אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביה"ד לעבודה הורה לעובדי הרכבת לחזור לעבודה באופן מיידי צילום: אריאל בשור

ביה"ד לעבודה הורה לעובדי הרכבת לחזור לעבודה באופן מיידי

בית הדין קבע כי מדובר בשביתה שאינה חוקית, וכי על העובדים לחזור לשולחן המו"מ בנושא מיקור החוץ של תחזוקת הקרונות החדשים. למרות צו המניעה הארעי שהוצא הלילה, מדווחים נוסעים גם הבוקר על רכבות שנוסעות לאט מהרגיל ועוצרות במקומות שאין בהם תחנות

23.09.2011, 13:08 | מיקי פלד וכתבי ynet

בית הדין לעבודה הורה היום (ו') לעובדי הרכבת לחזור לעבודה סדירה באופן מיידי ולהפסיק את העיצומים שבהם החלו ביום רביעי בערב. בית הדין קבע כי מדובר בשביתה שאינה חוקית, וכי על העובדים לחזור לשולחן המו"מ בנושא מיקור החוץ של תחזוקת הקרונות החדשים. בית הדין קבע כי מדובר בשביתה פוליטית ולא כלכלית, ולכן היא אינה חוקית. לפי בית הדין, מקור השביתה הוא בניסיון ללחוץ על שר התחבורה ישראל כץ להיפגש עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני כדי ללבן את הסוגיות הנוגעות להוצאת עבודת הרכבת למיקור חוץ (אאוטסורסינג).

העובדים זעמו על ההחלטה, והודיעו כי בכוונתם לערער עליה בבית הדין הארצי לעבודה, אולי אפילו עוד היום.

"מדובר במאבק עקרוני נגד הכנסת עובדי קבלן לרכבת ישראל ושמירה על הכוח הארגוני של העובדים", נמסר מההסתדרות.

מוקדם יותר היום התברר כי גם צו המניעה של בית הדין לא עזר: נוסעים ברכבת דיווחו הבוקר (יום ו') ל-ynet כי נמשכים השיבושים בתנועת הרכבות, שהחלו אתמול בעקבות עיצומי ועד העובדים המסוכסך עם הנהלת הרכבת ומשרד האוצר. אחת הנוסעות, שהייתה על הרכבת באזור בינימינה, סיפרה שהנהג עוצר בכל כמה רגעים, גם במקומות שאין בהם תחנות.

נוסעים נוספים דיווחו ל-ynet באימייל האדום על שיבושים ונסיעה איטית מכוונת. נוסעים שיצאו ב-07:50 מבאר-שבע, למשל, סיפרו ל-ynet כי בשעה 09:34 לא הגיעו עדיין אפילו ללוד. נוסע סיפר ל-ynet: "נסעתי מתחנת תל-אביב האוניברסיטה לחיפה, והרכבת כל הזמן נעצרה בדרך, באמצע שום-מקום. יש לי בטלפון תוכנת GPS שמודדת את מהירות הנסיעה, וכשמדדתי בעזרתה את המהירות בחלק מהדרך ראיתי שלא עברנו את ה-52 קמ"ש".

טובה מעוז יצאה מעכו ב-7:30: "זו היתה אמורה להיות רכבת מהירה שלא עוצרת ונוסעת ישירות לתל-אביב. פתאום היא עצרה בעתלית בלי סיבה. הגענו ב-40 דקות איחור לתל-אביב. מילא אני הגעתי מאוחר לישיבה, אבל היו מלא חיילים ברכבת והאוטובוסים יברחו להם, איך יגיעו הביתה? זה ממש חוסר אחריות. הם רוצים להתחשבן? שיעשו את זה בצורה אחרת לא לפגוע באזרח ובחיילים. אני הייתי על הרכבות הראשונות הבוקר והגעתי כל כך מאוחר אז מה עם הרכבות היותר מאוחרות?"

הדיווחים על המשך השיבושים באים במקביל לדיון סוער שמתנהל הבוקר באולם בית הדין לעבודה, ובו דנה השופטת אפרת לקסר בבקשתה של הנהלת הרכבת להוציא צו מניעה לעובדים. צו מניעה ארעי כבר הוצא הלילה, ואמור היה למנוע את השיבושים הבוקר, וכעת דנים בצו מניעה שתוקפו ארוך יותר. במהלך הדיון הבוקר סולקה מהאולם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, לאחר שהתפרצה ארבע פעמים לדברי פרקליט ההנהלה.

אתמול פתחו העובדים בעיצומים ושיבשו את הנסיעה בכל רחבי הארץ, במחאה על כוונת המדינה להעביר את ביצוע התחזוקה של עשרות קרונות חדשים לידי היצרנית המספקת. בהסתדרות אף קראו לעובדים למצוא אמצעי נסיעה חלופיים, אך הבלגן חגג ונוסעים רבים ירדו מהרכבת באמצע הדרך. "אנחנו לא שולטים על הציבור", אמרו נציגים של הוועד בבית הדין. "אף אחד לא אמר להם לרדת באמצע הנסיעה".

אדרעי טענה בדיון כי ההנהלה לא העניקה גיבוי לעובדיה, שהותקפו אתמול על-ידי נוסעים. "נהג מתחנת לב המפרץ הותקף אחרי שעצר באור אדום והנוסעים חשבו שהוא משבש את הנסיעה. אחר כך עשו את צרכיהם בקרון וקרעו את המושבים".

בהנהלת הרכבת ביקשו מבית הדין להוציא צווי מניעה לעובדים, ואלו אכן הוצאו עד לדיון שנערך הבוקר. במהלכו, הפריעה אדרעי לדברי עורך הדין המייצג של ההנהלה וגם לעו"ד בני כהן, שמייצג את הוועד והעובדים, וזכתה להערות מצדה של השופטת אפרת לקסר. "אפילו לעורך הדין שלך את מפריעה", הטיחה בה השופטת.

גם לכהן נמאס בשלב מסוים והוא התיישב על כסאו. ביציאה להפסקה המשיך עו"ד כהן בביקורתו על אדרעי ואמר לה: "את יכולה לקחת בחזרה את הכסף שלך".

כשנציג ההנהלה אמר כי חלו עיכובים בהגעת הרכבת מהצפון לתל אביב "שאמורה לקחת 20-30 דקות", התפרצה אדרעי שוב ואמרה כי "אין דבר כזה להגיע לצפון ב-20 דקות". לשופטת לקסר זה הספיק והיא שלחה את יו"ר ועד העובדים להתאוורר מחוץ לאולם. גם מחוץ לאולם המשיכה אדרעי בשלה, וטענה כי נציג הרכבת משקר בדיון ולכן העירה לו.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ביריונים .
גם -להבדיל אלף אלפי הבדלות - את היהודים הובילו למקומות איומים בקרונות אטומים ועצרו הרבה מאוד פעמים בדרך סתם כך . זה היה עינוי איום ונורא . אני יודע שאין להשוות קרונות ממוזגים לקרונות של בהמות . אולם בכל זאת להיות הרבה מאוד זמן במקום סגור , לאנשים מסוימים זה נורא . עודי הרכבת אינם ראויים לשרת את הציבור מקומת מחוץ לרכבת . צריך לגייס אנשים חדשים שאינם טרוריסטים . שיהיו משרתי ציבור . עודי הרכבת - הביתה ותעופו לנו מהעיניים.
יצחק  |  23.09.11
לכל התגובות