אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש: עמדת טעינה למכוניות חשמליות של חברת החשמל צילום: אוראל כהן

חדש: עמדת טעינה למכוניות חשמליות של חברת החשמל

העמדה החדשה הוצבה במצפה רמון לבקשת בטר פלייס, שמנועה חוקית מלהתקין אותה בפועל. התעריף: כ-60 אגורות לקילוואט שעה, כמו צריכה ביתית

26.11.2012, 17:13 | ליאור גוטמן

"נדאג לכך ששוק הרכבים החשמליים יהיה פתוח לכולם, תחרותי וישים את הצרכן במרכז. נקדם כל טכנולוגיה וכל יצרן, נרצה לראות את ישראל מתמלאת ברכבים חשמליים מכל סוג ומכל חברה" - כך אמר היום (ב') שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, לאחר שחנך את עמדת הטעינה הציבורית הראשונה בישראל למכוניות חשמליות. 

קראו עוד בכלכליסט

העמדה החדשה הוצבה במצפה רמון בעקבות החלטת הממשלה שהיא תוקם על ידי חברת החשמל ולא על ידי בטר פלייס שבשליטת החברה לישראל, שמקימה עמדות טעינה בחניונים וקניונים.

מנהל אגף השיווק בחברת החשמל ‫ישראל מובשוביץ אמר כי "חברת החשמל הינה הגורם היחיד המורשה להקים עמדות טעינה בשטחים ציבוריים והינה האחראית הבלעדית על בקרת הטעינה ושרידות הרשת. לחברת החשמל יש את הטכנולוגיה, הידע, היכולת ואת כוח האדם המתאים ביותר לניהול הבקרה ולשליטה על המערכת וכבכל תחום, היא תפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל גורם אשר יבקש לקבל שירות וסיוע בנושא".

באופן אירוני, עמדת הטעינה הוקמה במצפה רמון לבקשת לא אחר מאשר בטר פלייס עצמה, שכאמור מנועה חוקית מלהתקין אותה בפועל. בהעדר רגולציה מתאימה תעריף הטעינה שנקבע הוא התעריף לצריכה ביתית רגילה שהוא כ-60 אגורות לקילוואט שעה.

כפי שנחשף הבוקר (ב') ב"כלכלסיט", רשות החשמל, היא הרגולטור שקובע את התעריפים, כבר החל לבחון פיקוח על הנושא מחשש לניצול צרכנים בהעדר תחרות. בעתיד, כך מאמינים בחברת החשמל, יוטל עליהם פיצול תמחירי של הליך הטעינה : תשלום עבור צריכת החשמל ותשלום קבוע לכל טעינה. בנוסף, לקוחות הטוענים בעמדת טעינה בבית פרטי יקבלו חשבון שמחולק לשניים - צריכה ביתית וצריכת עמדת הטעינה - כאשר עם השלמת הרגולציה ישתנה גם התשלום בפועל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
מתי יקומו עוד תחנות במרחב הציבורי
כדי שאוכל לקנות רכב חשמלי ולא משנה היצרן רנו, פיאט,או טויוטה פלאג אין אני זקוק לנקודות טעינה (חנייה לרכב חשמלי טוען בלבד) אבל חברת החשמל עדיין תוקעת את פריסת התחנות ברחבי הארץ והעיריות לא ממהרות לסמן את החניות בצבע ירוק למה?
מתעניין בחשמלית , מודיעין  |  30.11.12
18.
לכל המגיבים הקשקשנים, תעשו שיעורי בית.
בישראל לא מפיקים חשמל מנפט ערבי. למעשה, למעט מקרי קצה של ביקוש יתר שבהם מפיקים ממזוט, הפקת החשמל בארץ היא בעיקר מפחם ומגז, ובעתיד יהיה יותר גז ועוד ישראלי. ולזה שדיבר על מכוניות מונעות מימן, ממליץ לו לעשות שיעורי בית גם כן. המימן המופק היום מסחרית מקורו בדלקים פוסיליים (גז טבעי, נפט, פחם) ומדענים וכלכלנים רציניים דוגמת robert zubrin (תגגל) כבר חישבו שהוא לא שמיש להנעת רכב מסיבות רבות ושונות הנוגעות בעיקר לבעיות בהובלה, הפצה ואיכסון.
אמנון סנט-פיטר  |  28.11.12
16.
ל 15
לבטר פלייס עדיין אין טכנולוגיה מתקדמת מספיק כדי לעשות עמדות טעינה כל מצבר של בטר פלייס מחזיק רק 160 ק"מ וזה מעט מאוד בארץ עשו את החוקים של הטעינה מאוד בעיתיים כדי להקים עמדת טעינה יש צורך ב 3 חברות שונות הבירוקרטיה מסריחה בתקווה בעוד כמה שנים תשמעו על הפטנט החדש שלי ואז מכונית חשמלית תוכל לנסוע בין 700 ל 1000 ק"מ בטעינה בודדה
אלמוג  |  28.11.12
לכל התגובות