אסטרטגיית הסלולר של מיקרוסופט: כבר לא יורה לכל הכיוונים
המהלכים האחרונים של מיקרוסופט יגרמו לכך שעד סוף השנה יהיו לה לא פחות משלוש קטגוריות שונות של סלולרים שנמכרים במקביל, מה שנראה כניסיון נואש להדביק פערים. ההפך הוא הנכון
עד לאחרונה היה נדמה שמיקרוסופט תישאר לעד עם מערכת ההפעלה הסלולרית המיושנת שלה, ווינדוז מובייל 6.5, אולם בתחילת השנה הושקה מערכת ההפעלה החדשה של החברה, Windows Phone 7, ואף השבוע הושקו שני הסלולריים החברתיים מתוצרתה, ה־KIN.
בעוד שהמהלך הראשון מתבקש, רבים אינם מבינים את האסטרטגיה מאחורי ייצור מכשיר ה־KIN, שאינו מריץ ווינדוז פון 7 אלא מערכת הפעלה אחרת לגמרי. זאת עוד מבלי להזכיר את וינדוז מובייל 6.5, שעדיין חיה ובועטת. התוצאה היא שעד סוף השנה למיקרוסופט יהיו לא פחות משלוש קטגוריות שונות של מכשירים שיימכרו במקביל. אסטרטגיה מבלבלת, ללא ספק, אך האם מדובר בניסיון לירות לכל הכיוונים או במחשבה לטווח ארוך?
ככל הנראה מדובר בסדרת מהלכים שמטרתם אחת: לפנות לשלושת קהלי היעד העיקריים של משתמשי הסלולר בשוק, ולא באמצעות הבדלי חומרה אלה ואחרים - בדומה למהלכים שמבצעות כיום חברות כמו נוקיה - אלא על ידי גישה שונה לחלוטין ויצירת בידול מובהק בין סוגי המכשירים.
וינדוז פון קלאסיק מיועדת לקהל עסקי - עובדי משרד שלא יכולים בלי התוכנות הייעודיות. וינדוז פון 7 החדשה מיועדת למשתמשים בני 25 ומעלה, המוגדרים לדברי מיקרוסופט "Life Maximizers" - דורשים מכשירים שמסוגלים לעשות כמה שיותר פעולות: ממשחקים ועד ניהול רשימת מטלות.
מכשירי ה־KIN, לעומת זאת, מיועדים לקהל צעיר בהרבה, בדגש על בני נוער, שמרכז חייהם הוא רשתות חברתיות, שיתוף תוכן ומסרים מידיים. המכשירים מגיעים עם מערכת הפעלה ייעודית וצפויים להימכר בזול, כדי לא להכביד על כיסם או על כיס ההורים. גם ממשק המשתמש מתוכנן בהתאם, וכולל מקלדת מלאה לכתיבת הודעות טקסט ועדכון סטטוסים במהירות.
לאחר שיושקו שתי הקטגוריות החדשות, יגיע תורם של הצרכנים לומר את דברם. מערכות הפעלה ומכשירים צפויים להתמזג, להיעלם או לבדל את עצמם, ועל מיקרוסופט לעשות זאת מהר, כי עתידה הסלולרי מונח על הכף. אך מה שלא יהיה, נקודות זכות על היציאה מהקיפאון ועל הצגת רוח חדשנית היא כבר קיבלה.
8 תגובות לכתיבת תגובה