אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ריקול

פנייה של יצרן לקמעונאים ולצרכנים להחזיר מוצר מסוים, בעקבות גילוי זיהום, פגם, תקלה, בעיית בטיחות ועוד. בתחום המזון מחוייבים היצרנים לבצע ריקול תוך עדכון משרד הבריאות על השתלשלות הארוע, רק במקרה בו המוצר לגביו יש חשש לזיהום יצא את שערי המפעל והגיע לחנויות או לבתי הצרכנים. במקרה של מוצרים שאינם מתחום המזון, כמו מוצרי חשמל, כלי רכב או ריהוט, הריקול מתבצע כאשר מתגלה פגם בטיחותי ומהווה למעשה קריאה לתיקון או החלפת המוצר הפגום. במהלך 2016 נרשם גל מקרי ריקול בתחום המזון, מחשש לזיהום בחיידקי סלמונלה וליסטריה. זאת לאחר שחברת יוניליוור ניסתה להכחיש קיומו של זיהום בדגני תלמה מתוצרתה שלבסוף נמצאו בבתי צרכנים. הסתרת הימצאות סלמונלה בטחינה הנסיך שנשלחה כחומר גלם למפעלי סלטים מבלי לעדכנם, הובילה לעצירת הייצור במפעל למשך כמה שבועות במהלך קיץ 2016. בתחום הריהוט נרשמו בשנת 2016 ברשת איקאה מספר ריקולים בשערי בטיחות לילדים ובמנורות שהתלהטו או נשרו מהתקרה.

497 כתבות אודות ריקול