בדיקת כלכליסט
iGO primo israel: מרוב עצים לא רואים את היעד
אפליקציית הניווט, שעולה 260 שקל, מוצעת בחינם ביומיים הקרובים. לקחנו אותה לבדיקה וגילינו שהתצוגה העשירה דווקא מפריעה לחוויית הניווט. עם זאת, ההנחיות עצמן היו מדויקות ותכונת איתור החניונים שלה פעלה היטב
קראו עוד בכלכליסט
הצעד של מפתחת האפליקציה NNG מובן בהתחשב במבול האפליקציות החינמיות שמציף את שוק הניווט הישראלי בזמן האחרון: מלבד Waze, מובילת התחום, הושקה לאחרונה גם M8 מבית טלמפ, כשמייד לאחריה הצטרף לשוק גם שירות הניווט של גוגל Maps. יצאנו עם iGo primo לסיבוב מוקדם כדי לראות האם כדאי לנצל את ההצעה המפתה.
ממשק: גדוש ומבלבל
לדברי המפתחת iGO primo לתוכנה יותר מ-50 מיליון משתמשים בכל העולם, שרובם משתמשים בה כאמצעי מובנה בכלי הרכב. כאן גם נמצא החיסרון הבולט הראשון שלה, שבו מבחינים מיד עם הפעלת התוכנה: היא אכן מזכירה את המראה המיושן של מערכות הניווט שהותקנו בכלי הרכב לפני עידן הסמארטפון.
על מנת לנווט ניתן לבחור בין שתי תצורות: של מראה עילי ודו ממדי ותצוגה תלת ממדית, אך אף אחת מהן לא מצליחה לפתור את המשתמש מהעומס הוויזואלי הרב של האפליקציה. המסך עמוס בצבעים שנועדו לבדל בין הדרכים, הנתיבים והמבנים השונים, אך בפועל יוצרים תצוגה מבולבלת שרק מקשה על ההתמצאות. רק לאחר שינוי הגדרות ובעיקר במצב לילה שמציג מפת ניווט "רגועה" יותר, השימוש באפליקציה הופך לסביר, אם כי עדיין פחות נגיש מברוב מתחרותיה.
אלמנט נוסף שפוגע בניווט הוא האייקונים הדו ממדיים שפזורים עליה ומסמנים מקומות כמו תחנות דלק, חניונים, כספומטים ועוד, שלא משולבים בה באופן אורגני, פוגעים במראה הכללי של מסלול הניווט ולעיתים פשוט דבוקים זה לזה והופכים בלתי שמישים.
מתכנני האפליקציה כנראה שמו לב לעובדה הזו ולכן ניתן להגדיר תצוגה של רק עד ארבעה סוגי אלמנטים כאלה, אך גם אז התוצאה בעיקר מבלבלת. בנוסף, המידע שמתקבל אם בוחרים בנקודה כזו אינו רב וכולל, במקרה של תחנת דלק למשל, רק את המידע לאיזו חברה היא משוייכת. אבל מה עם פרטים נוספים כמו הימצאות של חנות במקום או מחירי דלק?
ניווט: מספר קטן של יתרונות
הניווט עצמו באמצעות התוכנה הוא סביר, אבל רק אם מצליחים להתגבר על הממשק הרועש. ניתן להגדיר באיזה סוג מסלול רוצים לנסוע (מסלול, קצר, קל או ירוק) והאם להשתמש בדרכים מהירות או כבישי אגרה. גם מבלי לשחק יותר מדי עם ההגדרות רוב המסלולים שהוצעו לנו היו טובים, וכשהשתנו תנאי הדרך מיהרה האפליקציה להציע לנו מסלול חלופי. לפעמים כשסטינו מהמסלול המתוכנן נטתה האפליקציה להתבלבל ולקח זמן עד שאיתרה עבורנו מסלול חלופי, אך לרוב זיהתה שינויים במסלול שלנו במהירות וידעה להתאים לנו מסלול חדש.
למרות התצוגה הלא ברורה, דווקא אהבנו מספר תכונות ויזואליות של המפה: אחת מהן היא תצוגה של שלטי דרך כמו אמיתיים בזמן נסיעה בדרכים מהירות, פרט שבהחלט מסייע בהתמצאות.
עוד אהבנו בתוכנה את האיתור האוטומטי של חניונים: כשקרבנו ליעד שהוגדר הציע לנו האפליקציה חניונים בסביבה, דבר שבהחלט יכול להקל כשמגיעים למקום חדש ולא מוכר.
גם הליווי הקולי, שלעיתים נוטה להכביד עם עודף פרטים, הוא כאן דווקא נעים וכשהוא מוגדר בצורת ברירת המחדל עושה את עבודתו בצורה מדוייקת ולא מעיקה. אפשרות ההתראות מפני סכנות בדרך מהבהבת כשיש מכשול או עיכוב בדרך, אך כשלחצנו עליה הציגה מפה כללית ולא ברורה. מה שכן אמרה היה המרחק מהעיכוב ואת זמן העיכוב הצפוי. בנוסף נשלחנו לדרך עוקפת.
סיכום: רק אם אין לכם חבילת גלישה היתרון המוצהר של Igo primo על מתחרותיה החינמיות הוא שהאפליקציה, כולל המפות והתוכן, יושבים על כרטיס הזיכרון ולכן היא אינה דורשת חיבור לשירותי סלולר. חיבור כזה דרוש, למעשה, רק לצורך חיבור לשירות דיווחי התנועה. מלבד הפרט הזה קשה למצוא בה יתרונות רבים על מתחרותיה, כשהחיסרון העיקרי הוא המפה העמוסה והלא מובנת שלמעשה פוגעת בנוחות הניווט.
48 תגובות לכתיבת תגובה