אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר למעלה מ-80 שנה: חוק טיס חדש למדינת ישראל צילום: shutterstock

לאחר למעלה מ-80 שנה: חוק טיס חדש למדינת ישראל

הכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מדובר באחד המהלכים העיקריים בדרך להחזרת בטיחות התעופה של ישראל לדירוג הגבוה

30.03.2011, 18:09 | יסמין גיל

מזל טוב: לאחר למעלה מ-80 שנה, אושר הערב (ד') חוק הטיס החדש של מדינת ישראל. מליאת הכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 16 חברי כנסת וללא נמנעים או מתנגדים. מוועדת הכלכלה נמסר כי, "החוק נועד להחליף את החוק הקיים מימי המנדט הבריטי. אישורו התאפשר לאחר עבודה מאומצת בהובלת ח"כ יצחק וקנין".

בתחילת החודש סיימה ועדת הכלכלה לדון בהצעת חוק הטיס החדש, לאחר 35 דיונים שארכו למעלה משנה. אישור החוק הוא אחד המהלכים העיקריים לקראת החזרת בטיחות התעופה האזרחית של ישראל לדירוג הגבוה, קטגוריה 1, של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) - דירוג שהורד לפני למעלה משנתיים.

החוק החדש מתייחס לנושאים שונים, בהם: הגדרת סמכויות רשות התעופה האזרחית ויכולת האכיפה שלה, חקירת אירועי בטיחות ורישוי עובדי טיס, חברות תעופה, שדות תעופה ובתי ספר לטיסה, והסדרת התיאום בין התעופה האזרחית, הצבאית והמשטרה. הוא מחליף את חוק הטיס הנוכחי שנכתב ב-1927.

במהלך הדיון בכנסת אמר ח"כ וקנין: "הצעת החוק משתרעת על פני 206 סעיפים ו-132 עמודים, ומניחה תשתית משפטית לכל הרגולציה הבטיחותית של התעופה האזרחית. כידוע, לא בכל יום מתבקשת הכנסת לאשר הצעת חוק כה רחבה ומקיפה. אני סבור כי לאחר 84 שנים הגיעה העת לחוק טיס מעודכן ומודרני, כדי להחזיר את מדינת ישראל לשורת המדינות המתקדמות בעולם בתחום התעופה האזרחית, ומעל לכל, להמשיך ולקדם את רמת הבטיחות בתעופה ולשמור בכך על חיי אדם". הוא הודה לגורמים השונים שנטלו חלק בעבודה על החוק, בהם אנשי רת"א, ועדת הכלכלה ומשרדי התחבורה והמשפטים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה