אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנצ'סטר יונייטד כבר לא בעלת שווי המותג הגבוה בכדורגל צילום: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד כבר לא בעלת שווי המותג הגבוה בכדורגל

המחקר השנתי של Brand Finance מגלה ששווי המותג של מנצ'סטר יונייטד נפל ב-2%, מה שאפשר לבאיירן מינכן לעקוף אותה ולתפוס את המקום הראשון בטבלת מותגי הכדורגל

29.05.2013, 18:04 | סוכנויות הידיעות

המחקר השנתי של Brand Finance, אשר מדרג את שווי המותג של קבוצות הכדורגל הגדולות בעולם – קבע כי שווי המותג של באיירן מינכן גבוה משל מנצ'סטר יונייטד. בכך הופכת אלופת אירופה לבעלת שווי המותג הגבוה ביותר בעולם הכדורגל. 

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים הפיננסים המרשימים של באיירן מינכן וההצלחה המקצועית שלה העלו את שווי המותג שלה ב-9% בעונת 2012/13. כיום המותג "באיירן מינכן" שווה 860 מיליון דולר – שזה יותר מה-837 של מנצ'סטר יונייטד, ששווי המותג שלה דווקא נפל ב-2% העונה. יש לציין שהכנסות באיירן מינכן מחסויות הן הגבוהות בעולם - כ-200 מיליון יורו בעוד שמנצ'סטר יונייטד מכניסה כ-150 מיליון יורו מחסויות.

במקום השלישי ברשימת המותגים השווים בכדורגל העולמי נמצאת ריאל מדריד עם שווי מותג של 621 מיליון דולר – עלייה של 4% מהעונה שעברה. את החמישייה הראשונה סוגרות ברצלונה (572 מיליון דולר) וצ'לסי (418 מיליון דולר). ארסנל (410 מיליון דולר), ליברפול (361), מנצ'סטר סיטי (332), מילאן (263) מאכלסות את המקומות 6 עד 9. 

 

באיירן מינכן חוגגת אליפות אירופה. מותג על, צילום: איי אף פי באיירן מינכן חוגגת אליפות אירופה. מותג על | צילום: איי אף פי באיירן מינכן חוגגת אליפות אירופה. מותג על, צילום: איי אף פי

בורוסיה דורטמונד, סגנית אלופת אירופה, העלתה את שווי המותג שלה העונה ב-14% וכיום הוא שווה 260 מיליון דולר – בפעם הראשונה בעשירייה הראשונה של העולם ועל חשבון שאלקה, יריבתה המרה.

הפרמיירליג שולחת הכי הרבה נציגות לרשימת 50 הקבוצות בעלות שווי המותג הגבוה ביותר. לקבוצות שלה ברשימה יש שווי מותג כולל של 3.1 מיליארד דולר. לקבוצות הבונדסליגה ברשימה יש שווי מותג כולל של 1.9 מיליארד דולר.

הבונדסליגה שולחת 8 קבוצות לרשימה. הפרמיירליג שולחת הכי הרבה, כאמור - 14.

ברשימה גם 7 קבוצות איטלקיות , 5 ברזילאיות, 5 ספרדיות, , 4 צרפתיות, 3 טורקיות, 2 הולנדיות, פורטוגלית אחת וסקוטית אחת

המותגים הטורקיים והברזילאים בצמיחה מרשימה מאוד. גלאטסריי בעלת שווי המותג הגדול ביותר – 116 מיליון דולר (מקום 17, פעם ראשונה ברשימה) וקורינתיאנס (שזכתה באליפות העולם למועדונים) היא הקבוצה הלא אירופאית בעלת שווי המותג הגבוה ביותר – 103 מיליון דולר - אחרי צמיחה של 34%.

שווי המותגים של 50 המועדונים המובילים עלה ב-7% העונה. ישנן 10 חברות הלבשת ספורט שמספקות את בגדי 50 המותגים המובילים. אדידס בעלת רוב החוזים – 18. בעוד שלנייקי יש 14 חוזים.

דיוויד היי מ-Brand Finance אמר: "האנגלים הציבו בפני העולם מודל לחיקוי. עם זאת, העלייה במחירי השחקנים ומשכורותיהם, ניהול פיננסי בעייתי וחניקת שורשי הדשא של הכדורגל – גרם לאנשים רבים להרגיש רע בקשר להצלחה של האנגלים. מנגד צמחה הבונדסליגה עם ניהול פיננסי שפוי, כרטיסים זולים, מספר רב של צופים במגרשים ומודל ניהול דמוקרטי. היא נראית כמו אלטרנטיבה מאוד אטרקטיבית במיוחד כשהקבוצות המובילות שלה מציגים כדורגל יפה. ובדיוק כמו שהפוליטיקאים הבריטים רוצים לחקות את הכלכלה הגרמנית, ככה שומעים יותר אנשי כדורגל בריטים שרוצים לחקות את המודל הגרמני".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה