אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ציון חלקי במבחן הבטיחות לרנו החשמלית

ציון חלקי במבחן הבטיחות לרנו החשמלית

במבחן הריסוק שערך איגוד הבטיחות האירופי EURONCAP זכתה החברה בארבעה כוכבים מתוך חמישה

23.11.2011, 11:47 | תומר הדר

רנו פלואנס ZE החשמלית זכתה היום לציון חלקי בלבד במבחן הריסוק שערך איגוד הבטיחות האירופי EURONCAP. הציון, ארבעה כוכבים מתוך חמישה, התקבל בין היתר עקב היעדר הגנה מספקת להולכי רגל, וגם עקב סכנת פגיעה בנהג ובחזהו של הנוסע.

באשר לנושא הפגיעה בנהג, הנגרמת כתוצאה מכרית האוויר, הודיעה רנו שהנושא ייחקר. ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד נחשב נמוך בקרב יתר דגמי רנו, שזכו ברובם בציון המירבי בשנים האחרונות.

לצידה של רנו פלואנס החשמלית בחן הארגון לראשונה גם מספר דגמי יצרני רכב סינים, שחלקם צפויים לשווק את מרכולתם בישראל בעתיד, אך גם אלה לא זכו לציון הריסוק המירבי. כך, ג'ילי EC7 המשפחתית זכתה בציון חלקי של ארבעה כוכבים מתוך חמישה, בין היתר עקב סכנת פגיעה ביושבי הרכב מלוח המחוונים. על פי דיווחי EURONCAP רצפת הרכב הסמוכה לרגלי הנהג נקרעה והתעוותה. גם MG, יצרן סיני ששיווקו בישראל כבר החל, לא זכתה לציון מושלם - MG6 המשפחתית קיבלה ציון של ארבעה כוכבים, בין היתר עקב היעדר לחץ אוויר מספק לניפוח כרית האוויר ופגיעה בירכיה של בובת הריסוק.

לצד הרנו החשמלית והרכבים הסינים נבחנו שפע דגמים חדשים, שכולם משווקים בישראל, או שישווקו בישראל בשנה הבאה. בשברולט זכו המאליבו וגם מכונית הפלאג אין וולט בציון מושלם של חמישה כוכבים. פיאט פנדה הקטנה זכתה בציון של ארבעה כוכבים ואילו יגואר XF זכתה בציון מאכזב של ארבעה כוכבים. יגואר XF נבחנה בעבר על ידי הארגון וקיבלה ציון זהה, וזוהי התייצבותה השניה של הXF במבחן במטרה לשפר ציון. גם ג'יפ גראנד צ'רוקי זכה לארבעה כוכבים בלבד במבחן.

בנוסף לאלה נבחנו מכוניות נוספות שזכו לציון בטיחות מושלם: קיה ריו החדשה, מרצדס B קלאס החדשה, מרצדס C קלאס קופה, סובארו VX, ריינג' רובר איווק והמכוניות הקטנות סקודה סיטיגו וסיאט MII.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
בישראל פליטת גזי החממה מרכב חשמלי גבוהה\דומה לרכב בנזין
פליטה ממוצעת של גזי חממה מייצור חשמל בישראל, עומדת על כ- 700 גרם לקוט"ש. צריכת החשמל ברכב חשמלי, כולל אובדנים בטעינה, היא לפחות 0.2-0.25 קוט"ש לק"מ. כלומר- לפחות 140- 175 גרם לק"מ. לעומת זאת מכוניות בנזין קטנות וחדישות - או מכוניות היברידיות, פולטות לפי הצהרות היצרנים כ- 110-130 גרם לק"מ, ובמציאות נניח 130-160. כלומר- בהשוואה לחלק ניכר מדגמי הרכב הזמינים כיום בישראל, פליטת גזי החממה מרכב חשמלי דומה או אף גבוהה יותר. בטעינה בלילה שרובה מבוסס על ייצור חשמל זול בתחנות כוח פחמיות - הפליטה הממוצעת לק"מ של גזי חממה ברכב חשמלי תהיה אף גבוהה יותר, ונפלטת גם כמות גבוהה של מזהמים כמו תחמוצות גפרית שאינם נפלטים מרכב בנזין- פשוט כי אין כיום גפרית בבנזין.
תגובה ל-17  |  26.11.11
לכל התגובות