אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסיוט של הנהגים העבריינים: 72 נקודות ברישיון יחייבו פסילת רישיון ובדיקות רפואיות צילום: יריב כץ

הסיוט של הנהגים העבריינים: 72 נקודות ברישיון יחייבו פסילת רישיון ובדיקות רפואיות

לפי התקנות החדשות נהג שיצבור פעמיים 36 נקודות במשך 6 שנים רישיונו ישלל ל-9 חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות ובמבחן עיוני ומעשי

12.01.2011, 14:19 | תומר הדר

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') תקנה חדשה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הקובעת כי נהג שיצבור 72 נקודות ויותר רישיונו יפסל לתקופה של 9 חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) וכן במבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי ("טסט").

התקנה שנחתמה על ידי השר כץ קובעת עוד כי נהג שיצבור פעמיים 36 נקודות במשך 6 שנים רישיונו ישלל לתקופה של 9 חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המרב"ד ובמבחן עיוני ומעשי.

עד כה נהג שצבר במהלך ארבע שנים 36 נקודות חובה ויותר, רישיונו נפסל לתקופה של שלושה חודשים בלבד והוא נדרש לבצע מבחן עיוני בלבד, כתנאי לקבלת הרישיון. התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות או יותר, אלא אם כן ירשמו להם עוד 12 נקודות לפחות לאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף, ובתוך 4 שנים ממועד העבירה הראשונה שנרשמה להם.

בנוסף לכך אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת שורה של תקנות נוספות המשפרות ומייעלות את שיטת הניקוד שנקבעה בשנת 2003. לדברי השר כץ, התקנות שאושרו יאפשרו להתמודד טוב יותר עם עברייני התנועה "מועדים" וימנעו מהם להתחמק מביצוע "אמצעי התיקון" בהם חוייבו.התקנות החדשות קובעות כי נהג שנדרש לבצע קורס בנהיגה נכונה (נהיגה מונעת) חייב לבצע את הקורס בתוך שישה חודשים מיום קבלת הזימון לקורס. עד כה נדרשו הנהגים לבצע את הקורס בתוך שנה, מיום קבלת הזימון לקורס.

עוד נקבע בתקנות כי נהג שקיבל הודעה אישית על פסילת רישיונו, באמצעות שליח או שוטר למשל, ההודעה תחשב כתקפה ומחייבת. עד כה נדרש משרד התחבורה לשלוח את הודעת הפסילה, באמצעות דואר רשום בלבד, דבר שגרם להתחמקויות של נהגים רבים שרישיונם נפסל מלקבל את הדואר או לחתום על אישור המסירה.

כמו כן נקבע כי רשות הרישוי לא תרשום נקודות על עבירות שדווחו למשרד התחבורה כעבור שנה ויותר ממועד ההרשעה. עד כה לא הייתה כל הגבלת זמן ברישום נקודות על עבירות גם אם הם דווחו לרשות הרישוי באיחור של מספר שנים. השר כץ הנחה את סמנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי, לבחון מחדש את טבלת ניקוד עבירות התנועה.

במסגרת עבודת מטה שתתבצע עם אגף התנועה במשטרה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וגופים רלוונטיים נוספים, תישקל אפשרות לבטל את הניקוד הניתן כיום על חלק מעבירות התנועה, המוגדרות כעבירות קלות.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
עוד תקנה מתומתמת!!!!!!
האנשים שממציאים חוקים אלה פשוט מפגרים ברמה!!!! מנותקים מהמציות בצורה מחרידה!!! אני אישית יותר לא מצביע ליכוד, כי שר התחבורה שלהם -- מפגר!!! לשלום מי אנשים רשיון המהווה לפעמים כלי לפרנסתם, בגלל כמה רפורטים.... אין מילים!!! במקום לבדוק עבר -- בוצעו תאונות או לא, היה נהג מערב במקרים שגרמו נזק לאחר או לא, מסתקלים על רפורטים!!! בקיצור הכל עיניין של מזל.....................
עמנואל , ת"א  |  16.11.11
3.
צריך לעצור את סחיטת הכסף מהעם!
כל בוקר פקיד זוטר מתעורר עם גחמות חדשות ומעצבנות, אתמול להכפיל קנסות במאות אחוזים על עבירות תנועה. אחר כך להציב מצלמות דיגיטליות בכל פינה, לשנות את שיטת הניקוד, ובסוף להחמיר ולשלול רשיון בקלות. גם ללא הצדקה כמו שכתבו כבר לפני על שיטת מצליח הישראלית. חבר׳ה צריך להתאגד ולעצור את הכניסה החופשית לכיסי העם הדלים גם ללא קנסות אלו.
רמי , רמת גן  |  15.11.11
2.
כמעט נחנקתי מצחוק
אדם שנתפס פעם ועוד פעם כשהוא מבצע עבירת תנועה,מוכיח מעבר לכל ספק סביר שהוא עצמו עבריין תנועה מועד.תפיסתו החוזרת בודאי לא מצביעה על "מעמדם" של אחרים מבין המשתמשים בדרך.המלצתי למי שנתפס פעם אחר פעם לבדוק את עצמו ולא לבדוק אחרים משום סיבה מאד פשוטה וקלה להבנה ,"כל אחד ישפר את עצמו לכולם יהיה יותר טוב" וזה אמור לגבי הכל.במיוחד על עבירות תנועה כאילו שאין מצב שאף אחד לא רואה יתר על כן זו טיבה של אכיפה כפי שהיא היום ,רק מעט נתפשים,כמו שגם רק מעט שיכורים נתפשים בכביש ,רק מעט מהעוברים באור אדום נתפשים ו........... זה טיבו של מצב מתמשך של אכיפה "שטוחה" ענישה "לא ברורה",זילזול בחוק והכי חמור ביזוי וזלזול בזולת ובזכותו להמשיך לחיות ולמות מוות טבעי. החמור ביותר בחברה הישראלית כיום הוא הזלזול בזולת נושא שמביא למרבית העבירות בכל תחומי העברינות.אני משאיר לכם לחשוב לבד על הסיבות שגרמו לכך
אלי , חדרה  |  12.01.11
1.
אם אני נוסע אחרי שוטר/שופט תנועה במשך חודש אוכל לרשום לפחות 30 נקודות לחובתו
שיטת הנקודות היא שיטת מצליח, כולם מבצעים עברות (במילים אחרות כולנו בני אדם). אדם שנתפס לא שונה מאדם שלא נתפס. במקרה התמזל מזלו של אומלל והוא נתפס מספר פעמים. האם זה מעיד משהו? לדוגמא, 90% מהנהגים נוסעים בכבישים מהירים 30 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת. נתפסים 2% במקרה הטוב. מדוע רק 2%? אם היו נתפסים 80%, היה מרד. שהרי לא יתכן שיותר מ-50% באוכלוסיה עבריינים. נפל גורלו של נהג ונתפס פעמיים... מה זה אומר עליו? כלום.
12.01.11