אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לסרי: "אם לא הייתי מקורב לרה"מ ולשר האוצר, לא היה בית חולים באשדוד" צילום: עמית שעל

לסרי: "אם לא הייתי מקורב לרה"מ ולשר האוצר, לא היה בית חולים באשדוד"

ראש עיריית אשדוד אמר בכנס שעסק בערי ביניים כי צעדיו מוגבלים בגלל בירוקרטיה: "העיר רשמה כמה הישגים בשנים האחרונות בעיקר בגלל קרבה פוליטית"

14.02.2013, 12:10 | שירלי ששון-עזר
"היחסים בין השלטון המרכזי למקומי מגבילים את ראשי הערים. הבירוקרטיה, הסמכויות, האחריות. לא מאפשרים לראשי ערים להיות מספיק יצירתיים והם חייבים להתאים את עצמם לחוקים הקיימים. אתה צריך להיות עקשן, מוכשר, מקושר פוליטית ועם הרבה סבלנות" כך אמר הבוקר (ד') ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי בכנס בנושא ערי ביניים שמתקיים באוניברסיטת בר אילן.  

קראו עוד בכלכליסט

את הפאנל הנחתה אבירמה גולן, מנהלת המרכז לעירוניות ותרבות ים תיכונית בבת-ים שיזם את הכנס. בפאנל השתתף גם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני ומנכ"ל משרד הפנים עמרם קלעג'י. הפאנל עסק בנקודות החיכוך בין ערי הביניים לבין השלטון המרכזי.

לסרי ולחיאני התלוננו על הגבלת צעדיהם כראשי ערים בינוניות על ידי השלטון המרכזי. לדברי לסרי: "תמ"א 35 (תוכנית המתאר הארצית הקובעת את יעדי הפיתוח של ישראל עד שנת 2020) שמה יעדי צפיפות. יעדי הצפיפות לתל אביב הם כמעט פי 2 מאשקלון או עכו. זה מאוד מקשה על עיר שרוצה לבנות יותר. מאוד קשה לה לעמוד ביעדים האלה". לדבריו ראש עיר יכול לעמוד ביעדים רק אם הוא לא מתחלף במשך 20 שנים וזאת בשל האיטיות שבה מתקבלות החלטות. "ראש עיר שהוא מספיק נחוש ומספיק עקשן ויש לו חזון והוא מקיף את עצמו באנשים טובים ומקצועיים, יכול להתגבר על הנושאים האלה, אבל לאט ובקצב איטי", אמר והוסיף: "אשדוד יכולה לרשום כמה הישגים בשנים האחרונות בעיקר בגלל קרבה פוליטית לשרים שונים. למשל להביא בית חולים לאשדוד - ללא הקרבה שלי לראש הממשלה ושר האוצר לא היה בית חולים באשדוד. אני יכול לתת עוד דוגמאות אבל לא רוצה להביך את השרים".

לחיאני, קלעג לחיאני, קלעג'י ולסרי בכנס | צילום: עמית שעל לחיאני, קלעג

לחיאני אמר באותו עניין כי היה רוצה לראות מעבר בין סמכויות התכנון מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. "הסיטואציה היום היא שבוועדות המחוזיות יושבים אנשים שמעולם לא היו בבת ים, והדבר הזה מייצר מציאות שבה הכל תקוע. זה לא נורמלי שבשנת 2013, בעידן של אינטרנט והתפתחות טכנולוגית, להוציא היתר יכול לקחת לאדם 10 שנים. אני אתן דוגמה: הגשנו תוכנית לחוף הים בבת ים 400 מטר מהחוף. הנציגה של הוועדה ביקשה ממני לעשות תסחיף גלים. להגיש דו"ח ולבדוק מה ההשפעות של הגלים על המצוק. אני כולה רוצה לבנות בניין מגורים. היא יכולה עכשיו על התסחיף ההזוי הזה לעכב תוכנית במשך 3 או 5 שנים. שלא לדבר על זה שהעלות של הסקר הזה היא מיליונים. בכל העולם בונים, לוקח 9 חודשים, שנתיים. זה עולה לנו המון כסף".

בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף לחיאני כי לדעתו יש צורך בשינוי מדיניות כלפי מינהל מקרקעי ישראל על מנת לייצר שינוי שישפיע על השלטון המקומי. "באספקט של המינהל הייתי מחייב את המינהל לשלם מס רכוש על קרקעות שהם לא משחררים לבנייה. מרגע שהמינהל ישלם מס רכוש, כל הקרקעות של המינהל יצאו החוצה. מעבר לכך צריך לייצר מציאות שהקרקע היא לא משהו שעושים ממנו כסף. קרקע היא משאב של כולנו והוא צריך לשמש את הציבור", אמר.

קלעג'י אמר בתגובה לדברי לחיאני כי משרד הפנים מנסה לשנות ולהעביר סמכויות לשלטון המקומי. "אנחנו מנסים למצוא את שביל הזהב בין הגישה שלא לתת להם סמכויות בכלל, לבין להעביר להם סמכויות. זה לוקח זמן".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אין מה לעשות באר שבע היא עיר העתיד של מדינת ישראל!!
יש לבאר שבע את כל הכלים להיות מרכז המטרופולין המבוקש בישראל, יש בבאר שבע אוניברסיטה, בית חולים, מכללות, כביש 6, מחלפים, 2 תחנות רכבת, ער עתיקה, מקומות בילוי, הפארק הגדול בישראל, והכי חשוב המון המון שטח לבנייה, כיום בונים בבאר שבע כמעט 20 מגדלים בני 20-30 קומות ועוד מספר דומה של מגדלים בתכנון, מתחילים סוף סוף לצופף את באר שבע , לסלול שבילי אופניים, ובונים פארקים חדשים ולכן העיר תתפתח מאוד עד שנת 2020 ותמשוך אליה המון תושבים חדשים והיא ותעקוף את אשדוד מבחינת מספר התושבים ואולי אפילו את ראשל"צ היקרה להחריד.
אני , באר שבע  |  16.02.13
5.
מיבנה נייח למוניות העיר
מוניות העיר משרת את הציבור למעלה מעשרים שנה אך יתכן שהעיריה ובראשה ראש העיר לא מקצה שטח להניח מיבנה (כרבן) כדי שהנהגים והסדרנים ישבו ביפנים ולא לשבת בגשם ובקור בחוץ זה מאלץ אותנו להניח בלי אישור את המיבנה הנהלת מוניות העיר רכשה למעלה מארבע שנים
גימי זהר , אשדוד  |  16.02.13
לכל התגובות