אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בבטר פלייס חוששים: פיטורים בתחילת 2013 צילום: אוראל כהן

בבטר פלייס חוששים: פיטורים בתחילת 2013

גורמים בחברה מעריכים שייתכנו פיטורים, בעיקר בחטיבה הגלובלית של החברה. מבטר פלייס נמסר כי "לא נעשו החלטות ספיציפיות"

10.10.2012, 21:13 | תומר הדר
לאחר תחילת 2013 יפוטרו עובדים בבטר פלייס, כך מעריכים היום (ד') גורמים בחברה לאור ביקורו של אוון ת'ורנלי, מנכ"ל בטר פלייס העולמית המחליף את שי אגסי, המנכ"ל היוצא. הערכות אלה תואמות את הפרסום השבוע ב"כלכליסט" ולפיהן ת'ורנלי צפוי לפטר עובדים בחברה לקראת תחילת השנה החדשה. הדגש יינתן על עובדים בחטיבה הגלובלית של בטר פלייס.

ת'ורנלי עצמו הצהיר היום כי מצבת העובדים בחברה תעמוד ביחס ישר למכירות המכונית החשמלית. מדובר בהצהרה הניתנת לפירוש - אם מכירותיה של הרנו החשמלית לא יתרוממו בישראל, עשויה החברה לפטר עובדים.

עם זאת, מדגישים בחברה שכל תוכנית לפיטורי עובדים נמצאת בחיתוליה, וכי בחברה עדיין לא הוחלט על היקף של מהלך שיכלול פיטורי עובדים, במיוחד לאור העובדה שת'ורנלי רק נכנס לתפקידו.

מבטר פלייס נמסר: "כחלק מהשינוי הרחב שעוברת החברה אנו בוחנים את תוכניות העבודה. אין החלטות ספציפיות נוספות".

לא מורידים מחירים

 

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", לאחרונה פנתה בטר פלייס לבעלי המניות והודיעה על כוונתה לגייס בקרוב כספים. לדברי ת'ורנלי: "נדמה שהסיבוב הבא הוכרז מוקדם מדי. כשהוא יושלם נדווח לכם. כשהתבקשתי לנהל את העסק האוסטרלי ציינתי את מחויבותי לחברה ואיני מודאג בנושא. מבחינתי כל דבר שמגיע מהממשלה הוא בונוס. מה שאני אומר לממשלות, זה שיש סיבות רבות לוותר על התלות בנפט - כלכליות ובטחוניות. אם אתם רוצים להאיץ את התהליך יש דרכים רבות, תלוי בממשלה כמה מהר הם רוצים שהתהליך יתרחש. אני לא כאן כדי לדרוש דברים מהממשלה. אם איני יכול לסייע לממשלות להשיג את מטרותיהן, איננו שותפים לממשלות".

בנושא מחירי הרכב החשמלי של בטר פלייס והשאלה האם יוזלו ציין ת'ורנלי כי: "אני מרגיש שזה לא הוגן. אנו החברה היחידה בישראל שעל מכוניתה מעבירים ביקורת מבחינת תמחיר. אנו בעסק חדש והדרך הטובה ביותר היא להמשיך ללמוד מלקוחות חדשים ומלקוחות שעדיין אינם חדשים. אנו למדנו שאנחנו צריכים להסביר ללקוחות יותר טוב את ערכו הכספי של המוצר. בשנה הראשונה או השניה מה שבעייתי ברכב זו ירידת הערך, לאחר מכן זו עלות הדלק. כיצד נסביר זאת ללקוח זה דבר שאנו לומדים.

משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל ואוון תורנלי מנכ"ל בטר פלייס במקומו של שי אגסי, צילום: אוראל כהן משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל ואוון תורנלי מנכ"ל בטר פלייס במקומו של שי אגסי | צילום: אוראל כהן משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל ואוון תורנלי מנכ"ל בטר פלייס במקומו של שי אגסי, צילום: אוראל כהן

"באוסטרליה יש חבילות אחרות לרוכשי מיצובישי או שברולט וולט. אני מנסה להבין כל שוק ומבין שבישראל המחיר חשוב ללקוח. באשר להנפקה אני מצפה שניכנס לשוק הציבורי בעתיד. מטרתי היא לבנות חברה טובה. אני חושב שמטרתנו היא לבנות חברה טובה עם בסיס לקוחות נרחב – מה שיורגש בבוא היום על ידי שוק ההון. שי אגסי דיבר על חצי מהמכוניות חשמליות ב-2020. בלתי נמנע שרכב חשמלי יוזל והדלק יתייקר העבודה שלנו היא להפוך רכב חשמלי ליותר אטרקטיבי מרכב בנזין. ככלל, אני לא חושב שטעינו. כל חברה עושה טעויות בתחילת הדרך אתה מנסה לעשות משהו חדש ומנסה ללמוד והארגון מגיב ואתה לומד שוב ומגיב. והעניינים הולכים ונהיים יותר מסובכים ואז נדרש לעצור ולהסיק מסקנות. כן נדרש בחברה שינוי. זו לא הערה בנושא העבר אלא התמקדות בעתיד. נעשו טעויות אך אנו צוות, אם נעשו טעויות הן באחריות של כולנו. אני לא מעוניין בהאשמות אלא במיקוד בעתיד. אני מאוכזב מההתקפות על שי בתקשורת. תרומתו לחברה ולעולם היתה מיוחדת".

 

בשאלה מדוע החלפת הסוללות לא אומצה על ידי יצרני רכב אחרים ציין ת'ורנלי כי, "כל יצרני הרכב רוצים רכב חשמלי אך הם מסתכלים וממתינים לראות כיצד אנו נתמודד. יצרני הרכב טוענים שאם השיטה שלנו תעבוד אז הם יצטרפו. אין הרבה יצרני רכב שייצרו רכב לרשת שאינה קיימת. ההולדן קומודור היא הרכב הנמכר ביותר באוסטרליה. כשעבדנו על פרויקט כזה עם קומודור באוסטרליה היה ברור לנו שסוללה מתחלפת היא הפיתרון יצירת פלאג אין היבריד יקרה מדי. טעינה לוקחת זמן. לקוחות שלנו באוסטרליה החליטו שזה הפיתרון הטוב ביותר. מטרתנו אינה לזכות בוויכוח האם שיטת החלפה היא טובה יותר אלא להוכיח זאת ללקוחותנו. הטעות שלנו היתה שאפשרנו בכלל את הפולמוס הזה של החלפה מול סוללה קבועה. אנחנו מספקים את שניהם. אני רוצה להיות הרשת שמשרתת כל רכב חשמלי באשר הוא. רוב יצרני הרכב בודקים רכב חשמלי ואני רוצה להיות שותף לכל יצרני הרכב. אני רוצה להיות ספק ללקוחותנו במיוחד בציי הרכב ולהיות שותף ליצרני הרכב. אבקש להבהיר - רק החלפת סוללות מאפשרת נוחיות. פלאג אין יקר מדי ואני בטוח שעוד יצרני רכב יעברו להחלפת סוללות".

באשר להצהרות עבר של שי אגסי, הפעם מתייחסים בבטר פלייס לדברים בזהירות. בעבר הצהיר אגסי כי בשנת 2014 מעל מחצית מהמכוניות בישראל יהיו חשמליות. לדברי משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, "אנו מבצעים התאמות רבות לתכניות שלנו".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הם עשו את ההשקעה הראשונית בלי שכל
זאת הבעיה האמיתית בישראלים. כשהם חושבים לעשות "את המכה" בזכות רעיון כזה או אחר. בטר פלייס השקיעה מליונים במשכורת רבות ובמרכז קניות מופאר וזאת במקום להוזיל משמעותית את מחיר הרכב. אי אפשר למכור "אב טיפוס" במחיר זהה למכירי השוק. למה שאנשים יתפתו? תציג רכב זהה לרכב עם מנוע בנזין, תשכנע שהוא טוב יותר, חסכוני יותר, וזול הרבה יותר ותנסה להציף את השוק במכוניות. אם תצליחו להציף את השוק, כבר אף אחד לא יוכל להתעלם מזה ככה שישתלם למוסכים להתעניין ללמוד ולתת להם שירות ככה ישתלם לבנות מרכזי טעינה, להתקין עמודי טעינה וכו' תראו כמו אופניים חשמליים יש... המחיר הוא זול, הוא משתלם וכולם חוגגים. אם בטר פלייר לא יפעלו להוזיל את מחיר המכוניות בכ- 40 אחוז לפחות, אין להם שום סיכוי להצליח.
אייל ג'ורג' , גבעת שמואל  |  11.10.12
לכל התגובות