אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אות הקלון למפרסם הסקסיסטי: קניון ארנה צילום: ויצ"ו

אות הקלון למפרסם הסקסיסטי: קניון ארנה

נימוק ועדת השופטים של ויצו על הפרסומת של זרמון גולדמן: "שוביניסטית, פורנוגרפית, מציגה יחסי אלימות מינית, מרמזת לפדופיליה וניצול של נשים"

08.03.2011, 15:29 | שלי פריצקר

לרגל יום האישה חשפה ויצו באירוע שנערך במכללת ת"א יפו את הדירוג הסופי של הפרסומות הסקסיסטיות ביותר של 2010 כפי שנבחרו בידי ועדה מקצועית של הארגון. אות הקלון למפרסם הסקסיסטי של ויצו ניתן לקמפיין של קניון ארנה עם קמפיין שילוט חוצות שגם שהיה באוויר עורר לא מעט שערוריה, ותואר כ"שוביניסטי, פורנוגראפי, מציג יחסי אלימות מינית, מרמז לפדופיליה וניצול של נשים".

אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית: קניון ארנה, צילום: ויצ"ו אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית: קניון ארנה | צילום: ויצ"ו אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית: קניון ארנה, צילום: ויצ"ו

במקום השני נבחרה אופנת JUMP באמצעות מקאן אריקסון עם הסלוגן "JUMP, קולקציה שעובדת בשבילך" והמסר הוא שחיצוניותה של האישה היא זו שתסייע לה להשיג את יעדיה במקום עבודתה. לדברי השופטים המסר הזה מחזק את תופעת אפליית נשים במקומות העבודה ובמקרים רבים גם את ניצולן.

למקום שלישי נבחר מנטוס של יורו עם הקמפיין "אין כמו הנשיקה של מנטוס". בפרסומת נראה זוג מתנשק במכבסה ציבורית, כאשר במהלך הנשיקה הגבר נותר במקומו ואילו האישה מסתובבת במהירות מופרזת, כמו בגד שנסחט במכונות הכביסה. דבר השופטים: מסר כזה מעודד התייחסות לנשים כאל חפץ, כאל אובייקט ולא כאל סובייקט.

למקום הרביעי בדירוג הלא מכובד הגיע TAG WOMEN שנעשה באמצעות באומן בר ריבנאי. בקמפיין ההלבשה של החברה מוצגת כדמות האישה האידיאלית נערה קטינה כבת 16 בהקשר מיני. הדבר נטען מעודד תופעות כמו פדופיליה ואלימות מינית כלפי נשים וילדות.

את דירוג חמשת הפרסומות הסקסיסטיות ביותר סוגר הדיוטי פרי באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב עם "רותי מהדיוטי". נימוק השופטים הוא שקמפיין עושה שימוש בסטריאוטיפים סקסיסטיים רבים - בלונדינית הטיפשה, היפה, שכל טיבה טמון במיניות השופעת שלה והדבר היחיד שמעניין אותה הוא לקנות בשמים ללא הבחנה.

לעומת הפרוסמות הסוררות באירוע צוינו לטובה חברות כמו מי עדן, פוסטינור ונוזל כלים פרי, אשר נקטו בעבר בפרסום סקסיסטי ואף קיבלו את אות הקלון ועשו שינוי לאמצעי פרסום חיוביים יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות