אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עכשיו זה רשמי – אורי יוגב מונה ליו"ר דירקטוריון רכבת ישראל צילום: סבסטיאן שיינר

עכשיו זה רשמי – אורי יוגב מונה ליו"ר דירקטוריון רכבת ישראל

מדובר בכניסה רשמית לתפקיד של יוגב, שמשמש בשמונת החודשים האחרונים כחבר דירקטוריון וכיו"ר בפועל. לא יקבל שכר על עבודתו

07.03.2011, 14:41 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה הודיע היום (ב') על כוונתו למנות את אורי יוגב לתפקיד יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. מדובר בכניסה רשמית לתפקיד של יוגב, שמשמש בשמונת החודשים האחרונים כחבר דירקטוריון וכיו"ר בפועל.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", יוגב נקרא לרכבת ישראל לאחר שהיו"ר הפורש יעקב אפרתי השעה את עצמו במאי האחרון בשל מעורבותו לכאורה בפרשת הולילנד. באותה תקופה התנהלה רכבת ישראל ללא מנכ"ל.

יוגב שימש עד יולי האחרון כיו"ר הוועדה המייעצת למועצה הכלכלית הלאומית וכיהן בעבר כממונה על אגף התקציבים באורצ. בימים הקרובים צפוי דירקטוריון חברת רכבת ישראל לאשר את מינוי של אורי יוגב לתפקיד. במשרד התחבורה מסבירים שיוגב ישמש כיו"ר הדירקטוריון של רכבת ישראל ללא שכר. יוגב לא יפרוש מתפקידו כיו"ר חברת וויטווטר, הפועלת בתחום טכנולוגיות המים.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר שרכבת ישראל סוללת בימים אלה עשרות קילומטרים של קווים חדשים שישפרו לאין ערוך את השירות לציבור. לדבריו, יוגב צבר ניסיון רב בניהול פרויקטים מורכבים ומיזמים ייחודים בין השאר גם ברכבת ישראל, והוא יסייע לרכבת לעמוד באתגרים הגדולים הניצבים בפניה, בהתאם ליעדים שנקבעו על ידי שר התחבורה

מנתוני משרד התחבורה עולה, שבמהלך 2010 בלבד הניחה רכבת ישראל 95 קילומטרים מסילות ברזל והצטיידה ב-150 קרונות דו קומתיים, 31 קרונות חד קומתיים ו-34 קטרים. לדברי כץ, הציוד החדש שייכנס לשירות בספטמבר 2011,  יגדיל את היצע המושבים ברכבת ויגביר את תדירותן. בשנת 2015 עתידה הרכבת להסיע כ-55 מיליון נסיעות, גידול של כ53% לעומת היקף הנסיעות השנתי הנוכחי, ולהפעיל כ-890 רכבות ביממה.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
סל המשאלות
זהו-חלום הילדות של אורי יוגב התממש. מעתה,יכול לשחק ברכבות ככל שמלאה נפשו. ברור שלא יקלקל המשחק,ינקה אותו וירפא אותו מתחלואיו. מה שהולך לקרות הוא חלום בלהות-שפיכת מיליארדים על רכבות לשום מקום,באוזלת יד,באטימות חברתית וסביבתית ובסיסמאות נבובות ללא כסוי. הירוקים-שבעליבותם חדלו לחשוב עצמאית,תומכים במהלכים ההזוים הללו מהשבותם בסיסמת הרכבת לכל פינה. מה שיקרה-המחירים דהיום יוכפלו וישולשו בעלויות ההקמה. הזמן לביצוע יתארך בהתאם. הפקעות ןפיצויים יתחיבו בעיות סביבתיות ונופיות יגרמו ובהיקפים אדירים כל חציה מאז תחיב הפרדה מפלסית לאנשים,בעלי חיים ורכב עלות תפעולית-מכאן ולסוף הדורות על המשק ומכספי הציבור. מה שנקבל בקווים הפריפריאליים-כמה רכבות ליום בקו צירי שיחיבו טרנספר ברכב ציבורי נוסף להגעה ממוצא ליעד-בעלויות ובזמנים לא ריאליים. אורי יוגב,פריק הרכבות הידוע,יעלה לנו כספים כאלה שנצטער על שלא השכלנו להצילם במועד.
avi , hasharon  |  07.03.11
לכל התגובות