אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדנים פחות אופטימים מאגסי צילום: אוראל כהן

הדנים פחות אופטימים מאגסי

על פי כתב עת דני, בטר פלייס תמכור בעשור הקרוב בדנמרק עד 100 אלף מכוניות, לעומת תחזית של אגסי למכירות של חצי מיליון מכוניות

28.07.2010, 13:43 | שרון ביידר

הפרוייקט היומרני של חברת בטר פלייס מרים גבות אצל מומחי תחבורה גם בדנמרק, בה צפוי להתחיל ניסוי הרכב החשמלי של החברה במקביל עם ישראל.

על פי כתב העת הדני, Ingeniøren (המהנדס) צפי המכירות של החברה ירד לטווח של בין 20 ל-100 אלף מכוניות חשמליות שתמכור החברה בשוק הדני בלבד עד שנת 2020, לעומת הצהרה של מנכ"ל ומייסד החברה, שי אגסי, שאמר ב-2008 שבטר פלייס תמכור לשוק הדני כחצי מיליון מכוניות חשמליות עד שנת 2020.

בעיתון הדני מעלים חששות על היתכנות הפרויקט בהיקפים כאלה בדנמרק ומציינים כי תשתית הטעינה טרם הונחה בכדי לתמוך במאסה של מכוניות.

בעיתון מציינים עוד, כי למרות מספר הסכמים עם רשויות מקומיות, טרם הוצבה בדנמרק עמדה להחלפת סוללות שמהווה את אחד מאבני הליבה במודל העסקי של בטר פלייס שבו היא מתכוונת למכור מכוניות חשמליות עם אפשרות להחלפת הסוללה.

בנוסף לבעיות פריסת התשתית, לבטר פלייס יש בעיה של מיסוי בדנמרק, הממשלה אישרה שם לפי שעה הקלות באגרת הרישוי למכוניות חשמליות רק עד לשנת 2015 והעיתון הדני מעלה חששות, שבהיעדרו של התמריץ לאחר 2015 האטרקטיביות של מכוניות חשמליות תרד.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
הדנים סופר חסכנים
הדנים הם עם קצת חסכן . הייתה לי חברה דנית ותאמינו לי שיש להם מנטליות שאולי רגועה מאד אבל כשזה נוגע לצרכנות הם עם סופר בעייתי שלא שש לקנות כל כךל מהר שום דבר שמציעים לו. אומנם יש שם מודעות אקולוגית גבוהה מאד וזה יתרון גדול אבל מעבר לזה הם יכולים להיות אגוז קשה לפיצוח. למזלו של אגסי יש לו יתרון מסויים בכך שהוא עובד עם רנו כי הוא מביאה איתה את המוניטין שיכול לעזור לו דווקא להיכנס לשוק הדני ששם רב המכוניות שאני לפחות זוכר היו אירופאיות נוט.
עומר  |  01.08.10
לכל התגובות