אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: נתניהו ביקש לקצר זמן הנסיעה ברכבת העתידית בקו אילת-ת"א לשעתיים צילום: אלכס קולומויסקי

פרסום ראשון: נתניהו ביקש לקצר זמן הנסיעה ברכבת העתידית בקו אילת-ת"א לשעתיים

כדי לקצר זמן הנסיעה המתוכנן משעתיים וחצי, הרכבת תחזור לתוכניות המקוריות של חפירת מנהרה באזור נחל צין ותבקש לאשר תנועה במהירות של כ-230 קמ"ש במקום 160 קמ"ש שמותרים היום

09.01.2012, 15:06 | ליאור גוטמן

מוציאים תוכניות ישנות מהמגירה: רה"מ בנימין נתניהו הורה להגיש לו תוכניות לקיצור זמן הנסיעה ברכבת העתידית מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. כך נודע ל"כלכליסט".

התוכנית המקורית, אותה מקדם משרד התחבורה, נכללה בתוכנית נתיבי ישראל המקורית במסגרתה תרושת המדינה ברשת רכבות וכבישים, אולם בלחץ האוצר היא קוזזה בשל עלות ההקמה הגבוהה - כ-7 מיליארד שקל. זמן הנסיעה המקורי היה שעתיים וחצי, אולם לטענת נתניהו מעבר בין המרכז לאילת בכשעתיים יוכל לשנות דרמטית את מפת התחבורה הישראלית.

שיבושים ברכבת קו ת"א -י-ם וקו ראשונים-ת"א לא ייפתחו זאת לאחר שהנהלת רכבת ישראל ונציגי ההסתדרות והעובדים לא הצליחו להגיע להסכמות בעניין הוצאת תחזוקת הקרונות למיקור חוץ. הנהלת הרכבת תפנה לבית הדין לעבודה ליאור גוטמן, 2 תגובותלכתבה המלאה

230 קמ"ש

בשנה החולפת אישרה הממשלה תכנון סטטוטורי של המסילה והוציאה במקביל מכרז לקבלת הצעות (RFI) מגורמים בינ"ל לסלילת הקו. ממידע שהגיע ל"כלכליסט" עולה שרכבת ישראל תחזור לתוכניות המקוריות של חפירת מנהרה באזור נחל צין, מהלך שיקצר את זמן התנועה בכחצי שעה.

במקביל, הרכבת תבקש לאשר תנועה במהירות של כ-230 קמ"ש במקום 160 קמ"ש שמותרים היום. יצוין שהגורם העיקרי שהביע התעניינות במיזם הוא ממשלת סין באמצעות חברות בשליטת המדינה, אולם האוצר מתלבט האם להעניק את הפרויקט במסגרת פטור מכרזי.

תעלה לנמל החדש

בדיון שהסתיים לפני שעה קלה (ב') של צוות השרים לענייני העיר אילת, אותו מוביל רה"מ נתניהו וחברים בו בין השאר שר האוצר שטייניץ ושר התחבורה כץ, הוצגו ארבעה פרויקטי תחבורה עיקריים. פרט לרכבת לאילת נידון פרויקט הרחבת כביש הערבה (כביש 90) לכל אורכו, מלאכה שכבר החלה בחסות החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) ולאורך כמה עשרות ק"מ. המגמה העיקרית אותה התווה רה"מ היא קיצור לוחות הזמנים גם בפרויקט זה.

פרויקט תחבורתי שלישי שהוצג היה ההתקדמות במתווה הפרטת פעילות נמל אילת, שם קיבל רה"מ סקירה על שלבי המכרז והתקדמותו. רשות החברות הממשלתיות הודיעה לאחרונה לשבעת המתמודדים שנותרו במרוץ כי החל מ-2016 יוכלו יבואני רכב לשקול יציאה מהעיר לטובת מעבר לנמל אחר.

הפרויקט האחרון שנידון הוא תוכנית השער הדרומי במסגרתה תיכרה תעלה באורך 5 ק"מ צפונית לנמל הנוכחי, שם יוכלו אוניות לעגון ולפרוק את מרכולתן למסוף מטעני רכבת ייעודים שיחבר את אילת לאזור המרכז, ככל הנראה לאשדוד. באותה מסילה יוכלו לנסוע גם רכבות נוסעים. מדובר בתוכנית ותיקה שעלותה נאמדת ב-2.5 עד 3 מיליארד דולר (במונחי 2009). ההוראה שניתנה בעניין זה הוא קידום סטוטורי של התוכנית.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
כל הכבוד
בתור אילתית אני רק יכולה לומר שזהו מעשה שהיה צריך להיעשות ממזמן.. זה נהדר שבמקום 5 שעות נסיעה באוטובוס נגיע למרכז הארץ תוך שעתיים ולא נהייה מרוחקים כל כך.. בנוגע למהירות של הרכבת.. אם האיזור היה הומה אנשים אז ניחא הייתי מבינה למה צריך שהיא לא תיסע מהר.. אבל אזור הנגב שומם, אנשים לא יתהלכו במדבר סתם כך.. משום כך המהירות היא כזאת.. וכן, מהירות של 230 היא סבירה במדבר שאיש לא מסתובב שם.. ובכניסה לערים המהירות תקטן.. כל הכבוד!
ירדן , אילת  |  09.01.12
21.
תגובה ל-1
יש בעיה עם הרכבות המאספות. מה לעשות שרוב הנוסעים לתל אביב עולים בדרך, ולאו דווקא בחיפה. לכן חייבים רכבות מאספות, שמן הסתם נוסעות לאט כי יש להן עצירה כל 5 ק"מ. הרכבת הישירה פשוט תיתקע ברכבת המאספת שלפניה... רק אם יהיו ארבע מסילות לכל האורך (לעומת שתיים כיום), יהיה אפשר להפעיל רכבת ממש מהירה לצד הרכבות המאספות.
09.01.12
19.
רכבת לאילת
בסד כבר שנים רבות, מדינת ישראל לא מפתחת את הנגב וכמובן את העיר אילת. רכבת כזאת אם כבר מזמן היתה במסלול תל אביב אילת היתה מהווה צמיחה כלכלית הוספת מקומות עבודה במלונות וכן פתיחת שדה תעופה חדש. הגיע הזמן להאיץ את פיתוח הזה, וכמובן לצייד את הרכבות במיטב הטכנולוגיה והידע הדרוש על מנת להביא את ישראל למינוף מצויין בתיירות ובכלכלה
משה גולן , רמת -גן  |  09.01.12
לכל התגובות