אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם תצליח המדינה להמנע מסגירת הרכבת? הושגו הסכמות ראשוניות ציילום: אריאל בשור

האם תצליח המדינה להמנע מסגירת הרכבת? הושגו הסכמות ראשוניות

נציגי האוצר, התחבורה והרכבת דנים בתוכנית הבטיחות החדשה של רכבת ישראל. שר התחבורה הודיע בעבר כי יפסיק את פעילותה באוגוסט אם לא יחול שיפור בתחום הבטיחות

10.07.2011, 20:17 | ליאור גוטמן
משרדי האוצר והתחבורה הגיעו להסכמות ראשוניות בעניין אימוץ תוכנית הבטיחות החדשה של שר התחבורה, ישראל כץ – כך עולה מבדיקת "כלכליסט". הנושא נידון בשעות האחרונות במשרדי הממשלה בירושלים, כאשר לשיחות שותפים נציגי הרכבת, נציגי רשות החברות הממשלתיות, נציגי משרד התחבורה ונציגי משרד האוצר.

כזכור, בערב פסח הצהיר  כץ כי יסגור את רכבת ישראל במידה וההנהלה והעובדים לא ישפרו את נושא הבטיחות. הסגירה המיועדת מתוכננת לאמצע אוגוסט הקרוב, ודרג השיחות בין הצדדים, מרוכז בידי מנכ"ל משרד התחבורה, דן הרא,ל ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אליהם הצטרף סגן ראש אגף התקציבים, שאול מרידור.

תוכנית הבטיחות של הנהלת רכבת ישראל, שאומצה על ידי כץ, כוללת בעיקר הקמת פיקוח רגולטורי חדש במשרד התחבורה, כמו גם העברת נושא הגיוס והכשרת העובדים לידים חיצוניות.

ועד העובדים, בגיבוי ההסתדרות, מתנגד לאימוץ חלקים מהתוכנית, והמחלוקת בין הצדדים הגיעה בין השאר גם לבית הדין לעבודה. הסכסוך בין הצדדים החל לפני כחצי שנה, כאשר גילו עובדי הרכבת שהמדינה חתמה על עסקת רכש קרונות חדשה עם בומברדייה הקנדית, במסגרתה נושא התחזוקה בקרונות יוצא למיקור חוץ ויבוצע על ידי אנשי בומברדייה. מאז מתנהל מאבק סמוי וגלוי בין ההנהלה לוועד שהגיע לשיאו בהשבתת הרכבת באמצע מאי האחרון.

על פי המסתמן, עובדי הרכבת יקבלו על עצמם את תוכנית הבטיחות לרבות שינוי מערך ההכשרה. נושא מיקור החוץ לא יידון בשלב זה ברמה פרטנית ואילו הדיון במעמדם של הנהגים הוותיקים יידחה לעת עתה. כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", המדינה חוששת שעובדים שלא יעברו מבחן רישוי ("טסט") במסגרת רפורמת ההכשרה החדשה יישארו לעבוד ברכבת במקצועות שאינם קשורים לנהיגה.

תגיות