אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הבנקים בישראל הפכו לפיצוציות, ההנהלות מתעניינות בעיקר בשיווק" צילום: אוראל כהן

"הבנקים בישראל הפכו לפיצוציות, ההנהלות מתעניינות בעיקר בשיווק"

יו"ר ועד הבינלאומי חנוך ליבנה מצא את האשם בעומס על פקידי הבנק: שיווק יתר. על רקע הכוונה לפתוח בעיצומים הוא אומר: "האם סביר למכור לבת 80 שני כרטיסי אשראי כי יש מבצע?". הבינלאומי: "הבנק מייחס חשיבות רבה לתחרות במערכת"

20.05.2013, 07:11 | שניר הנדלר

ועד עובדי הבינלאומי צפוי לפתוח בקרוב בעיצומים נגד הבנק. אתמול הציגה הנהלת הבנק מצגת לוועד העובדים ובה תוצאות בדיקה שערכה חברה חיצונית לבחינת העומס בסניפי הבנק, בניסיון לשכנע את הוועד כי אין ממש בטענות העובדים לעומס בלתי נסבל בסניפים. על אף ניסיון להידברות מצד ההנהלה, בוועד טוענים שהמצגת לא מספקת ודורשים לקבל את תוצאות הבדיקה בכתב.

קראו עוד בכלכליסט

אם לא ייענו, העריך אתמול יו"ר ועד העובדים בבנק חנוך ליבנה בשיחה עם "כלכליסט", "לא ניתן יהיה להימנע מפעולות ארגוניות". לדבריו, "ההנהלה לא באמת מעוניינת להיכנס למו"מ רציני, והיענותה לשבת עמנו היא רק כדי לצאת ידי חובה. העבודה הזאת היא עבודה שביצעה חברה חיצונית לפני שנתיים, ולא רלבנטית למטלות של היום".

ליבנה.  "ההנהלה לא באמת מעוניינת להיכנס למו"מ רציני", צילום: דימיטרי שביצ ליבנה. "ההנהלה לא באמת מעוניינת להיכנס למו"מ רציני" | צילום: דימיטרי שביצ'נקו ליבנה.  "ההנהלה לא באמת מעוניינת להיכנס למו"מ רציני", צילום: דימיטרי שביצ

תוצאות בדיקה שפורסמה אתמול ב"כלכליסט" הצביעו על כך שתרומת ההכנסות השנתיות של עובדי החטיבה הבנקאית של הבנק נמוכה בכ־30% מזו של מקביליהם בארבעת הבנקים הגדולים. לדברי ליבנה, "הבנקים בישראל הפכו באחרונה לסוג של פיצוצייה. מה שמעניין את ההנהלות זה לא שירות או שמירה על לקוחות אלא השיווק. יש לנו פעם, פעמיים ולפעמים שלוש פעמים בשבוע יום מיקוד בסניפים. ביום כזה כל הסניפים מתחרים למשל על שיווק כרטיסי אשראי. אם מכסה של מנהל סניף היא מכירת 50 כרטיסים, הוא משאיר עובד אחד בעמדה ויתר הטלרים ופקידי הבנקאות האישית מתקשרים ללקוחות ומשווקים להם כרטיסי אשראי. "מעבר לעומס שזה יוצר, יש שאלה אתית: הבנק טוען שהוא מגן על לקוחות ולא על עובדים. האם זה סביר למכור לאשה בת 70 או 80 שני כרטיסי אשראי כי יש מבצע? כך אתה מגן על לקוחות?".

בשנת 2012 עמד שכרם הממוצע של עובדי הבינלאומי על 26.6 אלף שקל בחודש. בנוסף, מבטיח להם הסכם העבודה שנחתם ב־2008 ומסתיים בסוף השנה העלאת שכר של 5.8% בכל שנה. במסגרת המחלוקת עם הבנק דורש הוועד לקבע את תנאי שכרם של העובדים לחמש שנים נוספות. ליבנה מסביר את הדרישה בחוסר הוודאות לגבי השליטה בבנק. לדבריו, בעל השליטה בבנק צדיק בינו עשוי למכור אותו אם ייושמו מסקנות ועדת הריכוזיות. "לדעתי בעל הבית שלנו מתכנן למכור בנק עירום מהסכם קיבוצי ובכך לשפר את המחיר שלו", טוען יו"ר הוועד.

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "נערכה פגישה בהשתתפות מומחה חיצוני ובה הוצג נושא הקצאת העובדים בסניפים. אף שהפגישה תואמה עם יו"ר הוועד ונקבעה זמן רב מראש, הוא כלל לא טרח להגיע אליה. לגבי השיווק: הבינלאומי מייחס חשיבות רבה לתחרותיות במערכת הבנקאית ומקפיד להעניק שירות טוב ומקצועי ללקוחותיו".

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
שיווק הוא שם המשחק
1.העומס על העובדים נובע מהמטלות הרבות המושתות עליהם, ובעיקר השיווק, כשבמקביל לא מורידים מהם עבודה - מבחינת נוריד לסוס את האוכל - עד שיתפגר. בבנקים האחרים דוגמאת פועלים ולאומי כל עבודת הניירת מוסטת אל מערך אחורי בהנהלה, והעובדים פנויים לקבלת קהל ולשיווק - בבינלאומי לא. בבינלאומי הפקידים הם ע-ב-ד-י-ם!!! 2. שיווק הוא שם המשחק. ללא כל קשר ליכולת הלקוחות. מצד אחד יחזירו שיקים ללקוח שחורג ממסגרת החשבון ולא יאפשרו לו לקבל אשראי נוסף. מאידך , אם נופל יום שיווק, אז פתאום מאפשרים לאותו הלקוח לקבל הלוואה - אז על מי הם עובדים? העובד מונחים לדחוף!!! ללקוחות אשראי וכרטיסי אשראי ותכניות חסכון ופקדונות כספיים, לצורך או שלא לצורך, כי העובדים והסניפים ומנהליהם נמדדדים על פי מיכסות. זה מתאים לשוק מסחרי - לא למערכת בנקאית מכובדת. 3. לתשומת לב הציבור הרחב - היעוץ בבנק אינו אובייקטיבי אלא סובייקטיבי!! הפקיד/יועץ ימכור לכם מה שרווחי לבנק ועל פי המטלות המושתות עליו באותו היום או השבוע. בנוסף יועצי ההשקעות שפועלים על פי חוק ובעלי רשיון ייעוץ - נמדדים גם הם על פי ביצועים: שיחות יעוץ ומכירת מוצרי דלפק - ראו הוזהרתם!!!
שולי  |  20.05.13
20.
כרטיסי אשראי
תודה לכלכליסט על חשיפת הכתבה. והנה הסיפור שלי כדוגמה. בנק גדול שאני מנועה מלפרסם את שמו, הנפיק לי כרטיס אשראי זהב כאשר בחשבון הבנק אין אגורה אחת, אין תנועות עו"ש ואין הכנסה, אלא הלוואה שנפרעה. בתור אזרחית אחראית, הגדלתי ראש, כתבתי מכתב לסניף ולהנהלה ושאלתי לשפר הנפקת כרטיס אשראי לאדם נטול הכנסה בחשבון. אין ספק שהבנקים, לעיתים מפילים את האזרח הקטן ומסבכים אותו. חומר למחשבה. אין להתפתות לכרטיס אשראי כי הבנק נותן. זה יסבך אתכם ולא תצאו מזה בקלות. כשלא יהיה מהיכן לכסות את החוב, הבנק לא יהסס לתבוע מיידית
יוכי , מרכז  |  20.05.13
לכל התגובות