אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברוש: "חוסר החזון של האוצר - בכייה לדורות" צילום: אוראל כהן

ברוש: "חוסר החזון של האוצר - בכייה לדורות"

נשיא התאחדות התעשיינים תקף את משרד האוצר בשל הקיצוץ שנעשה בתוכנית התחבורה, והגדיר את ישראל כ"מדינת הפלסטרים"

23.02.2010, 14:11 | ליאור גוטמן

"תוכנית התשתיות שהוצגה ע"י רה"מ מביאה עמה חזון יוצא דופן לשנים הבאות – וחבל ששוב פקידים באוצר בולמים החזון מתוך ראייה קצרת טווח וחסרת מעוף. האוצר ידוע בהתנגדויותיו לכל תוכנית אסטרטגית ובכללם כביש איילון והגדלת היקפי התפלת המים. תמיד ניתן להקים ועדת חקירה בדיעבד או להטיל היטל בצורת אבל הפתרון החכם הוא הערכות מראש ולא שימוש בשיטת הפלסטרים והחקירות בדיעבד" - כך אמר היום (ג') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהתייחסו לתוכנית התחבורה המצומצמת אותה הציגו רה"מ נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ.

התוכנית המקורית, בהיקף של כ-51 מיליארד שקל, קוצצה בלחץ האוצר ל-27.5 מיליארד שקל, בטענה שיישומה המלא יכביד על קופת המדינה. עיקר הקיצוץ מקורו בביטול הכוונה להקים מסילת רכבת מאילת לאזור צין וביטול מסילת הרכבת מקרית שמונה לחיפה.

"ישראל ממוקמת במקום ה-47 בעולם באיכות תשתיות הכבישים בדו"ח התחרותיות. ישראל היא מדינה של שיטת הפלסטרים. הפיאסקו במשק המים, במשק החשמל, במערך הנמלים ובמערכת החינוך מלמד אותנו שיש להיערך בתוכנית אסטרטגית ולא להמתין לדקה ה-90", אמר ברוש.

לטענת ברוש, "כביש 6 גרם לצמיחת אזורי התעשייה ביוקנעם ובקרית גת, כך שהיום לא נהוג אף להתייחס אליהם כפריפריות. תוכנית התשתיות תקרב את הערבה, הנגב והגליל למרכז, תצמצם את הצפיפות שם, תגדיל את התעסוקה ורמת החיים של תושבי הפריפריות ותפסיק את מאזן ההגירה השלילית מהדרום ומהצפון".

על פי התאחדות התעשיינים, מחקר בנק ישראל מעלה שכל השקעה של 8% במלאי התשתית מביא לצמיחה נוספת של 1% בתוצר. על פי ההיגיון הכלכלי הזה, מסביר ברוש, תוכנית לשכת רה"מ בהיקף המקורי של 51 מיליארד שקל אמורה להביא לצמיחה נוספת של 1.25% תוצר, שהם למעלה מ-30 אלף מועסקים נוספים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מילים כדורבנות!!!!
צודק במיליון אחוז!!!!!!!!!!!!! התאונה האומללה שהתרחשה אתמול , היא איתות אדום לשר אוצר הן על תשתיות לקויות והן על עומס בלתי סביר על הכבישים. השקעות בתשתית ובמסילות רכבת עדיפות עשרות מונים מהשקעות כושלות בכבישי אגרה למינהם שהורסים כל חלקה טובה במדינה ה"רחבה" הזאת.. .ניתן להקטין את נפח התחבורה על הכבישים קל וחומר של המשאיות הרבות ע"י שימוש מוגבר ברכבות משא, והערך מוסף יתקבל בשמירה על איכות הסביבה,הוזלות שינוע, והכי חשוב הצלת חיי אדם. האוצר או פקידיו לא קוראים את כל הנאמר על העלויות האדירות לקופת המדינה של תאונות הדרכים. הגיע הזמן שהפקידים במשרד האוצר יחשבו לטווח ארוך ולא לטווח הקצר!!
יעקב , מודיעין  |  23.02.10
2.
בוקר טוב לברוש למה אתה לא עושה דבר במשבר שער החליפין?
איפה אתה מר ברוש? ספון בלשכה המפוארת בתל אביב בזמן שבצפון ובדרום מפעלים נסגרים וקווים עוברים לחו"ל כי ספקולנטים משחקים עם השקל. מדוע ההתאחדות לא מקימה קול זעקה? מדוע אין לך מדיניות או חזון? מדוע לא מוטל מס על ספקולנטים? אמרו שזה לא עובד והנה הפלא בברזיל ה"נחשלת" הטילו מיסוי כזה לאחרונה והנה זה עובד מצוין. את מי אתה משרת שרגא ברוש? כהונתך היתה יכולה להזכר לדורות כמי שתמך בתעשייה בשעתה הקשה ואילו בפועל אתה תיחשב כיו"ר האדיש ביותר והחלש ביותר אי פעם דווקא בשעה הקשה ביותר!!
מובטל  |  23.02.10