אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ביבשה - ובאוויר: צפו במכונית המעופפת הראשונה בפעולה

דמיינו את עצמכם נכנסים למכונית בבוקר - ואז ממריאים ועוקפים את הפקקים. חברת טרפוגיה הפכה את החזון הזה למציאות

10.06.2013, 23:04 | סוכנויות הידיעות
הרעיון של מכונית מעופפת הסעירה את המוחות של חנוני התעופה מאז עלה לאוויר המטוס הראשון. לרעיון יש כמובן יתרונות בולטים, בראשם החירות לטוס לכל מקום בכל זמן, וההנאה מכלי תחבורה מבלי להיתקע בפקקים היומיומיים.

עד כה מכוניות מעופפות הוצגו בעיקר בסרטים כמו בחזרה לעתיד ובלייד ראנר, ולמעשה היו מוגבלות לתחום המדע הבדיוני, זאת בשל המורכבות של המנוע הנחוץ וההכשרה לה יזדקקו הנהגים כדי להפעיל כלי מסוג זה.

קראו עוד בכלכליסט

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: המכונית המעופפת (7 תמונות)

אולם כל זה עשוי להשתנות. אתר ביזנס אינסיידר מדווח כי חברה בשם טרפוגיה (Terrafugia) חשפה את החזון שלה למכונית מעופפת. באמצעות טכנולוגיה היברידית של חשמל ודלק, הלקוחה מתעשיית הרכב וטכנולוגיית הטייס האוטומטי שאומצה מתעשיית התעופה, החברה מאמינה שהשיגה את כל הנחוץ כדי להכניס את המכונית המעופפת לשוק ההמונים.

הרעיון של טרפוגיה החל ממודל של מטוס שניתן להסיע על הכביש, אולם מכיוון שהמודל הזה היה חייב להמריא ולנחות משדה תעופה, בחברה החלו לעבוד על הדור הבא של הרעיון, שזכה לשם Terrafugia TF-X. מדובר במכונית היברידית–חשמלית עם טווח של עד 800 קילומטרים.

ברכב יש מקום לארבעה נוסעים שיוכלו להתרווח בנוחות, והוא יכול להיכנס לחנייה ביתית רגילה המיועדת למכונית. על הקרקע, המכונית נסמכת על מנוע חשמלי, כך שאין צורך למהר כל הזמן למלא דלק. בנוסף, ניתן להטעין את הסוללה בבית. לכנפיים יש מנועים חשמליים שמאפשרים את התעופה ומסייעים למנוע הראשי לצבור תאוצה. ברגע שעולים לאוויר, המנוע שפועל על דלק מטעין את הסוללות המיועדות לנהיגה. הדגם יכול לנחות לבדו, כך שאם במהלך הטיסה הדלק עומד להיגמר, הטרפוגיה תמצא באופן אוטומטי מקום בטוח לנחיתה. עם זאת, הנהג הוא שקובע בסופו של דבר אם הוא מעוניין לנחות באותו המקום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
בכתבה כזו, נחשפים המגיבים במלוא עליבותם. אימפוטנטים בכיינים ומפונקים.
איש מהמגיבים שמבזים את ההישג הטכנולוגי הזה, לא מסוגל אפילו לרשום את רשימת הבעיות הטכניות בבניית רכב שיכול לעוף, ועדיין עומד בתקן לנסיעה על הכביש. ובוודאי, שלא לפתור אף אחת מן הבעיות הללו. אף אחד מהמגיבים האלה, לא היה מעורב מעולם בתכנון או בפיתוח, לא של מכונית פשוטה, ולא של מטוס פשוט. אבל כמה נעים להגיד "ביג דיל", ולהרגיש גדול. כמהנדס אני מוריד את הכובע לפני התעוזה של בוני המכשיר הזה, שהתגברו על אינספור בעיות, והצליחו לעמוד במפל עצום של קריטריונים נוקשים, שבלעדיהם לא ניתן --- לא לנסוע ולא לעוף. הישג מופלא וראוי לציון. במיוחד אני רוצה לציין את השימוש בידע על הנעה היברידית (חשמל ודלק מתחלפים לפי הצורך) ואת הגמישות המופלאה של הכלי, לשנות את צורתו ואופן פעולתו יחד עם שמירתו קל, נייד, וקטן יחסית. פשוט מופלא. מי יודע, בגיל 47, אולי עוד אזכה עד גיל 80 לנסוע במשהו כזה. כולי תקווה וציפיה, והתרגשות.
משה זוכמיר , קיבוץ בית-השחי  |  12.06.13
27.
תחשבו קצת פתוח
על הקרקע רק מכוניות חונות, הולכי רגל לא נפגעים בתאונות (תוכלו להסתובב עם הראש בתוך האייפון בלי להסתכל לצדדים) מכוניות נוסעות אוטומטית ומדברות בניהן ככה שלא אפשרי מקרה של תאונה גם עם יהיה אלפי מכוניות באוויר, לא לשכוח אפשר לנסוע במפלסים שונים לא כמו בקרקע ונגיע לכל מקום במהירות ללא פקקים, גם מהיר גם הפרדה מוחלטת בין נהגים לאנשים נשמע רעיון מגניב נכון לא בר ביצוע בימינו אבל בהחלט יגיע בשנים הקרובות גם המטוס הראשון לא היה משהו וכולם אמרו לא יצליח תחשבו פתוח...
מטוסי  |  12.06.13
26.
לא בדיוק מטוס עם גלגלים
לכל אלה שאומרים מטוס עם גלגלים... ראיתם את המדחף מסתובב בזמן הנסיעה ? העובדה שאפשר לטוס ואחר כך לקפל את הכנפיים וליסוע הביתה בלי לקצוץ להולכי רגל את הראש בטעות... העובדה שהעלו אל מטוס שצריך להיות קל את כל מה שצריך בשביל שיהיה חוקי לנהיגה על הכביש (ברקסים יציבות וכד..)... העובדה שהכנפיים מתקפלות לבד ועדיין חזקות מספיק להחזיק את המטוס באויר. ההיגוי שמשתנה מהגה שמסתובב להגאים של מטוס. מכשירים שמתאימים גם לכביש וגם לאויר (למשל שני מדי מהירות שונים) כל אלה לגמרי לא דברים מובנים מאליהם וכמעט מעולם לא נעשו בעבר. תנסו להעביר טסט את הססנה שלכם או להטיס את המאזדה... ואחר כך תחזרו לזלזל.
גיא , ברצלונה  |  11.06.13
לכל התגובות