אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא סוגרים את הרכבת: עובדי הרכבת וההנהלה הגיעו להסכמות על תוכנית הבטיחות ציילום: אריאל בשור

לא סוגרים את הרכבת: עובדי הרכבת וההנהלה הגיעו להסכמות על תוכנית הבטיחות

במסגרת ההסכם הנרקם בין הצדדים, משרד התחבורה יקים רשות שתפקח על הרכבת. בין היתר תפקח הרשות על עבודת הנהגים

03.08.2011, 19:07 | ליאור גוטמן

סגירת רכבת ישראל תחכה למועד אחר: כפי שפורסם ב"כלכליסט", הנהלת החברה ועובדי הרכבת הגיעו להסכמות ראשוניות שמאפשרות את המשך עבודת החברה.

כזכור, בערב פסח הצהיר שר התחבורה ישראל כץ שהוא יסגור את רכבת ישראל אם ההנהלה והעובדים לא ישפרו את נושא הבטיחות, כאשר הסגירה המיועדת תוכננה ל-17 באוגוסט. 

לפני כחודשיים הציג כץ תוכנית רפורמה לנושא הבטיחות ברכבת ישראל שכוללות הקמת רשות רגולטורית חדשה במשרדו לפיקוח על הרכבת כמו גם העברת הפיקוח וההדרכה של עובדים חדשים לגורם חיצוני.

שבוע לאחר מכן הציג וועד העובדים תוכנית בטיחות משלו.  בחלק מהנושאים קיימת חפיפה בין כוונת משרד התחבורה והוועד. מאז נכנס גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, למו"מ, ודרג השיחות בין הצדדים רוכז בידי מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, וסגן ראש אגף התקציבים, שאול מרידור.

מבדיקת "כלכליסט" עולה שהרשות הרגולטורית החדשה במשרד התחבורה אכן תוקם. בנוסף, ביה"ס ללימוד מקצועות הרכבת יישאר בחלקו במסגרת החברה, בעיקר בתחום הכשרת הנהגים. עם זאת, המדינה תוכל לפקח על עבודת העובדים ולהעביר אותם בחינות מעשיות ותיאורטיות טרם קבלתם לעבודה, כמו גם לערוך ביקורות פתע. נושא הקמת ההפרדות המפלסיות בחיבורי המסילה והכביש יושלם אף הוא.

בין הנושאים שנותרו במחלוקת, שהוגדרו על ידי האוצר "מהותיים ונוגעים ללב יכולת ההנהלת החברה לנהל את החברה", נמצא הדיון בעתיד העובדים שיופרשו ממערך הנהיגה בעקבות כישלון במבחן נהיגה. הוועד שואף להשאיר את העובדים במסגרת החברה גם אם בתפקיד אחר, האוצר רוצה לשחררם לאלתר מתפקידם. נושא נוסף שנתון במחלוקת הוא רצון האוצר לפטר עובדים שהתגלו פגמים בעבודתם מבלי לערב את הוועד. נושא מיקור החוץ של הקרונות החדשים שנרכשו יידחה לתחילת החורף.

.

הערב (ד') אמור להתנהל מו"מ בין הצדדים עד לשעות הלילה, ומחר בבוקר יציג השר כץ את התקדמות הנושאים.

תגיות