אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שורף את השוק? אמזון הודיעה שמכרה "מיליוני יחידות" מהקינדל פייר צילום: בלומברג

שורף את השוק? אמזון הודיעה שמכרה "מיליוני יחידות" מהקינדל פייר

החברה סירבה כהרגלה למסור נתוני מכירות מדויקים, אך רשת טארגט דיווחה שהפייר היה הטאבלט הנמכר ביותר בחנויותיה ב"יום שישי השחור" - אף על פי שהיא מוכרת גם את האייפד

28.11.2011, 16:37 | סוכנויות הידיעות

"יום שישי השחור", יום הקניות המסורתי בארצות הברית המתקיים מיד לאחר חג ההודיה, ככל הנראה היטיב עם אמזון - שמיהרה לכנות אותו "הטוב ביותר עבר משפחת הקינדל".

החברה אמנם לא פרסמה פרטים מדויקים, אך ציינה שהטאבלט קינדל פייר נותר "המוצר הנמכר ביותר מבית אמזון מאז השקתו לפני 8 שבועות", ב-28 בספטמבר. לצד הקינדל פייר השיקה ענקית המסחר המקוון באותו אירוע גם את הקינדל טאץ', הכולל מסך מגע, וכן דגם חדש של הקורא הדיגיטלי הרגיל מתוצרתה.

אמזון, שאינה נוהגת לפרסם את נתוני המכירות המדויקים של הקינדל, ניאותה רק לומר כי מכרה "מיליוני" יחידות ממשפחת קינדל החדשה עוד לפני יום שישי האחרון. לפי החברה נרשמה עלייה של פי 4 במספר מכשירי הקינדל שמכרה לעומת "יום שישי השחור" אשתקד, אף על פי ש"גם השנה שעברה היתה מעולה"

רשת טארגט, שמוכרת גם את טאבלטי האייפד המתחרים מבית אפל, מסרה כי קינדל פייר היה מחשב הלוח הנמכר ביותר בחנויות שלה במהלך "יום שישי השחור". נראה שמדובר בפתיחה מרשימה למדי לטאבלט האנדרואיד, בהתחשב בשליטה המכרעת שיש לאפל על הקטגוריה מאז יציאת הדגם הראשון של האייפד לחנויות, באפריל 2010.

ההצלחה המסתמנת קשורה לכך שעלותו של הקינדל פייר נמוכה יחסית: מחיר המחירון שלו עומד על 199 דולר. לפי ההערכות מדובר במחיר הפסד מבחינת אמזון, אשר מקווה כנראה להרוויח ממכירת התכנים הדיגיטליים הנלווים לטאבלט, וכן מהאפשרות לקדם באמצעותו את החנות שלה.

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
כפי שאמרתי: הקינדל יצליח משום שאמאזון הבינה את הפרנציפ (אבל לא יתחרה באי-פאד):
והפרנציפ פשוט מאוד: תוכן. טאבלטים מיועדים בראש ובראשונה לצריכת תוכן. אפשר לאמר שזה דבר טוב (למי שיוצר תוכן) ואפשר לאמר שזה עידוד לצריכת יתר - אבל זהו המצב. טאבלטים טובים גם למשחקים (ההמהווים בעצם תוכן לצריכה), לגלישה באינטרנט, לאי-מייל. הם יכולים לשמש גם לעבודה ממשית בצורה מוגבלת - בעיקר לפתיחת מסמכים וקריאת תכנים, הרבה פחות ליצירת מסמכים או תוכן. טאבלטים אינם מיועדים לעבודה "אמיתית" או ליצירת תוכן. יש היום שתי חברות שיש להן הרבה תוכן: אמאזון ואפל. אבל הן לא מתחרות באותו נתח שוק ממש. אמאזון מתרכזת רק בתוכן, והקינדל שלה פחות טוב לדברים אחרים. אבל הוא זול, ולאמאזון יש הרבה מאוד תוכן, ולכן הוא יצליח. אמאזון יעשו הרבה כסף מצריכת התוכן, ופחות (אם בכלל) ממהמכשיר עצמו. לאפל יש גם הרבה תוכן, אבל היא מכוונת לשוק פרימיום יקר יותר. לכן, המכשיר שלה חזק יותר ומסוגל לעשות דברים נוספים מעבר לצריכת תוכן. אפל מרוויחה יותר מהמכשיר עצמו, ופחות מהתוכן. רק מי שיצליח לקשור את המכשיר שלו לתשתית של תוכן יצליח.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  28.11.11