אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נייקי מכרה את יומברו ב-225 מיליון דולר צילום: גטי אימג'

נייקי מכרה את יומברו ב-225 מיליון דולר

החליטה למכור את חטיבת ציוד הכדורגל שלה בבריטניה שנקלעה לקשיים לחברת איקוניקס, הבעלים של מותגי אד הרדי ו- Cand

25.10.2012, 13:08 | סוכנויות הידיעות

נייקי הודיעה ביום רביעי כי בכוונתה למכור את יומברו (Umbro), חטיבת ציוד הכדורגל שלה בבריטניה שנקלעה לקשיים, לאיקוניקס ברנד גרופ תמורת 225 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

איקוניקס היא הבעלים של מותגי אד הרדי ו- Candies, זאת בנוסף לבעלות או זיכיון על למעלה מ-20 מותגים. כמו כן היא רכשה ב-2007 את סטרטר מנייקי.

יומברו נרכשה על ידי נייקי ב-2008 עבור 578 מיליון דולר, רכישה שנועדה לחזק את עמדתה של החברה בשוק הכדורגל ולעזור לה לגבור על יריבתה אדידס. אולם במאי האחרון הודיעה נייקי כי בכוונתה למכור את יומברו וכן את קולקציית האופנה קול האן, על מנת להתמקד בעסקי הליבה שלה.

מנכ"ל נייקי. "אין צורך ביומברו" , צילום: רויטרס מנכ"ל נייקי. "אין צורך ביומברו" | צילום: רויטרס מנכ"ל נייקי. "אין צורך ביומברו" , צילום: רויטרס

ההכנסות ביומברו ובקול האן הסתכמו ברבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט ב-195 מיליון דולר, עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד, על רקע צמיחה בקול האן שפיצתה על ירידות ביומברו. שתי היחידות ביחד מייצגות הפסד של 18 מיליון דולר, בשל עלויות הנובעות ממכירתן, שגבוהות מהרווחים.

מאמציה של נייקי לחדש את מותג הכדורגל בן ה-80 באותו אופן כפי שהחייתה את קונברס, לא צלחו.

נייקי רכשה את קונברס ב-2003 מחברת פרייבט אקוויטי, שחילצה את יצרנית נעלי צ'אק טיילור מפשיטת רגל. הרכישה עלתה לנייקי 305 מיליון דולר. ב-2012, רשמו בקונברס צמיחה דו ספרתית בהכנסות, ואף היו המותג המוביל בקטגוריית "עסקים אחרים", שמהווים 13% מההכנסות של נייקי, שעומדות השנה על 24 מיליארד דולר. בקטגוריה הזו נכללים גם הורלי, קול האן, יומברו ונייקי גולף.

כעת כשנעלי הכדורגל של נייקי עצמה הגדילו את נתח השוק עליו הן חולשות, לנייקי אין עוד סיבה להמשיך ולהחזיק במותג יומברו המקרטע, הסביר מארק פרקר, מנכ"ל נייקי.

בשנים האחרונות נייקי החלה במכירת מותגים קטנים יותר, וזאת במטרה להתמקד במותג נייקי עצמו ובמותג מייקל ג'ורדן. השקת שורה של מותגים חדשים ועלייה במכירות הודות לאולימפיאדת לונדון וטורניר יורו 2012 הובילו לשנתיים של רווחים גבוהים. נייקי מכרה ב-2008 את מותג Bauer Hockey ואת קולקציית האופנה הזולה סטרטר ב-2007.

בינתיים, נייקי מבקשת 500 מיליון דולר עבור קול האן. לדבריהם, אף שהמותג זוכה לתשומת לב רבה מקונים פוטנציאליים, המחיר שנייקי מבקשת נחשב גבוה מדי ועשוי לעכב את התהליך.חברות הפרייבט אקוויטי סיקמור פרטנרס, אפקס פרטנרס ו-TPG הן בין החברות שהביעו עניין בקול האן, שהועמד למכירה במאי האחרון.

נייקי רכשה את קול האן ב-1988, ושילמה לשותפות בבעלות בר סטרנס 80 מיליון דולר, ואף הסכימה לספוג 15 מיליון דולר בחובות של החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות