אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מורידים את הרגל מהגז? בשנת 2012 עלולה להיות ירידה במסירות הרכב צילום: ג'ו קוט

מורידים את הרגל מהגז? בשנת 2012 עלולה להיות ירידה במסירות הרכב

לפי מגדל שוקי הון, "השילוב של ועדת זליכה בישראל יחד עם המשבר הכלכלי בעולם ואי וודאות באופק, מביאים לירידה חדה במכירות הרכב בחודשים האחרונים"

27.12.2011, 15:23 | תומר הדר

"ענף הרכב נכנס לתקופת אי וודאות שעלולה להביא לירידה משמעותית במסירות רכב", כך מעריך ערן יונגר, אנליסט הרכב של מגדל שוקי הון. לדבריו, "הירידה במסירות המכוניות בחודשים האחרונים מחזירה אותנו לחודשים האחרונים של שנת 2008 עם פרוץ המשבר הכלכלי בארה"ב".

יונגר ציין עוד, כי "למשבר הכלכלי הנוכחי בעולם מתווספת בישראל גם ועדת זליכה ונראה כי הרוכשים מדירים את רגליהם מאולמות התצוגה. אנו עלולים לראות בשנת 2012 את הירידה במסירות שאפיינה את שנת 2009. אנו סבורים כי הסביבה העסקית תעיב על תוצאות הרבעונים הקרובים, ושינוי טעמי הצרכן יחד עם שערי מטבע היין הגבוהים יקשו על עדכון המחירון של דלק מוטורס".

לגבי קרסו מוטורס, יונגר ציין בסקירתו כי היא "עתידה לסיים את שנת ההנפקה שלה עם תזרים שלילי וזאת מתוך צפי לפריצה כבר ברבעון הראשון של 2012, אשר מסתמנת כשנה המאתגרת ביותר לענף הרכב. השילוב של ועדת זליכה בישראל יחד עם המשבר הכלכלי בעולם ואי וודאות באופק מביאים לירידה חדה במכירות הרכב בחודשים האחרונים.

"נוסף על כך, המשבר הכלכלי של סוף שנת 2008 שהביא לירידה ברכישות של חברות הליסינג בא לידי ביטוי כעת, בדיוק 3 שנים אחרי, ותופס את היבואנים עם היעדר ביקוש, ירידה ברווחיות ובה בעת מול משבר כלכלי נוסף. אנו סבורים כי בשנת 2012 אנו עלולים לחזור על התרחיש של המשבר הכלכלי הקודם ולראות ירידה חדה במסירות".

על פי יונגר, דלק רכב צפויה לסבול בתקופה הקרובה מירידה נוספת בנתח השוק של החברה: " כל עוד שער היין מוסיף להיות גבוה, החברה נעדרת מקטגוריות חשובות ושוק הליסינג ממעיט ברכישות, גם ב.מ.וו לא תשנה את המצב. שער היין הגבוה מביא את שולי הרווח של החברה לכדי אלפי שקלים בודדים לרכב כאשר במצב נותרת החברה ללא כלים מול מתחרותיה ואין בידה להציע הצעות ללקוחות הפרטיים שכוחם עולה ובוודאי שלא לחברות הליסינג".

כפי שנחשף היום בכלכליסט, יבואני הרכב נמצאים כיום במצב של עודף מלאי בדגמים רבים, שגורם לגודש בנמלי ישראל. היבואנים יהיו חייבים למכור מכוניות אלו במהלך השנה הקרובה. עם זאת, בדומה להתרחשויות בשנת 2009, עת התאושש ענף הרכב מן המיתון, גם בשנת 2012 צפויה התאוששות של השוק במהלך המחצית השנייה של השנה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אתם טועים
שיורידו את חברות הליסינג שהם הבעיה הראשית , הם קובעים ליבואן את מחיר הרכב , ולא היבואן שקובע , ולא הממשלה והמיסים שהם גובים ! תישאלו למה ? מכוון שהתנאי שחברות הליסינג יקנו רכב מהיבואן הוא : הנחה על מחיר הרכב 25% ואז היבואן במקום לתמחר את הרכב ב- 90000 ש"ח הוא מתמחר ב- 120000 ש"ח , ואת ההפרש משלם הלקוח הפרטי ( הבנת את זה ברוך ) . ואם היבואן לא יסכים , אז יעשו לו חברות הליסיג מה שעשו לחברת דלק מוטורס יבואנית מאזדה , יורידו אותם מהמקום הראשון במכירות למקום השמיני במכירות רכבים , וכן הלאה עם שאר היבואנים , נו אז מה צריך להוריד ? את המיסים ? את המחיר ? או את - חברות הליסינג - והפיתרון בידי הממונה על ההגבלים העיסקים , וועדת זליכה , ואתם ציבור יקר שלא יתן את ידו לחברות הליסינג , ועל זה נאמר וקם הגולם על יוצרו , כי מי שגידל את חברות הליסינג במרוצת השנים , היו היבואנים .
משה , תל אביב  |  27.12.11