אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה משתלט על רכבת ישראל: מאיים לסגור החברה עד סוף הקיץ צילום: חיים צח

שר התחבורה משתלט על רכבת ישראל: מאיים לסגור החברה עד סוף הקיץ

ישראל כץ דורש מוועד עובדי הרכבת להגיע להבנות עם ההנהלה בנוגע לשינוי בטיחותי ; לדבריו, "הוריתי למנכ"ל המשרד, דן הראל, להכין תוכנית חירום לפתרונות אלטרנטיביים במידה שרכבת ישראל תושבת"

17.04.2011, 11:41 | ליאור גוטמן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ מאיים על ועד עובדי רכבת ישראל להגיע להבנות עם הנהלת החברה בנוגע לשינוי בטיחותי אחרת הוא יסגור את החברה תוך ארבעה חודשים.

ההצהרה הדרמטית הזאת מופנית הבוקר (א') אל עובדי החברה. "במידה ובתוך 4 חודשים לא תוצג בפני תוכנית מוסכמת - תיסגר חברת הרכבת, ובמקביל הוריתי למנכ"ל המשרד האלוף דן הראל להכין תוכנית חירום לפתרונות אלטרנטיביים במידה שהרכבת תושבת". אמר כץ.

ביום חמישי האחרון נערכה פגישת חירום בין כץ ליו"ר דירקטוריון הזמני של החברה אורי יוגב ומנכ"ל החברה יצחק הראל, שם נידונו מסקנות תאונת ההתנגשות האחרונה בנתניה בה נפצעו קרוב ל-60 איש. כזכור, אחד הממצאים הראשוניים שגילתה המשטרה, מסקנה שגובתה לאחר מכן על ידי מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, שמקור תאונת ההתנגשות הוא בחוסר ציות של נהג הקטר שהגיע לתחנה בנתניה לרמזור אדום שמונח על מסילה. "נהג הקטר הוא מהמקומות הרגישים והחשובים שיש היום. נהגי קטר צריכים לדעת שהם תחת פיקוח ואם נהג חשוד שנהג באור אדום וגרם להתנגשות - עליו לעבור חקירה ועמידה לדין", אמר השר.

כפי שנחשף ב"כלכליסט" ועד עובדי הרכבת הורה לעובדיו שלא לשתף פעולה עם ההנהלה בכל הדרוש לשינוי מבני כזה או אחר. חלק מהרפורמות המדוברות הן הקמה חברה בת למטענים שתופרד מהרכבת והגבלת כהונת בכירים בחברה לחמש שנים בלבד, צעד שאמור למנוע תופעות של נפוטיזם בחברה. השר כץ מתכוון להפגש עם משרד האוצר ולבנות אלטרנטיבה מיידית לביצוע, שתופעל ככל הנראה במתכונת שהופעלה בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) שם נסגרה החברה ונפתחה אחת חדשה תחתיה. מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל יפקח על השינוי המתוכנן.

בהתייחסו לשרשרת התאונות האחרונות אמר כץ, "הורתי להנהלת החברה לפעול להתקנת אמצעי בטיחות ובקרה נדרשים, אותם ניתן להתקין באופן מיידי. ובכלל זה מצלמות מעקב ובקרה בתאי נהגי הקטרים. אני לא מתכוון להתפשר על בטיחות הנוסעים – ולא אאפשר מצד שבו נוסעים חוששים לנסוע ברכבת בגלל בעיות בטיחות, או חלילה נפגעים בשל ליקויי תחזוקה והתנהלות של רכבת ישראל כפי שקרה במקרים רבים מידי לאחרונה. רכבת לא אמורה להיות שדה קרב, אלא כלי תחבורה בטוח ונוח, כפי שמקובל בכל מקום בעולם", סיכם.

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי מסרה בתגובה לדברים שהיא תומכת בהצהרת השר: "אם באמת דואגים לבטיחות אז אנחנו מברכים על הצעד. אחרי הפרסומים האחרונים בנוגע לבטיחות הנוסעים השר הבין שהוא צריך להיות בעל הבית ויכול להיות שהשר מצטער היום על מינויים שהוא עשה ברכבת. נשמח לעמוד לרשותו ולרשות מנכ"ל המשרד דן הראל". אדרעי מבטיחה שאם מישהו במשרד התחבורה ינסה לנצל את הרפורמות הבטיחותיות לעריכת שינוי מבני אזי הצעד לא יעבור בשתיקה. "יש את ההסתדרות ויש אותנו. כרגע מדובר על שיפור המצב הבטיחותי ולא שינוי מבני", סיכמה.

הנהלת הרכבת מסרה בתגובה: "הנהלת רכבת ישראל תפעל ליישום המתווה שהציג משרד התחבורה ולשינויים המבניים הנדרשים בתחומי הבטיחות, השירות והתשתיות".

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
הרכבת תתן שרות טוב ותעמוד בזמנים ובביקוש בתנאי ש... כנס:
1 האוצר יתקצב רכש מסיבי של קרונות וקטרים. 2.האוצר ושר התחבורה ישקיעו תקציבים בקו רכבת חדשים ומודרנים. 3:האוצר ושר התחבורה ישקיעו בפרויקט חישמול הרכבת ולא יקפיאו כל פעם מחדש את הפרויקט אחרי שיסימו להוציא הצהרות בלי כיסוי. 4.האוצר יתקצב את הרכבת עפ''י עמידה ביעדים בפרויקטי התשתיות כגון הקו המהיר לירושלים, מסילה רבת קיבולת לבאר שבע. 5.האוצר ושר התחבורה יקדמו לא בפה רק במעשים, את פרויקט רכבת העמק והרכבת לכרמיאל פרויקטים שתקועים 7 שנים. 6.האוצר יתקצב הוצאת עובדים לא יעילים מהרכבת לגמלאות ע''י מתן תשלום הולם כפיצויים לעובדים שלא מתפקדים. 7. הרכבת תתפעל את המוסכים בפיקוח של חברות בין לאומיות או יצרן הקרונות והקטרים. 8. הרכבת תורכב מכמה חברות בת שתעסוקנה כיחידות רווח נפרדות עם מתן תמורה הולמת לעובדים שיעמדו ביעדים שנקבעו. 9. הרכבת תשפר את השרות לנוסעים בתחנות השונות ותמנה מנהלים חדשים בעלי רצון לשרות במקום מנהלים שאינם מתפקדים. 10. הרכבת תתן כלים להנהלה לפטר עובדים שסרחו בלי התערבות של הוועדים. והעיקר תנו לרכבת מספיק רכבות ופסים ותקבלו שרות אמין ובטוח.
רכבתן , מרכז  |  17.04.11
14.
רכבת אל החופש
ישראל כץ שר התחבורה הנכבד במקום לתת תשובות למבקר המדינה על השערורייה של מינוי המנכ:ל אתה מחליט כל מיני החלטות שלא תופסים במציאות, במידה ותחליט לדבוק בתוכניות הדבליות שלך , תקח בחשבון את כל ההשלכות בצעד זה , בהכרות מקרוב עם עובדי רכבת כל הפנטזיות שלך על שינויים מבניים היתקלו בהתנגדות חריפה של עובדי הרכבת בגיבוי ההסתדרות , ולכן שב בשולחן אחד עם עובדי הרכבת איך להפוך את הרכבת ליותר בטיחותית ליותר אטרקטיבית , ידוע לכל שדחפו אותך למהלך הזה (יוגב) אז על תעשה דברים שיגמרו אותך פוליטית, (ליכודניקים)
יוגב , רעות  |  17.04.11
לכל התגובות