אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": "משרד הביטחון יבחן יבוא מקביל לרכבי צה"ל" צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט": "משרד הביטחון יבחן יבוא מקביל לרכבי צה"ל"

מקורב למינהל הרכישה במשרד הביטחון: "אם יבוא מקביל יהיה זול יותר, לא נהסס לעשות זאת"

10.02.2010, 10:38 | שרון ביידר

משרד הביטחון יבחן אפשרות ליבוא מקביל של מכוניות מינהליות עבור אנשי הקבע - כך מסר ל"כלכליסט" גורם בכיר המקורב למינהל הרכישה והיצוא של המשרד. "אם מחיר כלי הרכב ביבוא מקביל יהיה זול יותר מן המחיר של מכוניות מקבילות שיבואני רכב ישראלים מוכרים", אמר הבכיר, "משרד הביטחון לא יהסס לעשות זאת".

לדברי הבכיר, מדובר על יבוא של רכבים מינהליים, שיופקד בידי משלחות הרכש באירופה. על פי הערכות צה"ל משתמש כיום בכ־3,000 רכבים מינהליים - מהם כ־2,000 טנדרונים וכ־1,000 טנדרים ומכוניות מסחריות (ואן) - הנרכשים ישירות מיבואני הרכב. מחיר הרכבים נקבע במכרז שבמסגרתו המשרד בוחן מחירים בשוק הרכב האירופי, וקובע על בסיסם את המחירים שיסכים לשלם בישראל. המחיר שנקבע מוגש ליבואנים שמשתתפים במכרז, ואלה מהם שמסוגלים לעמוד בתנאים שמציב משרד הביטחון עושים זאת.

לדוגמה, במכרז לציוד צה"ל בכ־300 טנדרונים נקבע לאחרונה מחיר מקסימלי של 95 אלף שקל לטנדרון, שהביא רק יבואנית רכב אחת, חברת לובינסקי, לגשת למכרז ולהציע דגם אחד בלבד.

בעקבות המכרז ביקשו בצה"ל לוודא שבמכרזים עתידיים ייהיה יותר מזוכה אחד, לטובת גיוון צי הרכבים. לדברי הבכיר, משרד הביטחון אינו שולל גיוון באמצעות יבוא מקביל לצד המשך הרכישה מיבואני הרכב הישראליים.

בתגובה לדברים הכחישו במשרד הביטחון את התוכנית ליבוא מקביל.

תגיות