אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פולקסווגן מחפשת טכנולוגיות בישראל באמצעות יוסי ביילין צילום: אלכס קולומויסקי

פולקסווגן מחפשת טכנולוגיות בישראל באמצעות יוסי ביילין

כך נודע ל"כלכליסט". הקונצרן העולמי התקשר בסוגיה זו באופן בלעדי עם חברת ביילינק, שייסד שר החוץ לשעבר

21.07.2010, 08:46 | תומר הדר

קונצרן פולקסווגן העולמי מחפש בישראל טכנולוגיות חדשות באמצעות שר החוץ לשעבר ד"ר יוסי ביילין - כך נודע ל"כלכליסט". הקונצרן פנה לפני כמה חודשים לחברת ביילינק יחסים בינלאומיים השוכנת בהרצליה, בבקשה לחפש בקרב חברות ישראליות טכנולוגיות חדשות בתחום הרכב.

בשלב זה מבצעת חברת ביילינק מיפוי ראשוני של החברות הפעילות בתחום בישראל עבור קונצרן פולקסווגן. עוד נודע ל"כלכליסט" שההתקשרות בין קונצרן פולקסווגן לחברת ביילינק היא בלעדית, כלומר חברות אחרות אינן מורשות לייצג את קונצרן פולקסווגן בחיפוש טכנולוגיות בישראל.

חברת ביילינק, שהוקמה בשנת 2008 על ידי ביילין ואיש העסקים מייקל שטיינהארט, עוסקת ביצירת חיבורים בין ישראלים המעוניינים לפתוח עסקים בחו"ל או להרחיב את עסקיהם ברחבי העולם, בעזרת דיפלומטים ישראלים ושליחים לשעבר, ולהפך.

קונצרן פולקסווגן, הכולל בתחומי פעילותו גם את חברות אאודי, סיאט, סקודה ולמבורגיני, נחשב לקונצרן ייצור הרכב הגדול ביותר באירופה. לפי נתונים רשמיים של ארגון יצרני הרכב העולמי, פולקסווגן מסרה 6.29 מיליון מכוניות בשנת 2009, נתון שממקם אותה במקום השלישי בעולם אחרי ג'נרל מוטורס, שייצרה 6.5 מיליון מכוניות, ואחרי טויוטה, שייצרה 7.23 מיליון מכוניות.

קונצרן פולקסווגן אינו זר לתעשיית הרכב הישראלית וביצע עד היום בישראל רכישות בהיקף של מיליוני יורו. כיום כמה חברות ישראליות, שבהן אפשר למנות את תדיר גן, פומוטיב, רביב, רבל ותעשיות עין השופט, מספקות לקונצרן פולקסווגן חלקים המותקנים בדגמים מגוונים. אחד התחומים שבהם יוכל קונצרן פולקסווגן להיעזר בתעשיות הטכנולוגיות בישראל נוגע לפיתוחו של רכב חשמלי. אתמול הודיעה פולקסווגן על כוונתה להשיק מרכזים לפיתוח רכב חשמלי ברחבי העולם בהשקעה של 5 מיליארד יורו.

יוסי ביילין אישר את הידיעה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
האיש הנכון לנושא
הוא יכול למכור להם מערכות מעולות, אני חושב על מערכת יוסי ביילינית טיפוסית למשל: - המערכת תנווט את האוטו לכיוון שהיא תרצה ללא התחשבות ברצון הנהג, שאינו חכם מספיק לנהוג בעצמו. - שניות לפני התנגשות אפשרית, המערכת תשכנע את הנהג שהנתיב שהיא בחרה, הוא הנתיב הטוב ביותר עבורו, ואפילו תשמיע לו בכל אמצעי המדיה ברכב, כמה בחירתה היתה חכמה, (אמצעי המדיה ישמחו לשתף איתה פעולה, הם של אותו יצרן). - בזמן ההתנגשות עצמה המערכת תקפיד להנמיך את ראשה ולהסתתר מאחורי הנהג, ואולי להוציא דרכון גרמני לעצמה. - אחרי ההתנגשות המערכת תנזוף בנהג ותשכנע אותו שעכשיו שהוכח שהוא אינו יודע לנהוג וגורם לתאונות, הוא מוכרח לתת את הידיים בהגה שלה (לא טעות כתיב), וכמובן שהמערכת אמנם ממומנת במימון ארופי, וקרנות מחקר שאינם אוהבות גזע מסוים, אבל המערכת איננה דואגת לעצמה אלא רק לטובת הנהג והציבור. - באם מסיבה לא מובנת, הנהג יחליט לנהוג בעצמו וינתק את המערכת, המערכת תמשיך לעשות לביתה, ותדאג להודיע לנהג איך הכי טוב לנהוג, שוב ע"י שימוש קבוע באמצעי המדיה ברכב עשו בסכל (לא טעות כתיב) כשפנו לביילין.
גרופי  |  01.08.10
5.
סוף סוף הם הבינו שיהיו חייבים לקחת עזרה מבחוץ ולפתח רכבים חשמליים והיברידיים.
לא עזרו שנים של נסיונות להכפיש את כל שאר היצרנים ולטעון שהיברידיות מסרטנות, שרכב כזה ישקול יותר ויצרוך יותר דלק, שבגשם אנשים יתחשמלו, שזה יתקלקל יותר משלהם (חחח...) ועוד שטויות. בסוף היו חייבים להכיר במציאות. חבל שלא מוקדם יותר. עכשיו נשאר רק להיפטר מהיבואן בארץ.
בהצלחה  |  21.07.10
לכל התגובות