אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היועמ"ש דוחה את הלאמת הרכבת הקלה בתל אביב

היועמ"ש דוחה את הלאמת הרכבת הקלה בתל אביב

הורה למדינה שלא להעלות לדיון ביום ראשון הקרוב את הצעת המחליטים שמובילה להלאמת הפרויקט, לאחר שנציגי הזכיינית המקורית MTS פנו אליו בטענה שלא יתכן שהמדינה מנסה "לקבוע עובדות בשטח" בעוד בין הצדדים מתנהל הליך בוררות

22.10.2010, 12:40 | ליאור גוטמן

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה למדינה שלא להעלות לדיון ביום ראשון הקרוב את הצעת המחליטים שמובילה להלאמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הממשלה הייתה אמורה לדון מחרתיים בנושא, אולם נציגי חברת MTS, הזכיינית המקורית של הפרויקט, פנו לווינשטיין בטענה שלא יתכן שהמדינה מנסה "לקבוע עובדות בשטח" בעוד בין הצדדים מתנהל הליך בוררות.

במכתב ששלחה MTS לווינשטיין, באמצעות בא כוחה עו"ד דוד תדמור, נטען שהצעד הפתיע את הזכיינית והיא רואה בו משום "חוסר תום לב קיצוני". למזלה של הזכיינית, ביום ראשון האחרון הייתה המדינה אמורה לאשר את הלאמת הפרויקט בישיבת הממשלה השבועית, אולם בשל העברת הישיבה לדגניה, שם ציינו 100 שנה לתנועה הקיבוצית, הנושא לא נידון.

בעקבות הפרסומים על דחיית הלאמת הרכבת הזדרזו היום במשרד המשפטים להבהיר ש"ההחלטה לדחות המועד שבו תקבל הממשלה ההחלטה בעניין זה התקבלה עוד בטרם פניית חברת MTS ליועץ המשפטי לממשלה, ומכל מקום, מדובר בדחיית המועד בלבד על מנת לאפשר תיאומים פנים ממשלתיים". לטענת משרד המשפטים ההחלטה על דחיית הדיון בנושא התקבלה אתמול בבוקר, שעות טרם פניית MTS בנושא.

הליך הבוררות תוקע את קידום הפרויקט

באוגוסט האחרון הודיעה המדינה על ביטול זיכיונה של MTS, זאת לאחר שבסיום זוג מרתונים של שיחות עם הזכיינית במהלך חודשי הקיץ שם ניסו נציגי משרדי האוצר, התחבורה ו-MTS למצוא פשרה שתוביל לתחילת העבודות - לא נמצא פיתרון. למרות ש-MTS קיבלה לידיה רשמית את זיכיון בפרויקט במאי 2007, עד היום היא לא הצליחה להשיג סגירה פיננסית, לטענתה בשל המשבר הכלכלי שהקשה עליה על גיוס ההון.

מאז ביטול הזיכיון חילטה המדינה את ערבויות MTS שהיקפן 140 מיליון שקל וההידברות בין הצדדים עברה לבוררות אותה מנהלים השופטת (בדימוס) יהודית צור, השופט (בדימוס) בעז אוקון ועו"ד אלי זהר. יצוין שהחלטת היועמ"ש נתמכת בהחלטה דומה של צוות הבוררים, שקובע שעד יום ראשון ב-11 בבוקר המדינה צריכה להשיב על טענות MTS, שהעיקרית בהן היא שביטול הפרויקט נעשה שלא כדין ולכן אסור למדינה לקדם את הפרויקט בעצמה עד להחלטת צוות הבוררים.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
איפה היה היועץ המשפטי במשך שלוש שנים
איפה היה היועץ המשפטי במשך שלוש שנים מאז ש- MTS זכתה במכרז , מדוע אז הוא לא התערב ולא עצר את שרשרת הארכות שניתנו ל- MTS במשך שלוש שנים , מדוע היום הוא צריך להתערב ולעצור את העבודות כאשר לכולם ברור שחברת MTS לא מסוגלת לבצע את העבודות לא כספית ולא הנדסית
אלמוני  |  02.11.10
8.
ההקלות ש MTS דורשת מחייבות עריכת מכרז חדש
לא יתכן שעכשיו מי שזכה במכרז דורש הקלות וויתורים, אם היו נותנים לכולם את לוחות הזמנים ואת ההקלות שהוא מקבל כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז, אולי עוד קבוצות היו ניגשות למכרז ומציעות הצעות טובות יותר. יש לחייב את המתמודדים במכרזים לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון בשלב הגשת ההצעות. הקרב עכשיו הוא על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה ועל תביעות פיצויים, הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות עתידיות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזקים האדירים שהם גרמו. המשבר הפיננסי פרץ אחרי מועד הסגירה הפיננסית המקורי.
נועם , תל אביב  |  22.10.10
7.
ככה זה שיש או יותר נכון שאין שרים החלטיים מושכים ומושכים דיונים ללא סיבה
דברים שאמורים לתת פתרון לתושבי ת-א שלשימחתי ברחתי ממנה -כמו תחבורה אלטרנטיבית סבירה לא טובה רק סבירה שוב נתקעים ונזרקים חודשים אם לא שנים קדימה ללא סיבה הגיונית רק מתוך סחבת של אוכלי חינם השרים כמו שר הבורקס - פואד ושות' כבר מתכננים מיסים הזויים על הכניסה לעיר במקום לתת פתרונות מהירים למשל הצעה - לעשות קו משותף לכל החברות סובב העיר שיעבור בצירי התנועה העיקריים בתדירות גבוהה ויעצור אחרי כל צומת רחובות ראשיים כך שיווצר מצב שתמיד יש תחבורה מהירה וזמינה ולא יהיה צורך לנהוג בעיר ברכב הפרטי כתוצאה מחוסר מעש זה העיר תקועה שנים ללא פתרון מזוהמת אקולוגית צפופה בטירוף ללא כל אלטרנטיבה ניראית באופק - יאוש
hawk , מרכז  |  22.10.10
לכל התגובות