אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נזכרו לתאם עמדות: נדחתה פגישת זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב עם האוצר

נזכרו לתאם עמדות: נדחתה פגישת זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב עם האוצר

הפגישה הייתה אמורה לקדם את הצדדים לקראת הסכמה על המתווה הפיננסי שיאפשר את תחילת העבודות, אולם החברות שמרכיבות את MTS טרם הסכימו על מבנה ההצעה הסופית שתוצג לאוצר

15.03.2010, 21:23 | ליאור גוטמן

חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, דחתה בכמה ימים את הפגישה שהייתה אמורה להיערך היום (ב') עם משרדי האוצר והתחבורה. במקור הפגישה הייתה אמורה לקדם את הצדדים לקראת הסכמה על המתווה הפיננסי שיאפשר את תחילת העבודות, אולם החברות שמרכיבות את MTS טרם הסכימו על מבנה ההצעה הסופית שתוצג לאוצר.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", הרעיון המרכזי אותה מנסה MTS לקדם הוא סגירה פיננסית מפוצלת, במסגרתה יופרדו חלקי הפרויקט השונים (מנהור, חשמל, מסילה וכו') ועבור כל אחד מהם יושג מימון נפרד. בעלי המניות ב-MTS הם סימנס (גרמניה), CCECC (סין), SDCC (פורטוגל), אגד ואפריקה ישראל.

חוזה הזיכיון בין MTS למדינה נחתם לפני כששלוש שנים, אולם MTS טענה שהמשבר הכלכלי מנע מהחברה להשיג את מקורות המימון לפרויקט. בסוף דצמבר האחרון הודיעו משרדי האוצר והתחבורה ל־MTS שבמידה שלא יוגש מתווה פיננסי מסודר עד ל-27 במארס 2010 תבטל המדינה את הזיכיון שניתן לה. במידה שיבוטל הזיכיון תוכל המדינה לחלט את ערבויות MTS בהיקף של כ-120 מיליון שקל כבר בתחילת מאי, וזאת תוך 30 יום.

הקו הראשון של הרכבת ("הקו האדום") אמור להיפתח על פי תנאי החוזה ב-2015. אורכו של הקו כ-23 ק"מ והוא יחבר בין פתח תקווה, בני ברק, תל אביב ובת-ים. עלות בנייתו נאמדת ב-11 מיליארד שקל. עם ביטול הזיכיון תוכל המדינה לצאת למכרז חדש או לבצע את העבודות במימון קופת המדינה. על פי הערכות, שתי האופציות יביאו לעיכוב של כשנתיים בהשקת הפרויקט.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
יציאה מחדלון
הגיע הזמן שהאמת תצא לאור-המכרז הנוכחי כשל. היזם לא יכול לשאת בעלויות ובבעיות הנוכחיות ואין לדבר תקומה. האוצר ומשרד התחבורה המנסים לעורר מתים רק יגבירו הכשל וההוצאה הציבורית-בהמשך הדרך הנוכחית. כך הדבר גם עם פרויקט דרך 531. טלו קורה מבין עינכם,ובמקום השקעות הזויות במסילות לשום מקום ולאין צורך-השקיעו הכספים היכן שראוי ודרוש. קחו האחריות שממילא מוטלת עליכם,צאו למכרזים רגילים במינימום העמסות ומרווחים המגדילים ההוצאה היזמית לאין שעור והשלימו במהירות הפרויקטים. האחריות עליכם ואתם תתנו המחיר לעת הכשל העתידי-ההולך ומתממש מול עיננו.
avi , hasharon  |  16.03.10
2.
איך זוכים במכרז בלי יכולת לממן אותו ?
יש לחייב את כל המתמודדים במכרזים הדורשים מימון עצמי, לחתום על הסכמי מימון מחייבים עם בנקים מלווים בזמן הגשת ההצעות, שיכנסו לתוקף רק במקרה של זכייה. אם הבנקים מסוגלים לפרוס את ההלוואות על פני עשרות שנים, אז הם גם צריכים להיות מסוגלים לחזות את תנאי המימון לפני הזכיה בפרוייקט.
רובי , נס ציונה  |  16.03.10