אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר שהודיעה על הפסקת ההדפסה: אנציקלופדיה בריטניקה הפכה ללהיט צילום: רויטרס

לאחר שהודיעה על הפסקת ההדפסה: אנציקלופדיה בריטניקה הפכה ללהיט

החברה מכרה 3,200 מתוך 4,000 העותקים של מהדורת 2010; מחיר המהדורה עומד על 1,395 דולר, אך מוכרים ברשת מבקשים יותר מ-3,200 דולר. בחברה עדיין טוענים כי "הגיוני יותר לטפח את המוצרים הדיגיטליים"

06.04.2012, 19:10 | סוכנויות הידיעות

מאז שאנציקלופדיה בריטניקה הודיעה בחודש שעבר כי לא תוציא עוד מהדורות מודפסות, המכירות מרקיעות שחקים. החברה מכרה 3,200 מתוך 4,000 העותקים של מהדורת 2010 שנותרו במחסנים.

"מכרנו בערך 60 עותקים בשבוע, ופתאום התחלנו למכור 1,050 עותקים בשבוע", אמר דובר בריטניקה פיטר דוקלר, "אנשים חשבו שהמהדורות המודפסות תמיד יהיו קיימות, אז הם לא מיהרו לקנות אותן, ואז פתאום יש מחסור והיא הופכת לפריט לאספנים".

בריטניקה הודיעה ב-13 במרץ כי תפסיק לפרסם מהדורות מודפסות של האנציקלופדיה לראשונה מזה 244 שנה ותתמקד באנציקלופדיה המקוונת. דוקלר אמר שנוצר עומס כזה, עד שבריטניקה מכרה שתי מהדורות מודפסות בדקה ושסגן נשיא בכיר וסמנכ"ל השיווק החלו לקבל הזמנות בטלפון.

החברה כנראה תמכור את כל המהדורות עד לסוף החודש, אמר דוקלר. הוא הוסיף שבריטניקה תשמור ברשותה כמה עותקים למטרות תצוגה או כתרומה למוזיאונים. מחיר המהדורות נשאר 1,395 דולר, אולם מוכרים ברשת מבקשים יותר מ-3,200 דולר עבור מהדורת 2010 - כשעדיין יש בידי החברה עותקים למכירה.

דוקלר אמר שהעלייה במכירות לא עוררה מחשבות שניות בבריטניקה בנוגע להפסקת פרסום המהדורה המודפסת. לדבריו, "הגיוני יותר לטפח את המוצרים הדיגיטליים".

תגיות