אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העלו פרסומות עם יובל המבולבל כשפניו חתוכים - ויפצו אותו ב-200 אלף שקל צילום: שאול גולן

העלו פרסומות עם יובל המבולבל כשפניו חתוכים - ויפצו אותו ב-200 אלף שקל

בית המשפט חייב את כמיפל וחברת מדיה קונטרול לפצות את האמן משום שהעלו שלטי חוצות למוצר שהבטיח כרטיס מוזל להופעתו, אך מרכז פניו נחתך מהם. השופטת: "קיימת פגיעה וזילות בשמו הטוב כאמן"

28.11.2012, 14:01 | יצחק דנון

בית משפט השלום בתל אביב חייב את כמיפל וחברת מדיה קונטרול לפצות בסכום של 200,000 ש"ח את אמן הילדים יובל שם טוב, הידוע כיובל המבולבל. "בנסיבות שנוצרו בהן הועלו שלטי חוצות של התובע, המכילים פנים של האמן כשהם קרועים וחתוכים, קיימת פגיעה וזילות בשמו הטוב כאמן חשוב ומוביל בענף הבילוי והתרבות לנוער, כשפניו ולבושו מהווים אינדיקציה לדמותו", נאמר בפסק הדין.

קראו עוד בכלכליסט

יובל שם טוב טען בתביעתו כי במהלך מרץ 2007 הובא לידיעתו כי פורסמו שלטי חוצות שלו על מנת לקדם מכירה של בקבוקי תינוקות של המותג "אוונט" ובשלטים פורסמה תמונתו בליווית תמונות בקבוקים כשלידם כתוב: "קנה מוצרי אוונט קבל כרטיס למופע של יובל המבולבל בסכום של 9.99 ש"ח". לדברי שם טוב, הוא דרש את הסרת השלטים על ידי מפרסמיהם, ואולם הללו לא הוסרו. לטענתו, צילום מרכז פניו נחתך והוסר מן השלטים באופן בוטה שפגע ביותר ברגשותיו.

יובל המבולבל. עלבון והשפלה, צילום: טלי גרנות יובל המבולבל. עלבון והשפלה | צילום: טלי גרנות יובל המבולבל. עלבון והשפלה, צילום: טלי גרנות

לדברי שם טוב, התברר לו כי ניו-פארם אף פירסמה בעלון ללקוחותיה מודעות למכירת מוצצים שמשוקת כמיפל ובהן הובטח לרוכש שניים ממוצרי אוונט, כרטיס לאחת מהמצגותיו של שם טוב בסך 9.90 ש"ח. שם טוב צירף לתביעתו חוות דעת מקצועית של היועץ האסטרטגי בר אל יוסף לפיה הנזק הככלי שנגרם לו עקב השימוש שלא כדין במותג דמותו נע בין 1.6 מיליון ש"ח ל-4.25 מיליון ש"ח. חברת השילוט מדיה קונטרול טענה כי כמיפל הורתה לה במפורש לגזור ממודעות השלטים את פניו ואולם לדברי שם טוב יתר פרטי דמותו נותרו על כנם כך שניתן היה לזהותו.

בפסק הדין קבעה השופטת חנה ינון כי לשם טוב נגרמו עלבון והשפלה בנסיבות העלאת שלטי החוצות שלו המכילים את פניו כשהם קרועים וחתוכים, ופגיעה וזילות בשמו הטוב כאמן חשוב ומוביל בענף. בנוסף נגרמו ולו עלבון והשפלה עקב התכתבות הצדדים עם גב' ורד אורבך מנהלת כמיפל שכתבה במייל באופן בוטה: " אפשר לחשוב מי הוא, הרי הוא סתם רוצה כסף" מילים אלו, קבעה השופטת גורמות לביזוי ולהשפלה ומעמידות את התובע כחפץ כספי ללא צידוק ולא היא במקרה הנדון.

בגין הפגיעה בשמו הטוב ובמעמדו כאמן חשוב ומרכזי הידוע לכל וזאת עקב השחתת פניו במודעות ובשלטים פסקה השופטת לשם טוב פיצוי בסך 50,000 ש"ח. בנוסף נפסק לשם טוב פיצויים בסך 150,000 ש"ח בגין אובדן מכירות וכרטיסים לקהל הרחב עקב האירועים הללו. השופטת קבעה כי מדיה קונטרול תשפה את כמיפל בסכומים הללו. ובנוסף כל אחת מהן תשלם לשם טוב הוצאות ע"ס 15,000 ש"ח.  

תגיות