אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רודוס וכרתים סידרו לקשרי תעופה את הרבעון

רודוס וכרתים סידרו לקשרי תעופה את הרבעון

החברה מקבוצת המשביר 365 עברה לרווח נקי של 1.8 מיליון דולר ברבעון השלישי. המנכ"ל יורם מוטעי: "התמקדנו ביעדים יותר רווחיים"

22.11.2012, 20:58 | גולן חזני
הרבעון השלישי של 2012 מסתמן כאחד הרבעונים הטובים יותר בתחום חברות התיירות הישראליות. דו"חותיה של חברת קשרי תעופה מקבוצת המשביר 365 הפועלת בתחום התיירות הסיטונאית, שולחים יותר מרמז על כך.

קראו עוד בכלכליסט

החברה רשמה רווח נקי של 1.8 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 884 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2011. זאת למרות קיטון בהכנסות. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-53 מיליון דולר לעומת כ-66.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. עם זאת, הרווח הגולמי רשם עלייה מ-4 מיליון דולר ל-5.6 מיליון דולר ברבעון. בחברה מסבירים זאת בהתמקדות ביעדים רווחיים על חשבון יעדים מפסידים. החברה הצליחה לעבור לרווח גם בחישוב של תשעה חודשים, 106 אלף דולר לעומת הפסד של 3.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2011.

הקיטון בהכנסות הקבוצה נובע לטענת החברה מהקטנה מכוונת של התחייבויות החברה בכל הנוגע למושבים בטיסות, תוך נסיון להתאמת ההיצע לביקוש למוצרי התיירות המשווקים על ידי הקבוצה בתקופה הרלוונטית, ובהתחשב בהיצע הכולל בשוק.

החברה מציינת גם כי הושפעה מהפיגוע בבורגס בבולגריה ביולי, שגרם לביטולי הזמנות וביטול מספר רב של טיסות לבורגס וורנה שהיו מתוכננות לעונת הקיץ, וכן מפשיטת הרגל של חברת התעופה WINDJET, שגרמה לביטולי מספר טיסות לרומא.

"הסיבה לעלייה ברווח הגולמי היא בין היתר כי התמקדנו ביעדים שהם רווחיים יותר - לדוגמא, יעדי נופשונים כמו רודוס וכרתים, והפחתנו את השיווק שלנו ליעדים פחות רווחיים כמו מיקונוס ששיווקנו שנה שעברה. פחות התמקדנו באיי יוון הקטנים", אומר יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, ומוסיף כי "הייתה התמקדות בשיווק של חבילות מלאות לכל יעדי אירופה השונים, שנתנו פתרון מלא לסוכן הנסיעות והקלו עליו את השיווק ללקוח הסופי. זאת בניגוד לשנים קודמות שפחות התמקדנו בנושא החבילות, ולא היה איכפת לנו אם רוכשים חבילה או טיסה בלבד. השנה נתנו דגש על סידורי קרקע בצמוד לחבילה - כמה שיותר חבילות משולבות עם בתי מלון, השכרת רכב ולפעמים אפילו אטרקציות".

מוטעי ייחס את התוצאות ליישום אסטרטגיה שכללה ניהול יעיל יותר של התחייבויות למקומות בטיסה, יצירת מגוון רב יותר של חבילות ליעדים השונים, הקטנת מספר המושבים הבלתי מאויישים ופיתוח מנועי הכנסה חדשים כגון אתר האינטרנט שהושק השנה ומערך שיווק חדש של סידורי קרקע ברחבי העולם.

תגיות