אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נותנים גז: 60% מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת צילום: מאיר פרטוש

נותנים גז: 60% מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת

סקר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: 5% מהנהגים בדרכים בינעירוניות עוברים את המהירות 130 קמ"ש

30.03.2011, 12:22 | תומר הדר

נהגי ישראל אוהבים לתת גז. כך עולה מסקר נתוני מהירות נסיעה ממוצעת בכבישי ישראל שמפרסמת היום (ד') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הסקר נערך ב-135 אתרי מדידה בכבישים עירוניים ובכבישים בינעירוניים.

מנתוני הסקר עולה שבדרכים עירוניות, שבהן נכון לשנת 2010 היתה המהירות המותרת 50 קמ"ש, בפועל 27% מן הרכבים ששנמדדו נסעו במהירות גבוהה ממהירות זו המותרת בחוק. עוד עולה מן הנתונים שבכבישים עירוניים דו מסלוליים, כלומר כאלה שבהם קיימים שני מסלולי נסיעה בכל כיוון, 60% מן הנהגים עוברים את המהירות המותרת. בלילה עולה מספר הנהגים אשר נוסעים במהירות גבוהה מן המותר ל72% מכלל הנהגים.

בדרך עירונית עורקית, שבה נכון לשנת 2010 עמה המהירות המותרת על 70 קמ"ש, נסעו 23% מהמכוניות שנבדקו במהירות גבוהה מן המותר. בלילה עולה מספר הנהגים הממהרים עד 39% מכלל הנהגים. בדרכים בינעירוניות, כמחצית מכלי הרכב עוברים על המהירות המותרת וכ-5% מהנהגים אף עוברים את המהירות 130 קמ"ש.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-4... כן כנראה
כל מי שהגיב, אני איתו :) סלחו על הביטוי - צריך להיות עם ביצים בכדי לבצע שינויים כאלה. עם כל הכבוד, איני מאמין ששר תחבורה ישראל כץ יכול לבצע משהו. עד הכשיו, בעיני, הוא הוכיח שבשונה משר התקשורת, שמגן אפילו על האזרח הקטן מרשות הדואר, שר התחבורה לא איש ביצוע. כל מה שתוכנן לשנה שעברה הפך ליעדים של השנה הנוכחית. רוצים הצעות לשינויים קרדינלים? בבקשה: 1. תחבורה ציבורית בשבת: יתרונות: חוסר תלות ברכב פרטי (פחות רכבים, פחות פקקים, פחות הוצאות, יותר חניה אם כבר צריך), תעסוקה למגזרים לא שומרי שבת דוגמת בני מיעוטים, התיעלות כלכלית של הציבור, פחות תעונות, פחות נהגים שיקורים, פחות כוח נדרש להכיפה (שוטרים שיתפנו למלחומה בפשע ושמים). חסרונות - חרדים, בעלי עניין, חברות ליסינג ויבואנים ובמיוחד העוצר מתנגדים. 2. רכבת לאילת: יתרונות - פחות צריכת דלק על מובילים, פחות תעונות חמורות בנגב כתוצאה מנהגי משאיות מרובים שעובדים יותר מדי שעות ופחות מדי נחים. שיפור תנאי עבודה של נהגים מקצועים, צמיכה כלכלית של נגב, נוחות לציבור, התיעלות כלכלית של משק. חסרונות - חברות דלק יפסידו, נהגי משאיות יסעו פחות שעות נוספות (שלטענתם יפגה בהכנסות שלהם), עלות וזמן הקמת מסילה (מדימונה לאילת) ללא שימוש בסינים ייקח זמן רב. 3. מהירות מותרת בכבישים בין עירוניים פה צריך אופי, ואני בספק ששר כץ זה המועמד המתאים
GN , מודיעין  |  31.03.11
3.
יש אבל שתי עובדות שהרשות לבטיחות בדרכים לא מציינת
א) אמנם 130 קמ"ש זה מעל החוק בישראל, אבל ברוב המדינות המתוקנות זו מהירות מותרת ואפילו בדרך כלל נמוכה ביחס למהירות מרבית סבירה בתנאי דרך בהם נוהגים למדוד. ב) רוב המדידות נעשות בקטעי כביש ישרים ופנויים בהם תנאי הדרך מאפשרים מהירות גבוהה. כמו שציין מגיב מס' אחד, בואו תציגו סטטיסטיקות של מהירות שמדדתם באיילון בין 8 ל-9 בבוקר.
אריק  |  31.03.11
לכל התגובות