אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס תשתף פעולה עם קודה האמריקאית

פרסום ראשון

בטר פלייס תשתף פעולה עם קודה האמריקאית

יצרנית הרכב החשמלי מארה"ב תספק מכוניות בעלות מנגנון חלפת סוללה שיעשו שימוש בתחנות החלפה של בטר פלייס בסן פרנסיסקו

11.12.2012, 14:12 | תומר הדר

יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית קודה אוטומוטיב, המתמחה בייצור רכבים חשמליים, תחבור לבטר פלייס לניסוי שיתקיים ב-2014 הבאה בסן פרנסיסקו, כך מדווחים אמצעי תקשורת בארה"ב.  

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הניסוי, קודה תספק מכוניות בעלות מנגנון החלפת סוללה שיעשו שימוש בתחנות החלפה של בטר פלייס, שיפרסו בסן פרנסיסקו ב-2014. כיום רק יצרנית רכב אחת מייצרת מכוניות חשמליות בעלות מנגנון החלפת סוללה: רנו, אך למרות זאת קודה נאותה להסב מכוניות חשמליות מתוצרתה לשימוש בסוללה מתחלפת, כדי לבחון את כדאיות הפרויקט.

קודה אוטומוטיב נחשבת ליצרנית רכב צעירה במונחים עולמיים. החברה החלה בייצור מכוניות השנה וסיפקה ללקוחותיה את המכונית הראשונות.

כיום היצע דגמיה של קודה כולל דגם בודד: מכונית סדאן (ארבע דלתות) המצוידת בסוללת ליתיום איון המספקת טווח נסיעה של 142 ק"מ. מכוניות קודה משווקות בארה"ב אך אינן משווקות בישראל. מחירה של מכונית קודה לצרכן אמריקאי הוא כ-37 אלף דולר.

בטר פלייס נמצאת בימים אלה בתהליך של קיצוץ מתמשך. השבוע תציג החברה תוכנית הבראה שגובשה בשיתוף עם חברת הייעוץ העסקי מקינזי. מעיקרי התוכנית שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי במהלך השנה הבאה תבצע החבה גל פיטורים נוסף. גורמים בענף הרכב אינם שוללים אפשרות שלאור העובדה שבטר פלייס משווקת בישראל רק דגם אחד, רנו פלואנס ZE, ינסו אנשי החברה לפעול לייבוא של מכוניות קודה לישראל.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
עד שלא נוכל לטעון מהבית במחיר החשמל הרגיל
פשוט לחבר לשקע הבייתי כמו מזגן או כל מכשיר אחר ולטעון בלילה ולנסוע לעבודה וחזרה ועוד סידורים לא יותר מ 60. קמ ביום . בלי התיווך של בטר פלייס ובלי חשמל יקר יותר לרכב . כל זמן שזה לא יקרה העסק לא ילך. אנו חיים במדינה עקומה שרק רוצה מאיתנו כסף ועוד כסף ולכן זה כנראה לא יקרה לעולם.
עמליה  |  12.12.12
2.
עכשיו תבינו כמה בעייתי להסב תחנות החלפה של פלואנס לסוללות של קודה.
ואפילו על הבעייתיות בהתאמה של התחנות הקיימות לסוללות של רנו עצמה רק בדגם אחר (רנו זואי). בקיצור- זה לא כזה פשוט לייבא לפה מכוניות קודה (בלי מוניטין בכלל) ולגרום להן להחליף סוללות, וזאת כשהקופה ריקה ממזומנים. לא פלא שהחלפת סוללות לא תופסת בעולם, טכנולוגיות הסוללות מתפתחת ומשתנית בקצב מהיר, והתשתית משתנה בהתאם כל הזמן. התחנות הענקיות עם הרובוטים המסורבלים וההתאמות שנדרשות במכונית עצמה, יוצרים סרבול גדול וחוסר גמישות בעתיד במידה ותצא סוללה חדשה, או במידה ויצרן רכב חדש הוציא לשוק סוללה בצורה קצת שונה. יש הרבה מחקר בכיוונים של הטענה מהירה, שם לפחות התשתית יכולה לשרת את כל סוגי הרכב החשמלי.
מהנדס , מרכז  |  11.12.12
לכל התגובות