אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוכרז סכסוך עבודה באל על, ארקיע וישראייר בגלל הסכם שמים פתוחים צילום: צביקה טישלר

הוכרז סכסוך עבודה באל על, ארקיע וישראייר בגלל הסכם שמים פתוחים

רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה החליטו להנהיג מדיניות "שמים פתוחים" ובהסתדרות טוענים: "מדיניות זו עלולה לפגוע בכ-25 אלף משרות"

27.02.2012, 14:57 | מיקי פלד

ההסתדרות הכריזה היום (ב') סכסוך העבודה בחברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר, בעקבות החלטת רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה לחתום על הסכם "שמים פתוחים" וזאת לטענת ההסתדרות, ללא כל ניהול מו"מ עם העובדים וההשלכות של חתימת ההסכם על העובדים.

בחברות התעופה בישראל מועסקים כ- 7,000 עובדים וכ-25 אלף משרות הנתמכות באופן ישיר על ידי סקטור התעופה.

הסכם "שמים פתוחים" פותח את השמים בין המתחרים שהן חברות אירופיות תוך הצבת החברות הישראליות במצב נחיתות. בהסתדרות טוענים שללא מו"מ על הסדרת תנאים מקדימים על הסכם "שמים פתוחים", לא יוכל ענף התעופה הישראלי להתחרות באופן הוגן ושוויוני בחברות התעופה הזרות, שכן הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות גבוהות מאוד.

במשרד התחבורה אומרים כי שר התחבורה, ישראל כץ, כבר הורה לבחון את ההשפעה של הסכמים מסוג זה על חברות התעופה הישראליות.

 

סכסוכי עבודה נוספים

 

ההסתדרות הכריזה היום על שורה נוספת של סכסוכי עבודה, ביניהם סכסוכי עבודה בעניין מיקור חוץ: סכסוך עבודה בחברה הלאומית בדרכים (מע"צ), בטלוויזיה החינוכית, בארקיע, בעיריית פתח תקוה. 

כמו כן ההסתדרות הכריזה על סכסוך העבודה ברכזי התחבורה והנהגים בשירות המדינה בעקבות החלטה חד צדדית של המעסיק להתקין כרטיס חכם ברכבי העובדים, דבר אשר יאפשר מעקב צמוד אחריהם. וסכסוך עבודה בשירות המדינה ויחידות הסמך בעקבות החלטת המדינה לבצע שינוי חד צדדי בנוגע להליך המכרז הפומבי ולהרכב ועדת הבוחנים וזאת תוך שבירת הכללים המקובלים ביחסי העבודה הקיבוציים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא בגלל הוצאות הבטחון אלא בגלל...
לא בגלל הוצאות הבטחון אלא בגלל שחברות התעופה הישראליות אינן מאוגדות בבריתות תעופה ולכן מעבירות נוסעים ליעדי קצה. החברות הזרות משתמשות בנתב"ג לטובת העברת נוסעים ליעדים שאינן יעדי קצה . לדוגמא: לופטהנזה מעבירה לרוב נוסעים דרך גרמניה למדינות אחרות דוגמאת ארה"ב, מזרח הרחוק, דרום אמריקה ואפריקה במחירים שהינם נמוכים משמעותית, למרות שמדובר באי נוחות מסויימת במעבר ממטוס למטוס ומחברה לחברה. לכן על חברות התעופה הישראליות להוריד מחירים ולא להאשים את הביטחון ששומר על מטוסינו באויר.
אזרח ישראל  |  27.02.12
לכל התגובות