אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שרי האוצר והביטחון נתנו אור ירוק – תעש תמוזג לתוך רפאל

שרי האוצר והביטחון נתנו אור ירוק – תעש תמוזג לתוך רפאל

ההסתדרות ורפאל צפויים לנהל כעת מו"מ על תנאי הקליטה של כ-2,200 עובדים ושל פרישת 950 אחרים. התעשייה האווירית ואלביט מערכות יאבקו בהחלטה בזירה הפוליטית

20.01.2011, 12:31 | נעמה סיקולר

מיזוג תעש אל תוך רפאל יוצא לדרך, כך החליטו הבוקר שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. השלושה החליטו לאמץ את המלצות הצוותים המקצועיים ברשות החברות הממשלתיות ובמשרד האוצר. בפגישה נכחו גם מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן ומנכ"ל משרד הביטחון אודי שני. המיזוג יובא להחלטת ממשלה בתוך שבועיים. במקביל, תינתן לתעשייה אווירית הזדמנות להשמיע את טענותיה נגד המהלך.

מזה שנה וחצי נעשים מאמצים להתקדם בנושא של הפרטת תעש. תחילה הובילה הנהלת החברה תוכנית להנפיק את החברה בשני שלבים אך בהמשך התוכנית ירדה מהפרק משום שברשות החברות הממשלתיות סברו שמצבה של החברה אינו איתן דיו. בהמשך הוחלט לבדוק את ההיתכנות של מיזוג תעש אל תוך אחת מהחברות הממשלתיות האחרות – תעשייה אווירית או רפאל. את המהלך יזם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. בחודש האחרון בחנו צוותים מקצועיים של משרד האוצר והביטחון את המיזוג בהיבטים של איתנות פיננסית, יחסי עבודה וסינרגיה מקצועית ובסיום הבדיקה המליצו הבוקר לשרים על מיזוג תעש לרפאל, ככל הנראה כחברה בת שלה. את הבדיקה המקצועית הובילו היועצת הכלכלית של משרד הביטחון חמדה מרק והמשנה למנהל רשות החברות מאיר שמרה.

כעת צפויים ההסתדרות ורפאל לנהל משא ומתן על תנאי הקליטה של כ-2,200 עובדים ושל פרישת 950 אחרים. במקביל, צפויה להתבצע עבודת מטה במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות בכל הנוגע לכיסוי הגירעון של תעש ובעניין קרקעות החברה. אלא שגם בתעשייה האווירית (תע"א) ובאלביט מערכות שרואות עצמן נפגעות מההחלטה לא מתכוונים להניח למאבק. תע"א רואה את עצמה הנפגעת הישירה ממנו מכיוון שלאחר שהוחלט על מיזוג עם אחת החברות הממשלתיות, ראתה בעצמה מועמדת עדיפה על רפאל למהלך. מכיוון וההחלטה על מיזוג תעש צפויה להגיע לממשלה ולכנסת צפויה תעש למקד את מאמצי השכנוע שלה בזירה הפוליטית.

גם אלביט מערכות וחברות פרטיות אחרות שרוצות היו להתמודד במכרז על רכישת תעש צפויות להמשיך בלחצים. אתמול בערב, הצטרפה לזירה הזו מתמודדת נוספת – חברת פלסן של קיבוץ סאסא שהודיעה לשרי הביטחון והאוצר כי היא מעוניינת לרכוש את חטיבת סלבין של תעש (חטיבת הרק"מ – רכב קרבי משוריין) בכ-350 מיליון שקל. מתמודדים נוספים הם מאיר שמיר, סמי קצב וחברת מספנות ישראל.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
תגובה ל-2 גם אתה תהיה יום אחד גיבנת
אנשים באו לעבוד שם כשהיו צעירים למרות המשכורת הנמוכה כי ידעו ששם זה מקום עבודה בטוח עם תנאים ויכולת להתפרנס בכבוד עד גיל פנסיה עבדו שם עשרות שנים במשכורות נמוכות והכל כדי שבימי זקנה יוכלו להנות איזה חוצפה יש לך לקרא להם גיבנת מי שגיבנת זה המנהלים הכושלים שלך שנכסו לעצמם משכורות מפליגות והעסיקו יועצים בשכר שהם חברינו מנהלים שלא ראו את העתיד ולא חזו את השוק הם הגיבנת ולא העובדים הוותיקים תתבייש לך
ישראלי  |  23.01.11
לכל התגובות