אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההיברידית הזולה בישראל תעלה 115 אלף שקל

ההיברידית הזולה בישראל תעלה 115 אלף שקל

יוניון מוטורס השיקה את הגרסה ההיברידית של טויוטה יאריס. בשנה הקרובה בישראל חמישה דגמים היברידיים של טויוטה: אוריס, פריוס, פריוס פלאג אין, יאריס וקאמרי הייבריד

10.10.2012, 13:03 | תומר הדר

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה השיקה היום את גרסתה ההיברידית של טויוטה יאריס. היאריס ההיברידית, שתעלה לצרכן 115 אלף שקל תהיה המכונית ההיברידית הזולה בישראל.

היאריס ההיברידית מצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטרים המשודך למנוע עזר חשמלי. על פי נתוני טויוטה, היאריס ההיברידית צורכת ליטר של דלק ל-27 קילומטרים. בשונה מטויוטה פריוס, היאריס ההיברידית אינה דגם בפני עצמו, אלא גרסה של מכונית קיימת, מה שדרש תכנון מחדש של תא המנוע כדי לאכלס את המערכת ההיברידית בלי לפגוע בחלל הרכב הפנימי. לשם כך הוקטנה סוללת הרכב ומשקל המערכת ההיברידית צומצם ב-40 קילוגרמים. בדומה לטויוטה פריוס, גם היאריס ההיברידית תצויד במערכת המאפשרת נסיעה בכוח חשמל בלבד לטווח של שני קילומטרים במהירות של עד 50 קמ"ש.

טויוטה יאריס הייבריד טויוטה יאריס הייבריד טויוטה יאריס הייבריד

לדברי דרור גורלניק, סמנכ"ל יוניון מוטורס, בחצי השנה הקרובה ישווקו בישראל חמישה דגמים היברידיים של טויוטה: אוריס, פריוס, פריוס פלאג אין, יאריס וקאמרי הייבריד. הקאמרי נמנית על דגמי טויוטה שייובאו לישראל בתקינה אמריקאית. עוד ציין גורלניק כי בשלב ההשקה הראשון מתעדת יוניון מוטורס למכור כ-300 יאריס היברידיות.

לדברי רן דנאי, במהלך השנה הבאה ימכרו כ-1,000 מכוניות טויוטה יאריס היברידיות. עוד הדגיש דנאי כי בניגוד לתכניותיה של יוניון מוטורס לייבא ארצה מכוניות בתקינה אמריקאית, בפועל היבוא מתעכב עקב דרישות שמציבות הרשויות בישראל בפני יבואנית טויוטה. לדבריו, "אנו צופים שהקאמרי תגיע לישראל לקראת סוף השנה ואחריה יגיעו גם רכב הכביש שטח היילנדר והמיניוואן סיינה".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
היברידית מול דיזל
מניסיון יש לי פריוס ורכב דיזל , בצורת הנסיעה הישראלית כלומר הרבה פקקים או עומס ההירידי הרבה יותר חסכוני מהדיזל. לגבי עלויות תחזוקה רכב דיזל אינו זול לאחזקה מכלולים יקרים כך שלא בטוח שדיזל זה פיתרון טוב בישראל על כביש בין עירוני הפער בחיסכון בין דיזל להיברידי מצטמצם
אבי , גן יבנה  |  14.10.12
5.
ל1, משרד האוצר הרג במתכוון את הנעת הדיזל
אתה צודק שמנועי דיזל כמו בפוקוס החדשה, אינם נופלים ואפילו עולים ביעילותם על הברידיות כמו הפריוס. אבל את משרד האוצר זה לא מעניין, בגלל שמכונית חסכונית פוגעת בהכנסות מיסוי על הדלק. גם בהיבט הסביבתי, להנעת דיזל מודרנית יש יתרון גדול על הברידיות ואפילו על הנעה חשמלית בלבד. אבל בישראל כמו בישראל, שוק הרכב מעוות ועם התקנות והחוקים החדשים הצרכן הישראלי מובל לאופצויות רכישה גרועות.
א  |  11.10.12
4.
המכונית ההברידית היא לא מכונית היברידית
במכוניות ההברידיות "האמיתיות" (כמו שברולט וולט) שמגיעות רק עכשיו לשוק, המנוע החשמלי מחובר לגלגלים ובנוסף יש להן מנוע עזר על בנזין שתפקידו להטעין את המצברים במקרה והמכונית נמצאת במקום שאין בו נקודות טעינה. במכוניות שמכונות היום "הברידיות" מנוע העיקרי הוא מנוע הבנזין שמחובר לגלגלים בנוסף יש מנוע עזר חשמלי בעיקר לנסיעות עירונית. המכוניות האלה (עם מנוע בנזין מחובר לגלגלים) הולכות להעלם בשנה שנתיים הקרובות.
מנוע חשמלי  |  10.10.12
לכל התגובות