפור חוויית הלקוח, הונהגה אופטימיזציה של רשת הנתיבים של אל על ברחבי העולם", כך אומר היום (א') מנכ"ל אל על, חיים רומנו, שעתיד לסיים את תפקידו בחברה בעוד כשבועיים, בוועידת ישראל לעסקים. 

לדבריו, "העבירו ביקורת קשה על חלק מהמהלכים שביצענו בשנים האחרונות, אבל מבחינתי אם קו מפסיד, אני מבטל אותו. זאת בניגוד למדיניות של אל על בעבר, שלא הייתה מבוססת רק על השיקול העסקי. החלטנו לבטל טיסות לא יעילות, כולל לאתרים אטרקטיביים כמו ניו יורק, המשכנו בניהול הדוק של ההוצאות, אבל לא על חשבון השירות ללקוח".

בהתיחסו למשבר הכלכלי  אמר רומנו: "ענף התעופה כמו גם אל על עדיין בעיצומו של המשבר, ולחלק מהאנליסטים בתחום אין  מושג מתי המשבר יסתיים ובאיזה אופן. שוק התעופה באירופה ובארה"ב שונה לגמרי ממה שהיה לפני כמה שנים".

רומנו סקר את פעילות החברה תחת ניהולו, לרבות משברים שעמם התמודדה כמו מלחמת לבנון השנייה ב-2006, עליית מחירי הדלק והיחלשות הדולר ב-2008, מבצע עפרת יצוקה בתחילת 2009 וכן גידול הקיבולת של חברות התעופה הזרות הפועלות בנתב"ג בשנים האחרונות - לצד הצורך בשיפור השירות.

לגבי הקו ללונדון אמר רומנו: "דובר הרבה על המאבק שלנו להשתבץ בטיסה של 7:30 בבוקר מתל אביב ללונדון, שעה שנתפסה על ידי חברת bmi. בשורה התחתונה, החל מינואר bmi תפסיק לטוס מישראל ללונדון, ואנחנו עדיין נמשיך".  

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ל- 1
טיסות למזרח אירופה כמעט וכלל לא מתבססות על הנוסעים אלא על המטען לכן חמוד שלי, החברה הדיילת שלך, שמדווחת על קוי טיסה ריקים מאדם ועל עבודה לא קשה, כבודה במקומו מונח אבל לצערי היא מברברת הרבה בלי לדעת כלום. מאחר והיא איננה אמונה על העמסת המטוס וגם לא על המניפסט של הטיסה יש מצב שהטיסה "הריקה" כביכול מובילה מטענים ששווי הטסתם מאות אלפי דולרים וגם אם הטיסה היתה ממש ריק והיא היתה נשארת בבית עדיין הטיסה משתלמת. לא צירך לבקר מבלי ליבדוק נתונים לעומק, תמיד זה נראה יותר חכם לשתוק.
לא חשוב , לא חשוב  |  14.12.09
5.
שרות גרוע במחלקת עסקים ואתה אומר שלא פגעתם בשרות עם טייסים גרייטרים
מר רומנו שלום אני הייתי אחד מאלו שהזמנת לדבר איתם במלון דניאל על השרות וביקשת שיגישו לך את השאלות לפני הפגישה שתוכל לענות עליהם בגלל שאתה חושב שאתה ראש הממשלה והשתן עלה לך לראש . כעצמאי אני לא יודע אם היית מחזיק מעמד בניהול חברה שלך בטוח היית פושט רגל לגביי השרות אני טס בכול העולם רק במחלקת עסקים בכול חברות התעופה או מחלקה ראשונה אם יש בחלקם .השרות שלכםיותר גרוע מאיבריה הטייסים שלכם אולי טובים יוצאי חיל אויר אבל צריכים קטטר כי כול הזמן צריכים ללכת לשרותים או לאכול משהוא והדיילות סוגרות את הדלת המפרידה מטעמי ביטחון באף חברת תעופה הטייס לא יוצא 10 פעמים לשרותים או חברים נכנסים לתא טיס או צריכים לאכול כול 20 דקות או לשתות . השרות שלכם גרוע כי צימצמתם בכוח אדם כולל ביזנס . אז בחזרה מלונדון בקומה השניה אתה צריך לחכות 20 דקות לדיילת שתגיע בגלל שהיא עסוקה בלמכור דיוטי פרי ואיש הביטחון נאלץ לשבת במדרגות בגלל שמשהוא לא יעלה במקרה לקומה שניה אז איפה השרות בעבודותיך הקודמות הייתה " חשב " לאחר מכן באורנג אולי סמנכל אבל שרות בחיים לא ידעת לתת רק לקחת ולהרוס דברים אני לא טס אלעל ומוותר על הנוסע מתמיד שלכם אני לקוח עיסקי במעמד זהב כי אני לא זקוק לכם אני טס כמו שכתבתי עסקים לכן אני יכול להישתמש באיזה לאונץ או מקום שארצה לשבת ולא צריך טובות של שדרוג כמו כול ההיטקיסטים שמדברים על מליונים בלאונץ אבל כאשר עולים לטיסה הולכים לשבת אחורה
gabi  |  13.12.09
4.
לא עוד "חברה לאומית"
אני מבין ש"רוח חדשה " נושבת באל על בכל הנוגע לסגירת קווים ,יש אולי צדק בדבריו של רומנו בהיבט הכלכלי הטהור ,אך שיקח בחשבון שמעשיו עלולים לחזור אליו כבומרנג : כל אימת שניסו לפתוח את השמיים , הזדעקה אל על שיש להתייחס אליה כחברה לאומית שטסה לכל יעד ללא משוא פנים ...גם אם אינו רווחי , כעת כשמשתנה המדיניות שלא ילינו אנשי אל על על פעילות הממשלה בכל הנוגע להפרטת קווים ופתיחתם לתחרות , ככלות הכל אין אל על עוד "חברה לאומית" אלא חברה פרטית לכל דבר ועניין.
הנוסע המתמיד  |  13.12.09
3.
מגיב יקר,
אינני עובד אלעל ואני גם לא מכיר את הסיפורים של חברתך הדיילת, אבל גם היא לא רואה את גיליונות האקסל של הרווח והפסד של הקווים האלה. אני לא אומר שאתה צודק ורומנו טועה, ואני גם לא אומר ההיפך, אבל אינך יודע אם זה אכן נכון. טיסה ריקה אחת, אינה מעידה על כלל הטיסות באותו קו, וייתכן כי אתה עושה גלוריפיקציה לסיפורים של חברתך. היא לא טסה כל יום בקווים האלה. אולי 5 6 7 פעמים בשנה. פלוס מינוס. זה שהטיסות בהן היא טסה היו ריקות, עדיין לא אומר שהקו לא ריווחי ושטיסות אחרות באותו קו לא מליאות. אני גם יכול לומר לך, שהקווים האלה לא תמיד חשובים, כמו למשל הקו לקהיר שאותו יש יותר סיכוי ששומרים - גם אם אינו ריווחי, או הקו לסין. שנינו מקווים שאתה טועה וגם אני אוהב לטוס אלעל.
13.12.09
לכל התגובות