אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ: שדרוג נמל אשדוד - בתנאי שמחלקת הים תיתן שירותים גם לנמל שיוקם בעתיד צילום: מיקי אלון

כץ: שדרוג נמל אשדוד - בתנאי שמחלקת הים תיתן שירותים גם לנמל שיוקם בעתיד

שר התחבורה דורש שהמחלקה תהפוך לחיצונית; על פי ההערכות, כץ ידרוש מתווה דומה גם בנמל חיפה

25.07.2013, 22:31 | ליאור גוטמן
שר התחבורה ישראל כץ מתנה את שדרוג נמל אשדוד הקיים בהפיכת מחלקת הים ליחידה חיצונית שתיתן שירותים לנמל ולנמל שיוקם בעתיד. כך אמר היום (ה') כץ במסגרת ועידת התשתיות שנערכה במתחם אווניו שבסמוך לנתב"ג. השדרוג כולל העמקת קו המים שצמוד לרציפים כך שהוא יוכל לקלוט אוניות גדולות במיוחד ובכך להתחרות בנמל החדש שמתוכנן לקום שם. על פי ההערכות כץ ידרוש מתווה דומה גם בנמל חיפה.

קראו עוד בכלכליסט

מחלקת הים בנמל אשדוד כוללת כ-85 עובדים והיא מעניקה שירותי ניתוב, גרירה ועגינה. לטענת כץ, מחלקת הים יכולה לתת שירותים לכל נמל בנפרד - חדש או ישן - ולכן יש לכוון אותה כך שתיתן שירותים גם לנמל החדש שיוקם. עוד אמר כץ שהוא מתנגד לתת בונוסים לעובדים או כל תמורה אחרת בטרם יישבו למו"מ ויסכימו לבניית הנמל החדש.

נמל אשדוד. העובדים יסכימו?, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. העובדים יסכימו? | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. העובדים יסכימו?, צילום: אוראל כהן

לדבריו, "אני מבטיח שרגע ההכרעה בנמלים יגיע. הרפורמה נדחתה לפחות ארבע שנים, אבל הוצאנו את המכרזים גם להקמה וגם להפעלה. כדי שלא יקרה כמו בפעם הקודמת,  שיקימו נמלים אבל שנוהלו על ידי אותם ועדים, אנחנו הופכים את היוצרות - הם יפסיקו לנהל את הנמלים, והתוצאות העסקיות של הנמלים ישתנו בגלל התחרות. תהיה תחרות גם בחיפה וגם באשדוד. נמל אחד ייבנה באופן ודאי לצורך התפתחות המשק הישראלי, ואת הנמל השני נצטרך כי יש חברות בינלאומיות שרוצות להפוך את ישראל למרכז תובלה בינלאומי. מלבד העובדה שיועסקו הרבה מאוד עובדים בעקבות המהלך, גם היבואנים והיצואנים הישראלים יוכלו להשתמש בקווים של החברות הבינלאומיות שישנעו סחורות ממזרח למערב", אמר.

כץ התייחס לדיווחים לפיהם עלות הקמת הקו הראשון של הרכבת בתל אביב צמחה במיליארדי שקלים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", לפני שנה מינתה רשות החברות הממשלתיות ועדת בדיקה לחברת נת"ע, שאחראית על הקמת מערך הרכבות בתל אביב, לאחר שביקורת חיצונית של חברת EGIS הצרפתית גילתה חריגה של מילארדי שקלים בתקציב ועיכוב של שנתיים לפחות בתאריך ההשקה, כלומר משנת 2017 לשנת 2019. מאז עדכנה EGIS את האומדנים והתקציב עלה מ-10.7 מיליארד שקל ל-14.3 מיליארד שקל, כאשר תאריך ההשקעה הרשמי טרם הוכרז והוא עלול להיקבע על שנת 2022. "עוד כשקיבלנו את ההחלטה על ביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן כפרויקט ממשלתי, היה ברור לנו שאומדן התקציב הראשוני לא היה ריאלי, וכי בתוך זמן קצר יתקבל לוח הזמנים האמיתי להשלמתה", סיכם.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
היעילות בנמלים - היא הסיבה לא לבנות נמל חדש, אבל
דרוש שידרוג הנמל - העמקה לאוניות ענק. עניין אחר: לממשלה, ולשום גוף אחר, אין אומדן של חלקו של השירות בנמלים במחירי המוצרים!!! הערכות ששמענו ביום העיון (שהממשלה נמנעה מלשלוח נציגים) במכון ון ליר הן: לכל היותר אחוז (ויש אומרים מיספר פרומילים......). שלא ימכרו לנו לוקשים בלי נתונים כלכליים. זו אינה דרך להחליט על פרוקיטים ענקיים כאלה. הקשיבו ליו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד ותשמעו דברים נכוחים יותר מדברי הממשלה (חסרי הבסיס).
רון מוושינגטון  |  28.07.13
7.
נמל אשדוד
היגע הזמן לחסוף את העובדות והנתונים של הנמלים בהשוואה לנמלים אחרים בעולם מדדי איכות , זמני המתנה , היטלים ואגרות , שכר עבודה וכו ואז היה אפשר לקחת החלטות נכונות על בסיס עבודות דעתי האישית נמל נוסף זה טוב תחרות משפרת ומיעלת את השירות ללקוחות שזה אנחנו הציבור כולו.
אליק רפאלוב , אשדוד  |  27.07.13
5.
האם בכלל יש הצדקה לבניית נמל חדש?
האם יש בכלל הצדקה לבניית נמל חדש במדינת ישראל? אם ניקח את ניצולת המנופים בנמל חיפה בחודשים האחרונים, נגלה כי בממוצע נוצלו רק 35 אחוזים מהמנופים הקיימים בנמל. אין מספיק עבודה לנמלים הקיימים, אז איזו הצדקה יש לבניית נמלים חדשים? בניית הנמלים אמורה לבוא מכספי הפנסיות של כולנו... עיקר התשלום אותו משלמים היבואנים והיצואנים נובע מציבים ואגרות הנקבעים על ידי משרדי הממשלה! עלות הפריקה והטעינה עצמן, הן כ- 200 דולר למכולה... אם נחלק סכום זה לתכולת המכולה, מסתבר שמדובר באגורות לכל פריט.... נמל חיפה נמצא במקום הרביעי בעולם ביעילותו!! אם כך, מדוע נזעקו ביבי, כץ, לפיד ובנו והתנפלו על עובדי הנמלים? הסיבה היא אחת ויחידה, רצונם לחסל או להחליש בצורה ניכרת את ההיסתדרות והעבודה המאורגנת! הרי הם לא באו והציגו נתונים רציניים ומבוססים, אלא, סיסמאות מתלהמות בלבד! והציבור? בינתיים רוב הציבור מקבל זאת כנראה וקדש.
שרון , זכרון יעקב  |  27.07.13
לכל התגובות