אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלו, זה רובוט? נחשפו כלים חדשים למלחמה בספאם הסלולרי איור: יונתן וקסמן

הלו, זה רובוט? נחשפו כלים חדשים למלחמה בספאם הסלולרי

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב הכריזה על הזוכים בתחרות למציאת פתרון טכנולוגי למכת שיחות הספאם האוטומטיות. הכלים שפיתחו הזוכים, אנשי גוגל ויזם פרטי, יוכלו לצמצם את מיליוני התלונות בנושא שמגיעות לנציבות

03.04.2013, 10:40 | נמרוד צוק

בעיית הספאם הטלפוני מטרידה לא רק אזרחים בישראל, שמופגזים על בסיס יומי בהצעות להלוואות מפוקפקות שהם לא צריכים ובבקשות לתרומה לישיבת קבר רחל - אלא גם את ה-FTC, נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

הנציבות מתמודדת עם 200 אלף תלונות בחודש מצד צרכנים שזכו להטרדות מסחריות בטלפון. בתחרות שערכה לאחרונה במטרה למצוא פתרון טכנולוגי לבעיה, זכו צמד מהנדסים מגוגל לצד שתי הצעות נוספות, כך לפי דיווח של The Verge. הזוכים נבחרו מבין 800 הצעות שהוגשו לתחרות, שנפתחה בסוף אוקטובר 2012.

"שלום, מדברים מישיבת שקר כלשהו. תן לנו כסף", איור: יונתן וקסמן "שלום, מדברים מישיבת שקר כלשהו. תן לנו כסף" | איור: יונתן וקסמן "שלום, מדברים מישיבת שקר כלשהו. תן לנו כסף", איור: יונתן וקסמן

חסימת ספאם בדומה לשל ג'ימייל

שני המהנדסים, דניאל קליין ודין ג'קסון, הציעו פתרון שמחקה את אופן הפעולה של מסנן הספאם של ג'ימייל - טכנולוגיה שתוטמע בטלפונים ותאפשר למשתמשים לדווח על מספרים מהם מגיעות שיחות ספאם. המספרים ייאגרו במסד נתונים מרכזי, וכל מי שירצה יוכל לחבר אליו את הטלפון ולהנות מסינון אוטומטי של השיחות המטרידות.

ההצעה כוללת גם טכנולוגיה לזיהוי של מספרים מזויפים, באמצעות ניתוח פרמטרים כמו עוצמת הקול ותדירות השיחות היוצאות לעומת נכנסות. גוגל הבהירה, עם זאת, שמדובר ברעיון בלבד וכרגע אין בכוונתה לפתח בעצמה את הטכנולוגיה. ההצעה של המתכנת העצמאי סרדר דניס, שלקחה את המקום הראשון וזיכתה אותו ב-50 אלף דולר, דומה בפרטיה להצעה של הצמד.

NOMOROBO: הלו, זה רובוט?

ההצעה השלישית, שהגיש היזם ארון פוס, כבר הפכה לסטארט-אפ בשם NOMOROBO. פוס מתכנן לממן את המיזם שלו בעזרת 25 אלף דולר בהם זכה בתחרות. הרעיון שלו מתאים גם לקוים נייחים וקוי VoIP ואינו דורש שינוי במכשירי הטלפון או התקנת אפליקציה, אלא רק הפעלת שימוש בשירות העברת השיחה הרגיל שמציעות חברות הטלפון.

השיחה תועבר למוקד של נומורובו, שישתמש בשילוב של רשימות שחורות, ניתוח ממוחשב של השיחה ובדיקה האם המתקשר הוא אדם או מערכת האוטומטית, כדי לסנן שיחות מסחריות לא חוקיות, ולהעביר בחזרה לנמען רק את השיחות הרצויות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
אפשר לבנות אפליקציה ממש פשוטה לזה.
אם המספר המזוהה נמצא ברשימת המספרים שבטלפון שלי - השיחה תועבר מייד, כי זה אדם שאני מכיר. אם המספר לא מזוהה - המשיב ישמע הודעה ממוחשבת, שמבקשת ממנו להקיש על מספר שמייצג את היום בשבוע, את מספר האצבעות ביד אחת, או כל משהו פשוט אחר (מעין "קפצ'א" קולי). הצליח - המערכת תעביר אותו ורק אז המשתמש ישמע את הצלצול ויוכל לענות. לא הצליח - השיחה תנותק . אפשר גם להוסיף רשימה שחורה, עבור מספרים מזוהים שאנחנו רוצים לחסום.
א  |  04.04.13
16.
אצלי ההטרדות התחילו מיום שעשיתי קו טלפון הוט. בסוף ביטלתי אותו בגלל זה.
הודעה: זה מקרה אישי שהיה לי ואיני יודע מה קורה אצל לקוחות הוט אחרים. ================================================= היה לי קו טלפון רגיל והכל היה שקט. עד שהשתכנעתי ועשיתי קו טלפון ביתי של הוט. לאחר שבועיים התחילה תופעה שהטלפון מצלצל בשעות הערב בלי סוף, אני ניגש לענות ואז מעברו השני של הקו יש את "קבר רחל" או "קבר הרשב"י" או כל מיני עמותות חרדיות עם מענה אוטומטי שמשמיע לך שופרות וניגונים של עובדי קברים ומתפללי המתים. ברכות לזיווג "הגון", ברכות לעזרה בכל התחומים - רק ברכות להפסקת הספאם בטלפון הם לא הציעו. כל תלונותי להוט לא נענו. בהתחלה ביקשתי מהם שיחסמו את המטרידים - והם סירבו, אח"כ ביקשתי את מספרי הטלפון של המטרידים הנ"ל שאוכל לטפל בהם בעצמי - גם לא עזר - הוט לא הייתה מוכנה לשתף פעולה. העיניין נמשך בעיקביות כמה פעמים בכל ערב.. עפ"י הסירוב העיקבי שלהם התחלתי לחשוד שאולי רשימות מספרי טלפון של מנויים מועברים אולי (בדגש חשד אישי ועל אולי. איני יודע בוודאות אם כן או לא) לכל מיני גופי פרסום וספאם. כאשר ניסיתי לברר זאת בפירוש - אף נציג הוט לא הסכים להתחייב בפני שלא לשתף להוסיף או לכלול את מספר הטלפון האישי שלי ברשימות טלפונים עפ"י "צרכי החברה בהתאם לתקנון"... התנתקתי ועברתי לטלפון של מפעיל אחר. לא לפני שהתחייב בפני שמספרי לא יופיע באף רשימת תפוצה שמועברת לצד ג' כלשהו. מאז הכל חזר לשקט. זו חוויה אישית שלי - יתכן ושאר מנויי הוט אינם סובלים מהתופעה.
אולי זה קשור , ואולי לא...  |  03.04.13
15.
במקום תיאוריות
מה שמצחיק הוא שכולם פה יודעים מי התקשר אליהם עם פרסומים לא רצויים והציק בטלפון. לא חייבים שום פתרון הייטק - מספיק ליצור אתר עם דיווחים על שיחות מכל מיני ישיבות והגרלות ושאר שירותי מין ואז ולהגיש ייצוגיות נגד אותם גופים. ואם למשטרה ולבית המשפט היה איכפת - אז היו קונסים אותם ברמה שתקשה לשרוד אחרי הקנס הראשון עוד פתרון - לחשוף את פרטי המנהלים של אותן ישיבות ועמותות, כולל מספרי טלפון ופלאפון ולדאוג להתקשר אליהם הביתה כל יום וכל היום - אפשר גם ממערכת ממוחשבת :)
דניאל , לוד  |  03.04.13
לכל התגובות