אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר נגד זכיינית הנתיב המהיר: גבתה מעבר למותר צילום: רודי אלמוג

האוצר נגד זכיינית הנתיב המהיר: גבתה מעבר למותר

לאור טענותיה על הפרת תנאי הזיכיון, מסרבת המדינה להעניק לשפיר הנדסה אישור הדרוש לה לשם עמידה בהתחייבויות לבנקים

21.08.2011, 17:02 | ליאור גוטמן

מחלוקת חריפה בין המדינה לבין שפיר הנדסה, זכיינית הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב: ל"כלכליסט" נודע כי האוצר מסרב לתת לחברה אישור גמר הדרוש לה לצורך עמידה בהתחייבויות שנטלה על עצמה לבנק לאומי, בטענה כי הפרה את תנאי הזיכיון. החברה זקוקה לאישור לצורך החלפת הלוואה קצרת טווח שנטלה בהלוואה לטווח ארוך.

בין השאר טוענת המדינה כי אף שלפי ההסכם רשאית הזכיינית לגבות מנהגים תעריף גבוה מאגרת המינימום (7 שקלים) רק אם לפחות 1,600 כלי רכב בשעה נוסעים בנתיב, בפועל היא גובה תעריפים גבוהים יותר אף שהמספר קטן יותר. בשפיר תולים את האשמה בתכנון הנתיב, וטוענים כי המבנה שלו אינו יכול להכיל קיבולת גבוהה יותר.

באוצר אישרו שבשלב זה לא ניתנה לפרויקט תעודת גמר היות ש"טרם הוכיח עמידה בכל דרישות חוזה הזיכיון. לפנים משורת הדין הסכימה המדינה לאפשר לזכיין להיכנס להליך בחינה מעמיק של מערכות ניהול התנועה כדי לוודא עמידה בדרישות. ההליך יבוצע בחודשים הקרובים, והמדינה נערכת למצוא פתרונות לשלבי הביניים".

משפיר נמסר כי הושגה הסכמה באישור המדינה והמלווים, שלפיה מועד קבלת אישור הגמר יידחה ועמו גם מועד החלפת ההלוואות: "עד ספטמבר נכין תוכנית לבחינת נושא הקיבולת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
הנתיב - אחת ההמצאות הטובות שידענו
אנחנו התארגנו 4 נהגים שהיינו נוסםפעים בכל יום עם 4 מכוניות לת"א ובכל יום נוסע רכב אחד ולוקח 3 טרמפיסטים...והנסיעה חינם וממודיעין לרמת החייל לוקח 40 דקות במקום שעה וחצי! המצאת המאה...כולם מחזירים מכוניות ליסינג ועוברים לנתיב המהיר...חבר חבל שאין שאטלים לרמת החייל אלא רק לבורסה ולקריה
21.08.11
לכל התגובות