אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שווה שימוש: מאזדה 2 סדאן מפצה על התייקרות הליסינג צילום: גיא אסיאג

שווה שימוש: מאזדה 2 סדאן מפצה על התייקרות הליסינג

עליית שווי השימוש של המשפחתיות איימה על מחזיקי מכוניות הליסינג. מאזדה 2 סדאן עשויה לרכך את המכה: תמורת שווי שימוש נמוך יחסית היא תשרת היטב את בעליה, אם רק יסכימו לבלוע את הגאווה ולהתפשר על הגודל

15.11.2010, 10:34 | תומר הדר

היום צפויים להתכנס כמה ארגוני תחבורה למחאה משותפת נגד עליית שווי השימוש ברכבי ליסינג. הסבר קצר: שווי השימוש לרכב משפחתי נקבע בתחילת השנה ל־2.04% ממחיר של הרכב. מדובר בסכום שמנוכה משכר העובד מדי חודש. בתחילת השנה הבאה יעלה שווי השימוש באופן אוטומטי ל־2.5% מערכם של רכבי הליסינג, עלייה של מאות שקלים בחודש בגובה המס המשולם על רכבים אלה.

בקרוב אצלכם כמו משפחתיות, עם שווי מוזל המשפחתיות יתייקרו בתחילת 2011, אבל במקביל צפויות להגיע לישראל כמה מכוניות מהדור הבא של שוברות שווי השימוש תומר הדר, 5 תגובותלכתבה המלאה

אם מחירה של מכונית משפחתית - נאמר מאזדה 3, המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל - עומד על 119 אלף שקל, שווי השימוש הנוכחי הוא 2,427 שקל. אותה מאזדה תחייב בשנה הבאה שווי שימוש של 2,975 שקל - ייקור של כ־500 שקל, שמתבטא באובדן של כ־200 שקל בשכר הנטו. אבל זה לא הכל: מכוניות משפחתיות עומדות להתייקר בינואר בכ־3,000 שקל עקב תנודות מטבע, והמשמעות היא ששווי השימוש של אותה מאזדה 3 יעלה ל־3,050 שקל בחודש.

מאזדה 2 סדאן. שווה שימוש, צילום: גיא אסיאג   מאזדה 2 סדאן. שווה שימוש | צילום: גיא אסיאג מאזדה 2 סדאן. שווה שימוש, צילום: גיא אסיאג

האם אפשר לחמוק מעליית שווי השימוש בלי לשנות את הגזירות שקבעה רשות המסים? ובכן, התשובה היא שאפשר, ודי בקלות. צריך רק לבלוע את הגאווה, לוותר על המשפחתית 1.6, ולקחת בליסינג מכונית זולה יותר, אולי מעט פחות מהודרת, כזאת ששווי השימוש שלה נמוך משמעותית מזה של משפחתיות כמו מאזדה 3. האם יש בכלל מכוניות כאלה? גם כאן התשובה חיובית. הבולטת שבהן היא מאזדה אחרת.

התנהגות כביש רכה

הכירו את מאזדה 2 סדאן, אחותה הקטנה של ה־3. עד עתה לא היתה לדלק מוטורס מכונית מאזדה בעלת ארבע דלתות (סדאן) שהיה ניתן למצב תחת ה־3. אך כעת המצב משתנה, ושלא במפתיע, המתחרה ל־3 מגיעה מבית. ה־2 סדאן, שמיוצרת בתאילנד, היא למעשה אותה מאזדה 2 המשווקת בישראל בשנים האחרונות, בתוספת של תא מטען מגודל.

תא הנוסעים נותר ידידותי למשתמש, צילום: גיא אסיאג תא הנוסעים נותר ידידותי למשתמש | צילום: גיא אסיאג תא הנוסעים נותר ידידותי למשתמש, צילום: גיא אסיאג

די בהצצה מאחור כדי להבין שכל טענה על נחיתות לעומת ה־3 בתחום ההטענה בטלה: תא המטען של ה־2 גדול בעשרה ליטרים מזה של ה־3. הדבר מתבטא גם בממדים: ה־3 ארוכה מן ה־2 סדאן ב־30 סנטימטרים בלבד. ומה עם הביצועים? גם כאן יש ל־2 יתרון, לפחות על הנייר, בכל הקשור בהאצות.

המתחרה העיקרית קיה לכל כיס גם המאזדה וגם הקיה הן אמצעי תחבורה בסיסיים למדי. אז במי כדאי לבחור? תומר הדר, 8 תגובותלכתבה המלאה

האם תא הנוסעים של מאזדה 2 סדאן מסוגל לעמוד בציפיות של מי שהורגל במשפחתית 1.6? בהחלט כן. ה־2 סדאן משווקת בשתי רמות גימור: הבסיסית, שעולה 107 אלף שקל, והמאובזרת, הכוללת בקרת אקלים, שעולה 110 אלף שקל. מכונית המבחן, בגרסה המאובזרת, עדיין זולה ב־9,000 שקל מה־3, ומציעה תא נוסעים נעים שמוכר היטב לבוגרי מאזדה 2 בגרסת חמש הדלתות. המושבים תומכים, לוח המחוונים מרגיש מוצק למגע, ואיכות ההרכבה והגימור סדאן גבוהה למדי.

ה-2 המוכרת קיבלה בגאז ה-2 המוכרת קיבלה בגאז' מגודל | צילום: גיא אסיאג ה-2 המוכרת קיבלה בגאז

טענות? פתחי המזגן עלולים לגרום לשמשה הקדמית להתכסות באדים. בנוסף, שני מבוגרים גדולי גוף שינסו לשבת במושב האחורי יתקשו למצוא מקום לקודקודם וגם לירכיהם. מצד שני, כמה מכוניות משפחתיות ראיתם בכבישי ישראל כשהן עמוסות בארבעה מבוגרים גדולי גוף? אולי בדרך למילואים ולסדר פסח.

בתחום הביצועים ה־2 סדאן לא תפיל אף אחד מהכיסא. לא מדובר במכונית מהירה. אבל המכונית נוחה למדי, אפילו מעט יותר מן ה־3, משום שבניגוד לאחות הגדולה היא מכוילת להתנהגות כביש רכה. מי שינסה לנהוג בסדאן 2 במרץ יגלה שהישבן הכבד שלה אוהב להשתולל בפניות חדות, מה שעלול להפתיע נהגים בלתי מנוסים. מצד שני, כמה נהגים ינסו לקחת את ה־2 סדאן לנסיעת תענוגות?

אז האם ה־2 סדאן אכן יכולה להוות תחליף זול יותר, בעלות שווי שימוש נמוכה יותר, לאחות הגדולה מאזדה 3, או לכל מכונית משפחתית יפנית 1.6 בליסינג? התשובה היא שבהחלט כן. ראשית, נשלוף מחשבון. לעומת שווי שימוש של 3,050 שקל למכונית 1.6 משפחתית, שתעלה בשנה הבאה 122 אלף שקל, שווי השימוש של המאזדה 2 סדאן יהיה נמוך בכמה מאות שקלים: 2,750 שקל לגרסה המאובזרת ו־2,675 שקל לגרסה הבסיסית. ושנית, פשוט מדובר במכונית טובה.

השתתף במבחן: רוני נאק

תגיות