אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה: נוסיף חיזוק מתכת לדוושות הפגומות צילום: בלומברג

טויוטה: נוסיף חיזוק מתכת לדוושות הפגומות

הבעיה בדוושת הגז הובילה לאיסוף חזרה של 4.2 מיליון מכוניות ברחבי העולם. החברה הודיעה כי חלקים לתיקון הדוושה התקועה יגיעו השבוע

01.02.2010, 15:55 | תומר הדר

"הפיתרון שטויוטה תספק למכוניות בארצות הברית יהיה פשוט ויעיל", כך הודיעה החברה ללקוחותיה בארצות הברית לפני זמן קצר. "מדובר בהוספת מוט חיזוק ממתכת שיחזק את הדוושה וימנע את החיכוך אשר גורם לה להיתפס".

על פי הודעת החברה הסיבה לכך שדוושות התאוצה של מכוניות אמריקאיות נתקעות במקרים נדירים היא שחיקתו של מנגנון שנועד לתת לדוושה תחושה של "חיכוך" כדי לאפשר לנהג לחוש את כמות הלחץ שהוא מפעיל על דוושת הגז. עקב בלאי של החלק שמתחכך בדוושת התאוצה כדי להאט את מהלכה נוצרת תחושה מוגברת של חיכוך שגורמת לדוושה "להידבק".

מנגנון הדוושה הפגומה של טויוטה מנגנון הדוושה הפגומה של טויוטה מנגנון הדוושה הפגומה של טויוטה

הפיתרון, כאמור, יהיה הכנסת מתקן מתכת קטן שיפחית את כמות החיכוך בתוך המנגנון וימנע את תופעת "ההידבקות".

מוקדם יותר טויוטה הודיעה כי סוכנויות הרכב שלה צפויות לקבל עד סוף השבוע חלקים לתיקון הבעיה בדוושת הגז, שהובילה לאיסוף חזרה של 4.2 מכוניות ברחבי העולם. יצרנית הרכב התנצלה בפני בעלי המכוניות והבטיחה כי בכוונתה לסיים את האיסוף בקרוב.

החברה פרסמה הצהרה לפיה היא החלה במשלוח החלקים ובהכשרת הסוכנויות לתיקון הבעיה. חלקן אף יישארו פתוחות 24 שעות על מנת לתקן 2.3 מיליון מכוניות ומשאיות בארצות הברית שהושפעו מהבעיה.

חוברות הפעלה טכניות יישלחו לסוכנויות עוד השבוע, אך עם זאת עוד לא בטוח מתי בדיוק יחל התיקון עצמו. כמו כן, הודיעה טויוטה, כי בכוונתה לדחות את הייצור של שמונה דגמים בארצות הברית שסבלו מהפגם בדוושת הגז. החברה הקפיאה בשבוע שעבר את המכירות של הדגמים הללו עד לתיקון הבעיה.

ג'ים לנץ, נשיא חטיבת המכירות של טויוטה ציין, כי החברה שמה את בטיחות הלקוחות מעל הכל. "ברצוני להתנצל מעומק הלב בפני בעלי המכוניות של טויוטה. אני יודע שאיסוף המכוניות חזרה למוסכים גרמו לחששות רבים, ועל כך אני מצטער".

לנץ אמר, כי החברה פתרה את הבעיה, והוא הכחיש את הטענות לפיהן טויוטה נמנעה מלהתמודד עם הכשל. "אני נוהג בטויוטה. בני משפחתי נוהגים בטויוטה...אני לא ארשה להם לנהוג במוצרים שאני יודע שאינם בטוחים".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ל-2: נראה לך הגיוני להודות בתקלה או להעדיף טיוח של מה בכך?
אם תגגל תראה שהעניין נידון ברשת בארה"ב כבר יותר מחודש. לפי הידוע לי מדוסר סךפחות 19 הרוגים. חשוב לרגע שאתה טויוטה (הךואי, אני יודע): האם תעדיף לספר משהו על שטיחון שבו הדוושה נתקעת (ויש בזה משהו נכון) וליצור רושם של "לא נורא" או לחכות לגל תאונות ואז ליצור רושם של טיפול מיידי? אז יהרגו עוד כמה, יפתעו אחים, יהיו תאונות - אבל אלו טיפה בים. מצער, ככה עובד נגיון עיסקי.
איש אחד  |  01.02.10
2.
ל-1, נראה לך הגיוני?
נראה לך שסתם העדיפו לבזבז מיליונים רבים על תיקון מיותר ולערוך סתם שני סבבי תיקונים מתוקשרים מאוד? מין הסתם, התקלה שנתגלתה רק אחרי שנים בהן מיליוני מכוניות על הכביש, היתה מאוד נדירה ומאוד קשה לשיחזור. ואולי אתה יודע ופשוט עובד בחברה אחרת...
לא עובד בשביל אף אחד  |  01.02.10