אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורצי הדרך: מדענים הצליחו לקרוא מחשבות באמצעות קסדה לשליטה במשחקים

פורצי הדרך: מדענים הצליחו לקרוא מחשבות באמצעות קסדה לשליטה במשחקים

החוקרים השתמשו בקסדת Emotiv, שכוללת מערך חיישנים ומאפשרת לשלוט במחשבים - כדי לגלות אילו עצמים בהם צפה הנסיין היו מוכרים לו. בצורה זו, הצליחו לגלות מתי הוא מזהה את ביתו - ואת הספרה הראשונה של סיסמת האשראי שלו

28.08.2012, 17:30 | עומר כביר
פורצים למוח: מדענים הצליחו להשתמש במכשיר לקריאת גלי מוח, שמשמש לשליטה במחשב ולמשחקים, על מנת לדלות מידע אישי ממוחם של נבדקים - למשל, חלק מהקוד הסודי לכספומט שלהם או מראה ביתם.

לפי דיווח של הדיילי מייל הבריטי, חוקרים מאוניברסיטאות הרווארד, אוקספורד וג'נבה השתמשו לצורך הניסוי ב-Emotiv, קסדה בעלת 14 חיישנים שמסוגלים לקלוט גלי מוח ולאפשר למשתמש לשלוט במחשב. הנבדקים בניסוי ישבו מול מסך מחשב, צפו בתמונות רנדומליות של בנקים, אנשים ומספרים, בעוד החוקרים ניטרו אות שנפלט ממוחותיהם ומכונה P300.

אות זה משוחרר בערך 300 אלפיות השנייה אחרי שאדם מזהה חפץ מוכר. כדי לבחון את שחרור האות בנבדקים עשו החוקרים שימוש בתמונות של ברק אובמה, שכאשר הוצגה לנבדקים אכן עוררה תגובת הכרה. בדרך זו היה לחוקרים סיכוי של 60% לזהות מתי ראה משתתף את תמונת ביתו, וב-40% מהמקרים את הספרה הראשונה של הקוד הסודי שלו.

“למכשירים האלו יש גישה לנתוני EEG גולמיים שמכילים תופעה ניורולוגית מסוימת שמתרחשת בתגובה לפעילות תת-הכרתית", אמר אחד החוקרים לדיילי מייל. “השאלה המרכזית שאנחנו שואלים בעבודה זו היא האם מדובר באיום על הפרטיות?”.

תגיות