אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוקי אורן: "הדיווח ש־MTS מסכימה להצעת המדינה – ספין" צילום: עמית שעל

שוקי אורן: "הדיווח ש־MTS מסכימה להצעת המדינה – ספין"

החשב הכללי מבהיר: "MTS לא הודיעה למדינה כי היא מסכימה להצעתה האחרונה בפרויקט הרכבת הקלה. צריך להיות גבול בגרירה המבישה של הנושא הזה"

06.09.2010, 06:59 | תומר זלצר וליאור גוטמן

"הדיווחים כאילו זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, קבוצת MTS, מסכימה להצעה האחרונה של המדינה בעניין הפרויקט הם בסך הכל ספין. אנחנו במשרד האוצר לא קיבלנו הודעה כזו מאנשי MTS, כך שזה נראה כמו מהלך טקטי של שיפור עמדות. הנחת העבודה שלנו היא ש־MTS לא תבצע את הפרויקט והוא יהפוך לפרויקט תקציבי". כך אומר ל"כלכליסט" החשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן.

MTS זכתה בפרויקט הרכבת הקלה בסוף 2006, אולם עד היום לא הצליחה להתחיל את עבודות ההקמה. ב־10 באוגוסט הודיעה המדינה על ביטול הסכם הזיכיון ועל חילוט ערבויות שהפקידה MTS בהיקף של 140 מיליון שקל.

בימים הקרובים תצא לדרך עבודת הבוררים – יהודית צור ובעז אוקון מטעם המדינה ועו"ד אלי זהר מטעם הזכיינית MTS – שיכריעו האם טענת MTS כאילו המשבר הכלכלי מונע ממנה להשיג את המימון הרצוי לפרויקט עומדת במבחן המציאות. בימים אלה מכינה המדינה הצעה להלאמת הפרויקט ולקידומו עם עוד שתי מסילות בעלות של כ־20 מיליארד שקל מתקציב המדינה.

ביום חמישי האחרון סיפרו גורמים מקורבים לפרויקט ש־MTS קיבלה את הצעת המדינה תחת ההתניות שהוצבו לה. מבדיקת "כלכליסט" עולה שהזכיינית לא שינתה מהותית את המתווה שהוגש, וכי הפער בין הצדדים נותר 40 מיליון יורו - כ-2% מערכו הכולל של הפרויקט. "ניהלנו עם MTS מו"מ מאוד ממושך, וכולו היה רק בכיוון אחד: מה הזכיין יקבל מהמדינה מעבר למה שכתוב בהסכם המקורי", אומר אורן. "גילינו נכונות לבוא לקראת MTS בגלל החשיבות של הפרויקט הזה. גם בשבוע שעבר התקיימה פגישה בינינו לבין MTS, ואנשי הקבוצה נתנו לנו עוד רשימה של שינויים שהם דורשים לבצע בהסכם והכל תוך כדי דיבורים על מחויבות לפרויקט. זה פשוט לא רציני. אנחנו הודענו שמבחינתנו שלב המו"מ הסתיים. אני חושב שצריך להיות גבול, גם כלפי אזרחי מדינת ישראל, במשך הזמן שבו הנושא הזה נגרר בצורה כל כך מבישה".

תגיות