בלעדי ל"כלכליסט": הארלי דיווידסון מחפשת מפיץ בקרב יבואני הרכב
יצרנית האופנועים מעוניינת להעביר את זיכיון השיווק ליבואנית ותיקה. במגעים עם יבואניות סובארו ושברולט
יצרנית האופנועים האמריקאית הארלי דיווידסון מקיימת בחודשים האחרונים מגעים עם כמה יבואניות רכב במטרה להעביר את זיכיון השיווק של אופנועי הארלי דיווידסון לידי מפיץ חדש, כך נודע ל"כלכליסט".
עם יבואניות הרכב שעמן קיימו אנשי הארלי דיווידסון מגעים נמנות יפנאוטו יבואנית סובארו ו־UMI יבואנית שברולט, ביואיק וקאדילק. כיום מיובאים אופנועי הארלי דיווידסון לישראל בידי חברת ג.ב.ר, שאינה מייבאת מכוניות, אך היצרנית האמריקאית מחפשת מפיץ חדש מקרב יבואני הרכב הוותיקים.
הארלי דיווידסון אינו מותג האופנועים הראשון לחבור ליבואנית גדולה של מכוניות. כך למשל חברת מאיר, יבואנית
מכוניות הונדה, מייבאת גם את אופנועי הונדה; קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, רכשה בשנה שעברה שליש מחברת מטרו, יבואנית קווסאקי, בכ־60 מיליון שקל, וסוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט, מחזיקה בזיכיון היבוא של אופנועי השטח של גאס גאס.
מחברת יפנאוטו נמסר כי "נציגים מיפנאוטו נפגשים עם גורמים מחברות בתחומי התחבורה בארץ ובחו"ל מעת לעת. עם זאת, איננו נוהגים לשתף את הציבור בכוונות החברה באשר לפעילויותיה העתידיות". מחברת ג.ב.ר נמסר: "עם פתיחת שוק היבוא האישי בישראל הפך היבוא המסחרי של המותג ללא כלכלי. בשלב זה אנו ממשיכים לשרת את הארלי דיווידסון ולספק חלפים, אביזרים, שירות, אחריות וריקול, ופועלים ליבוא מותגים נוספים". ב־UMI בחרו שלא להגיב לדברים.
12 תגובות לכתיבת תגובה