אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שקדי על משבר הדלק בנתב"ג: "אלחם כל הדרך ואדרוש החזר מלא" צילום: בלומברג

שקדי על משבר הדלק בנתב"ג: "אלחם כל הדרך ואדרוש החזר מלא"

"בשנייה שאדע אצל מי הייתה הסמכות, אדרוש פיצוי", אמר מנכ"ל אל על. בהתייחסו לבקשת ועד העובדים מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, בשל סגירת סניף חיפה, אמר: "אנו חייבים לצמצם הוצאות"

25.05.2011, 12:05 | יסמין גיל

"אני מתכוון להילחם כל הדרך ולדרוש החזר מלא על מה שהיה, מהגורמים שיימצאו אחראים", כך אמר היום (ד') ל"כלכליסט" מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. זאת, בהתייחס למשבר הדלק בנתב"ג שאירע לפני כשלושה שבועות, במהלכו בוטלו כ-20 טיסות של החברה בשני הכיוונים ועשרות טיסות אחרות עוכבו במשך שעות. "בשנייה שאדע אצל מי היתה הסמכות, אנחנו - ואני חושב שחברות התעופה כולן - נדרוש פיצוי. זה השפיע על 50% מהטיסות שלנו. אני חושב שלראשונה הוצאנו מטוסים ריקים, כדי להביא לארץ דלק".

בהתייחסו לבקשת נציגות עובדי אל על מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות כוונת ההנהלה לסגור את הסניף בחיפה, תוך דרישה מהעובדים לעבור לעבוד במרכז הארץ - אמר שקדי: "התנהלנו מול העובדים בהגינות ובהוגנות. אנו מחויבים לעשות מהלכים על מנת לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות. אלו חלק מהתהליכים שאנו עושים באופן מובנה. אנו בוחנים האם נכון להפעיל מספר סניפי מכירות בארץ, ואגב בוחנים מהלכים נוספים שצריכים להיעשות בתחומי פעילות שונים שלנו בארץ ובעולם".

"חייבים לאפשר לחברה להתמודד עסקית", המשיך שקדי באותו נושא, "אבל זה לא סותר התנהגות ארגונית תקנית. הדבר ייעשה בצורה עניינית, על פי הסכם העבודה. אני לא שוקל לפתוח את הסכם העבודה. המהלכים שאנחנו עושים חייבים לעודד מצוינות פנימית. לבחור את המצטיינים, להשאיר את המצטיינים, זה המפתח לארגון. האנשים בחברה בוגרים, חכמים, העובדים פה אנשים מצוינים ונתמודד ביחד". הוא ציין כי בימים האלה הוא בוחן תכנית התייעלות בחברה שכוללת תחומים כמו מסחר ותפעול, דלק, ביטחון ונציגויות בעולם.

בהתייחסו לנחיתת החירום של מטוס אל על לפני יומיים בנתב"ג, בעקבות בעיה שהתגלתה בכן הנסע של המטוס, אמר המנכ"ל כי נציגים מטעם בואינג אמורים לספק לאל על כן נסע חדש, על חשבון יצרנית המטוסים האמריקאית. "אני מקווה שבאמצע השבוע הבא לכל המאוחר, המטוס יחזור לפעילות". על הטענה לפיה היה חשש לתקלה במטוס טרם ההמראה, אמר כי כל הבדיקות נעשו: "הגלגל היה בביקורת והוחלף לפני מספר חודשים".

הוא ציין עוד כי בכוונת אל על לרכוש winglets למטוסי החברה שבהם אין עדיין את הכנפונים הללו. מדובר בכנפונים, מעין הארכה אנכית כלפי מעלה של קצות כנפי המטוס, שתפקידם להוסיף יציבות למטוס ולהקטין את התנגדות האוויר. הדבר מסייע לחסכון בדלק ובכך תורם להפחתת הוצאות התפעול של החברה וכן מקטין את הזיהום הסביבתי. "כל מטוס שיאפשר חיסכון בדלק - נהיה שם", אמר.

שקדי התייחס גם לקו החברה הפנים ארצי בין נתב"ג לאילת: לחברה שלוש טיסות יומיות לכיוון בקו זה, אותן ביקשה להכפיל בהתאם לאישור ולבדיקה של משרד התחבורה. "זהו מוצר חדש לאל על", אמר שקדי, "הוא טוב לאילת, טוב לישראל, טוב לנגב וטוב לאל על". לשאלה האם מדובר בקו רווחי, הסתפק שקדי בלומר: "השורה התחתונה של הקו טובה ממה שהערכנו".

לגבי סאן דור, שעד לפני כחודשיים פעלה כחברת תעופה ולאחר שלילת רישיונה המבצעי היא מוגדרת כיום כמותג של אל על, אמר: "בחודש הבא נסכם את העניין סופית. אני מתכוון שסאן דור תופעל בצורה כזאת או אחרת. אנו בודקים מה נכון ואיך נכון להתנהל, בעיקר בטיסות סופי השבוע".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אבא שלי 40 שנה באל על ותנחשו מה הוא קבל מתנה לחג......
שובר של 250 ש"ח הבן אדם תורם 40 שנה לחברה יום יום שעה שעה ומקבל 250 ש"ח לחג. אני אוהב את החברה ומרגיש שהיא חלק בלתי נפרד מהמשפחה במקביל לא יתכן שלעובדים תהייה מוטיבציה לתרום להצלחת החברה כאשר זאתי מעריכה אותם ב250 ש"ח. חבל מאוד תתנו קצת לעובדים ותקבלו הרבה יותר בחזרה. אל על הכי בבית בעולם והכי טובה בעולם (לפחות בשבילי) :)
נוסע מתמיד , תל אביב  |  25.05.11