אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נהגי הקטר קרסו - לא יכולים לעבוד מ-3 בבוקר ועד 2 בצהריים" צילום: ערן גרנות

"נהגי הקטר קרסו - לא יכולים לעבוד מ-3 בבוקר ועד 2 בצהריים"

עשרות נהגי קטר הודיע הבוקר כי הם חולים - ולא הגיעו היום לעבודה. יו"ר הוועד בצפון: "המשמרות שלנו ארוכות מאוד ודורשות ריכוז גבוה". גילה אדרעי: "ההנהלה אף פעם לא שלחה רופא לבית של עובד - גם אחרי שהוא עבר ניתוח"

01.05.2013, 15:15 | מיקי פלד

"נהגי הקטר קרסו. האם אדם שנוהג בקטר במהירות של 150 קמ"ש יכול לעבוד מ-3 בבוקר עד 2 בצהריים, כמו שקורה היום?" אמר אלי אוחנה, יו"ר ועד נהגי הרכבת בצפון, בעקבות השיבושים שנבעו מאי הגעתם של נהגי קטר לעבודה היום (ד'). 

28 נהגים הודיעו אתמול כי הם חולים ולא יוכלו להגיע למשמרת הבוקר. הסיבה לשיבושים היא התחלת השימוש בסידור ממוחשב, שבפועל יגרום לכך שנהגי הקטר ינהגו יותר שעות.

על המהומה מביטה מאילת יו"ר ועד עובדי הרכבת לשעבר, גילה אדרעי, הנמצאת בעיר לרגל אירועי המחוזיאדה של ההסתדרות. אדרעי אמרה ל"כלכליסט" כי היא לא מעודכנת או מעורבת באירועים השוטפים, אך שמעה על כך שהמערכת הממוחשבת החדשה גורמת לשחיקה ועייפות של הנהגים והיא מתפלאת על כך ששולחים רופאים לבתיהם של 28 הנהגים שדיווחו על מחלה: "ההנהלה אף פעם לא שלחה רופא לבית של עובד גם אחרי שהוא עבר ניתוח".

רכבת ישראל. "העבודה שוחקת", צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל. "העבודה שוחקת" | צילום: ערן יופי כהן רכבת ישראל. "העבודה שוחקת", צילום: ערן יופי כהן

אוחנה אמר ל"כלכליסט" כי "אני עושה מאמץ לבקש מנהגים שקרסו והם עייפים לחזור לעבודה סדירה, אבל צריך להבין מה קרה - הם קרסו. העבודה שלנו היא שוחקת. המשמרות שלנו הן ארוכות מאוד ודורשות ריכוז מאוד גבוה. אוחנה טוען כי הנהגים שדיווחו על מחלה אכן הרגישו כי הם קורסים נפשית ופיזית. "תוכנת הסידור הממוחשבת החלה לעבוד במוצ"ש והביאה איתה סידורי עבודה קשים ולא הגיוניים. אתמול התווספה גם תקלה שגרמה לעוד עומס ונהגים הגיעו לקריסה".

בניגוד לטענת הנהלת הרכבת הוא דווקא אומר כי הנהגים מוכנים לנהוג 6 שעות במשמרת, אך רוצים שההחלטה על אופן

הסידור תעשה בהסכמה איתם כך שיהיה שיוויון באורך המשמרות בין נהגים: "ההנהלה יודעת שיש לה פרטנרים אמיתיים לפתור את הבעיות".

תגיות

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
נהגי קטר כנראה אנשים שבריריים
איך כרופא מתמחה שרדתי עד לאחרונה 6-8 תורנויות קריעה בחודש. כל תורנות 26 שעות של עבודה כמעט רצופה ועם צורך להשאר מרוכז וקשוב. האמת שלפני שנה חטפתי שפעת איומה, אבל זה אחרי שנחשפתי למאות אנשים חולים ובגלל העומס בבית החולים חזרתי רק לאחר 3 ימים לעבודה. האם נהגי הקטר מארחים אנשים חולים בתא הבקרה? מעניין גם שנהגי משאיות ומוניות עובדים לפעמים שעות מטורפות בעבודה קשה יותר משל נהגי הקטר ולא קורסים פיזית ונפשית אחרי יומיים עבודה. אבל כנראה אחרי שנים שמתרגלים לעבוד בכאילו, לקבל משכורת על 3-4 שעות עבודה ביום ולצאת לשביתה או עיצומים כל שבועיים, אז הגוף והנפש נחלשים. אני בעד עבודה מאורגנת ושכר הוגן לאדם העובד, אבל חבורת הנוכלים הזאת עברה כל גבול. הגיע הזמן להציע להם שכר הולם את הכישורים, ההשכלה וההשקעה שלהם (משהו בסביבות 10 ברוטו אם יסכימו לעבוד שעות נורמליות ואני ממש נדיב) או שינסו את מזלם בשוק החופשי (ואז הם יגלו את המונח "שכר מינימום").
מישהו  |  01.05.13
לכל התגובות