אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יותר מים בפחות כסף צילום: shutterstock

יותר מים בפחות כסף

התחרות והמבצעים מתחילים לגבות מחיר: קטגוריית המים בבקבוקים גלגלה 416 מיליון שקל בשנת 2010 - עלייה של 6% לעומת 2009, אך העלייה הכמותית במכירות הסתכמה ב־9% והצביעה על שחיקת מחירים

14.03.2011, 10:00 | אורנה יפת

המלחמה על נתח שוק מסנני המים תחל מחר עם השקת המכשירים של אלקטרה, ונראה כי לשתי החברות - תמי 4 שבבעלות שטראוס החולשת על השוק, ואלקטרה שרק מתחילה את דרכה בו - יש עוד כברת דרך ארוכה בחינוך הצרכנים לצריכת מי ברז מטוהרים. שוק המים המינרליים והמזוככים בבקבוקים מראה עלייה כמותית וכספית כמעט בכל המותגים ב־2010 לעומת השנה הקודמת; כך עולה מנתוני סטור נקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". עם זאת, העלייה בנתח השוק הכמותי גבוהה יותר מאשר העלייה בנתח השוק הכספי - דבר המצביע על מבצעי מכר רבים ועל שחיקת המחיר בקטגוריה.

על פי נתוני סטור נקסט, קטגוריית המים בבקבוקים גלגלה בשנה החולפת 416 מיליון שקל בשוק המבורקד, וגדלה בשנת 2010 ב־6.4% לעומת 2009. בערכים כמותיים רשמה הקטגוריה גידול גבוה יותר של 9% באותה תקופה, מ־283 מיליון ליטר ל־309 מיליון ליטר.

על רקע משברי המעיינות שפקדו את מי עדן ונביעות בשנתיים האחרונות, התחזקו חברות המים המסוננים, והן מנסות לחנך את הצרכן שאיכות המים שלהן אינה פחותה מהמים המינרליים. לצד העבודה השיווקית האגרסיבית של תמי 4, עושה גם חברת טמפו פעילות שיווקית עם מותג המים המזוככים אקווה נובה. "תמי 4 עוזרת לקטגוריה להפוך כל

לחץ מים מי עדן ונביעות הכפילו היקפי הפרסום, תמי 4 עלתה בשליש מי עדן פרסמה בהיקף 6.3 מיליון דולר, נביעות פרסמה בהיקף 2.7 מיליון דולר ותמי 4 פרסמה בהיקף של 8.5 מיליון דולר שלי פריצקרלכתבה המלאה

תחליף מים ללגיטימי כי גם היא לא חברת מים מינרליים", אומרת שולי אביבי, מנהלת תחום הבריאות בחברת טמפו. החברה השיקה במרץ 2010 את בקבוקי אקווה נובה 2 ליטרים, מה שהביא לעלייה בנתח השוק הכמותי שלה בקטגוריית המים.

מבצעי המחיר האגרסיביים שעשתה החברה עודדו התנסות במוצר, אך לצד עלייה של 12% שהציגה החברה בנתח הכמותי, במונחים כספיים גדל המותג אקווה נובה ב־2% בלבד מינואר 2010 עד פברואר 2011 — מה שמעיד על שחיקת מחיר משמעותית. המחיר של אקווה נובה ירד ב־30 אגורות לליטר בשנת 2010 לעומת שנת 2009, בעוד שהמחיר לליטר של מי עדן ונביעות ירד ב־3 אגורות בלבד. "אני מאמינה שברגע שההתנסות תגדל, נוכל להעלות מחיר", מגיבה אביבי.

מי עדן שמרה על נתח השוק הכמותי והכספי בשנת 2010 לעומת 2009, ואילו נביעות עלתה בנתח השוק הכמותי והכספי. שתי שחקניות המים המינרליים השתדלו לא לשחק בזירת המחיר שאליה מכוונת אקווה נובה. מי שנפגע באופן הניכר ביותר מהפעילות של טמפו עם אקווה נובה הוא מותג המים עין גדי, המותג היחיד מבין השלושה שמשחק אף הוא בסגמנט של בקבוקי 2 ליטרים. עין גדי שנהנה בשנת 2009 מעלייה בנתח השוק בשל משבר המים המינרליים של מי עדן ונביעות, והגיע לנתח שוק של 27.3% בשנת 2009, חזר לגודלו ובשנת 2010 הציג ירידה חודשית מתמשכת. בשנת 2010 החזיק המותג 24.9% נתח שוק כספי. גם מבחינה כמותית נפגע המותג וירד מנתח של 40% בשנת 2009 ל־36.6% בשנת 2010.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות