אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק היכתה התחזיות: ההכנסות מפרסום עלו ל-1.33 מיליארד דולר צילום: רויטרס

פייסבוק היכתה התחזיות: ההכנסות מפרסום עלו ל-1.33 מיליארד דולר

מדובר בעלייה של 41% לעומת הרבעון הרביעי המקביל ב-2011. ההכנסות עלו ב-40% והסתכמו ב-1.59 מיליארד דולר - מעל לצפי האנליסטים ל-1.52 מיליארד דולר; הרשת החברתית מדווחת עם זאת על צניחה של 70% ברווח הנקי ל-64 מיליון דולר; מספר המשתמשים עלה ב-25% והסתכם ב-1.06 מיליארד איש; צוקרברג: "ב-2012 חיברנו בין מיליארד איש ולמעשה הפכנו לחברת מובייל"

30.01.2013, 23:10 | גיא בן סימון

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, פירסמה הערב (ד') לאחר המסחר בוול סטריט את תוצאות הרבעון הרביעי של 2012 מהן עולה כי החברה היכתה התחזיות גם בשורת הרווח וגם בהכנסות. החברה רשמה עלייה חדה בהכנסות הודות לעלייה במספר המשתמשים אך הרווח ברבעון הרביעי צנח ב-70% על רקע מסע הרכישות.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי הסתכם ב-17 סנט למניה, לעומת הצפי לרווח של 15 סנט. את 2012 כולה סיימה הרשת החברתית ברווח נקי של 1.3 מיליארד דולר, או 53 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר, או 50 סנט למניה, ב-2011 כולה. הרווח הנקי (GAP) צנח ב-70% ל-64 מילון דולר ברבעון הרביעי לעומת רווח של 302 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות עלו ב-40% ל-1.59 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של 1.13 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 1.52מיליארד דולר.

פייסבוק דיווחה על עלייה של 41% בהכנסות מפרסום לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.33 מיליארד דולר (84% מכלל ההכנסות) ברבעון הרביעי. ההכנסות מפרסום בסלולר על ל-23% מכלל ההכנסות מפרסום, לעומת שעור של 14% מההכנסות מפרסום ברבעון השלישי.

הרשת החברתית רשמה ברבעון הרביעי עלייה של 25% במספר המשתמשים בחודש ל-1.06 מיליארד איש, לעומת 1.01 מיליארד ברבעון השלישי. בשורה פחות משמח לרשת החברתית שכן משתמשי הסלולר חשופים פחות לפרסום היא כי מספר המשתמשים בפייסבוק באמצעות מכשיר הסלולר עלה ב-57% ל-680 מיליון איש בחודש, לעומת 604 מיליון איש ברבעון השלישי.

"ב-2012 חיברנו בין מיליארד איש ולמעשה הפכנו לחברת מובייל", אמר מארק צוקרברג במעמד הדוחות. "אנחנו נכנסים ל-2013 במומנטום חיובי ונמשיך להשקיע על מנת להניב יותר ערך לחברה".

מארק צוקרברג, צילום: איי פי מארק צוקרברג | צילום: איי פי מארק צוקרברג, צילום: איי פי

לאחר שמניית החברה רשמה ראלי של 75% מאז השפל ההיסטורי בספטמבר, היא  מאבדת כעת 2% בשלב שלאחר המסחר למחיר של 31.24 דולר למניה.

החודש השיקה פייסבוק את ה-Graph Search - מנוע חיפוש פנימי ומתקדם שמתמקד בנתונים האישיים של החברים. לטענת פייסבוק, יש ברשת החברתית אוסף עצום של מידע, ואפשר להגיד בוודאות גבוה שמדובר כנראה במאגר המידע האישי הגדול בהיסטוריה האנושית. מנוע החיפוש של פייסבוק פותח בפני המשתמשים אפשרות מעניינת לבצע שאילות רבות שעד עתה היו נחלתה הבלעדית של גוגל.

אם מנוע החיפוש של פייסבוק שנפתח למספר משתמשים, אכן יעמוד בציפיות - הוא יכול להפוך לאיום משמעותי מאוד על מנוע החיפוש של גוגל הפופולרי ברשת כיום.

מאז הנפקתה במאי 2012 מתמודדת פייסבוק עם שאלת מודל ההכנסות שלה. הפרסומות ברשת החברתית אמנם מכניסות סכומים נאים, אבל לפי התנהגות המשקיעים לא כאלו שמצדיקים את השווי העצום שהוצמד לה עם ההנפקה. מנוע חיפוש, לעומת זאת, יכול להיות גם מנוע הכנסות משמעותי פי כמה בעוד שההכנסות מקישורים ממומנים במנוע החיפוש של גוגל הן עדיין המשמעותיות ביותר בתמהיל ההכנסות שלה.

תגיות