אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדרישה של הדואר: מכוניות חדשות תמורת משומשות צילום: עמית מגל

הדרישה של הדואר: מכוניות חדשות תמורת משומשות

בדואר ישראל החליטו לרענן את צי הרכב של החברה, הכולל מכוניות עם ותק של חמש שנים. אחד התנאים שהוצבו: חברת הליסינג שתזכה תחויב למכור בעצמה את הצי המשומש

20.02.2013, 07:47 | תומר הדר

חברת דואר ישראל יוצאת בימים אלה למכרז ליסינג חדש למאות מכוניות, כך נודע ל"כלכליסט". צי הליסינג החדש אמור להחליף מכוניות שבבעלות דואר ישראל, אך בניגוד לחברות אחרות שיוצאות למכרז ליסינג, בדואר ישראל הציבו דרישה מיוחדת: החברה הזוכה תהיה חייבת לרכוש את מלאי כלי הרכב המשומשים של הדואר.  

קראו עוד בכלכליסט

ממסמכי דואר ישראל שהגיעו לידי "כלכליסט", המפרטים את היקף מלאי כלי הרכב וסוגיהם, עולה כי ברשות החברה נמצאות בעיקר מכוניות משנת ייצור 2006 ו־2007, שנחשבים לדגמים ותיקים ופחות פופולריים בשוק. חלק ניכר מכלי הרכב נסעו מאות אלפי ק"מ. בסך הכל רוצים בדואר להחליף כ־240 מכוניות במסגרת המכרז, מספר לא גבוה ביחס למכרזים של חברות ליסינג מול חברות במשק.

על פי נוסח המכרז, דורשים בדואר מחברת הליסינג הזוכה לרכוש את כלי הרכב המשומשים מחברת דואר ישראל ובתמורה לקבל הנחה של 40% ממחיר הרכב, על פי מחירון לוי יצחק. כמו כן, בדואר שומרים את הזכות לבחור אילו מכוניות יימכרו לחברה הזוכה.

התנאי לקבל בחזרה כלי רכב משומשים נחשב לנדיר בהסכמים מול חברות ליסינג. לרוב, חברה שמעוניינת לרענן את צי הרכב שלה, מוכרת את המכוניות המשומשות שברשותה בעצמה. נוסף על כך, בעוד שרוב החברות שלוקחות כלי רכב בליסינג בוחרות במסלולים שמתפרסים על פני שלוש שנים, בדואר ישראל בוחרים במסלול של חמש שנים.

גורמים בדואר הסבירו כי הסיבה לדרישה לחייב את חברת הליסינג הזוכה לרכוש את המכוניות המשומשות היא השפל בשוק הרכב המשומש, המקשה על מכירה של מכוניות עם קילומטראז' גבוה.

בענף הליסינג מטילים ספק בכדאיות המכרז. לדברי גורמים בענף, הצורך למכור מאות מכוניות משומשות שחלקן נסעו קילומטראז' גבוה עם ותק של חמש שנים על הכביש, יקשה על כל חברת ליסינג למכור אותן ולהתקשר בחוזה עם דואר ישראל.

תגיות